Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

  9:46aktualizováno  9:46
S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu doléhá únava. Výraznou změnou je přesun do první světové války. Bude to však stačit?

Nebudu chodit okolo horké kaše. Letošní Battlefield je standardním pokračováním, které revolučností dech nikomu nevyrazí. Vývojáři totiž osvědčené principy zasadili do nových kulis. První světová ovšem značce sluší a výsledek se hraje skvěle.

Dřívější rozbory historické přesnosti působí téměř nadbytečně, hra je především hollywoodským spektáklem. A z krutosti první světové války činní komerční produkt. Pokud tedy někdo očekává věrné zachycení doby, měl by se poohlédnout jinde.

Battlefield 1

Battlefield 1

Battlefield 1

Battlefield 1

Zdá se, že se vývojáři vracejí ke kořenům a z principů i návrhu Battlefieldu osekávají balast. Hratelnost síťové hry díky tomu z krátkého dema působí lépe než u předchozích dílů.

Významnou změnou je třeba jednodušší struktura map. Chybí například mnohaúrovňové domy, a levely jsou díky tomu „čistší“ a přehlednější.

Jako bratři v triku

Battlefield 1 během hratelné ukázky chvílemi připomínal film. Do akce jsem se vrhal se skupinou vojáků, u které se přezdívka každého pěšáka lišila pouze číslem. To přesně odráželo naši situaci. Anonymní skupina bojující bok po boku ve snaze splnit „příkaz z vyšších míst.“ Smrt jedince je bezvýznamná a anonymita jednotlivých hráčů přidává k lhostejnosti, jakou to ve vás zanechá.

Fotogalerie

Ta samá anonymita ale napomáhala uvěřitelnosti některých momentů. Například při společném zoufalství za balvanem, na který dopadala sprška z nepřátelského kulometu. Na moment jsem si připadal jako na skutečném bojovém poli. Pocítil jsem bezvýchodnost situace, ve které smrt byla jedinou možností.

Základní stavební kameny zůstávají stejné jako v předchozích dílech. Hráči se dělí do jednotlivých povolání, které vám určují dostupné zbraně i silné a slabé stránky.

Žádné zásadní novinky nepřináší ani stávající podoba herního režimu Conquest. Jedna skupina dobývá předem označené body, kde například odpálí výbušninu. Cílem té druhé je snahu jí zhatit. Suma sumárum je to klasický Battlefield, prostředí první světové však sérii pomůže uchránit před vyhořením.

Autor:




Nejčtenější

The Division
Na filmu podle hry The Division bude pracovat Oscarem oceněný režisér

O scénář i režii snímku The Division se postará Stephen Gaghan, držitel cen Emmy a Oscar. v minulosti napsal scénář řadou sošek oceněného filmu Traffic -...  celý článek

Rust
Obchod nabízí nejlepší hry „loňského“ roku s parádní slevou

Provozovatelé Humble Bundle učinili odvážný krok. Sestavili balík z her, které podle nich a jejich zákazníků patří mezi nejlepší hry z loňských slev. Všechny...  celý článek

Nina Williams z Tekkena 7
Další nejočekávanější akční hry roku: Zneužitá značka i sázky na jistotu

Letošní rok kromě zarytých fandů stříleček potěší i milovníky bojovek. Kromě sedmého dílu klasické značky Tekken se chystá také pokračování superhrdinské...  celý článek

Gabe Newell
Šéf Valve odpovídal na dotazy fanoušků. Vybíráme to nejzajímavější

Vyjde někdy Half-Life 3? Nejčastější dotaz fanoušků Valve je zároveň otázkou, která i po internetové diskusi s ředitelem společnosti Gabem Newellem zůstala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.