Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

  9:46aktualizováno  9:46
S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu doléhá únava. Výraznou změnou je přesun do první světové války. Bude to však stačit?

Nebudu chodit okolo horké kaše. Letošní Battlefield je standardním pokračováním, které revolučností dech nikomu nevyrazí. Vývojáři totiž osvědčené principy zasadili do nových kulis. První světová ovšem značce sluší a výsledek se hraje skvěle.

Dřívější rozbory historické přesnosti působí téměř nadbytečně, hra je především hollywoodským spektáklem. A z krutosti první světové války činní komerční produkt. Pokud tedy někdo očekává věrné zachycení doby, měl by se poohlédnout jinde.

Battlefield 1

Battlefield 1

Battlefield 1

Battlefield 1

Zdá se, že se vývojáři vracejí ke kořenům a z principů i návrhu Battlefieldu osekávají balast. Hratelnost síťové hry díky tomu z krátkého dema působí lépe než u předchozích dílů.

Významnou změnou je třeba jednodušší struktura map. Chybí například mnohaúrovňové domy, a levely jsou díky tomu „čistší“ a přehlednější.

Jako bratři v triku

Battlefield 1 během hratelné ukázky chvílemi připomínal film. Do akce jsem se vrhal se skupinou vojáků, u které se přezdívka každého pěšáka lišila pouze číslem. To přesně odráželo naši situaci. Anonymní skupina bojující bok po boku ve snaze splnit „příkaz z vyšších míst.“ Smrt jedince je bezvýznamná a anonymita jednotlivých hráčů přidává k lhostejnosti, jakou to ve vás zanechá.

Fotogalerie

Ta samá anonymita ale napomáhala uvěřitelnosti některých momentů. Například při společném zoufalství za balvanem, na který dopadala sprška z nepřátelského kulometu. Na moment jsem si připadal jako na skutečném bojovém poli. Pocítil jsem bezvýchodnost situace, ve které smrt byla jedinou možností.

Základní stavební kameny zůstávají stejné jako v předchozích dílech. Hráči se dělí do jednotlivých povolání, které vám určují dostupné zbraně i silné a slabé stránky.

Žádné zásadní novinky nepřináší ani stávající podoba herního režimu Conquest. Jedna skupina dobývá předem označené body, kde například odpálí výbušninu. Cílem té druhé je snahu jí zhatit. Suma sumárum je to klasický Battlefield, prostředí první světové však sérii pomůže uchránit před vyhořením.

Autor:


Témata: smrt, Battlefield


Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Black Mesa
Předělávka legendárního Half-Life bude hotová do konce roku

Black Mesa, restaurovaná verze geniálního Half-Life, se sice o půl roku odkládá, první screenshoty z mimozemské části hry však vypadají skvěle.   celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Další z rubriky

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.