Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Beyond Divinity - opravdové RPG

  12:00aktualizováno  18. prosince 9:26
Nedávno vyšlé RPG Divine Divinity bylo hráčskou obcí přijato více než kladně a právě na něj by Beyond Divinity rád navázal a přinesl ještě množství novinek navíc. Pojďme se podívat, zda má šanci...

Riftrunner
Výrobce: Larian Studios
Vydavatel: CDV
Datum vydání: leden 2004
homepage
Riftrunner Mnozí hráči si jistě vzpomenou na slušné RPG Divine Divinity od vývojářského týmu Larian Studios. Jednalo se o velmi umně vytvořenou hru kloubící ty nejlepší prvky z ikon jako Diablo či Baldurs Gate. Kupodivu se zadařilo jak po stránce kvality, tak i co do prodejního úspěchu, a proto není nejmenší důvod zaběhnutý a v současnosti i populární svět opouštět. Beyond Divinity by neměl být pokračováním v klasickém slova smyslu, to nabídne až připravované Divine Divinity 2, ale spíše další pozvánkou do stejného světa, kde se však bude vyprávět zcela nový, zajímavý, neotřelý a i trochu temný příběh.

Příběh je skutečně trochu netradiční. Váš hrdina z prvního dílu (nebude možné si ho však importovat), nyní hájící barvy svatých řádů, byl uvržen do jakési podivné roviny známého světa a aby toho nebylo málo, byl k němu připoután i Rytíř smrti, což je jeho pravý, jen zlo činící, opak. Na určitou dobu ovšem tyto dvě postavy budou muset spolupracovat, aby opět nalezly klid. Projdeme si tak rozsáhlým světem, jenž připomíná - více než co jiného - podsvětí, kde vás bude ještě navíc pronásledovat démon Samuel. Hrdina se zde stane jakýmsi zachráncem další Riftrunner neznámé rasy a vůbec vše by mělo být dostatečně propletené. Zápletka se zdá býti velice interesantní a bude zajímavé sledovat, jak s jejím potenciálem autoři naloží, jelikož tento bude vyžadovat opatrné zacházení, aby se z něj nestala naprostá splácanina bez jakéhokoliv smyslu.

Vývoj postavičky se bude trochu lišit od původního Divine Divinity. Spojením duší s Rytířem smrti jste ztratili veškeré kdy nabyté schopnosti, je tedy nutné začínat od píky. Nejvíce se zřejmě vyřádíme při tvorbě vzhledu postavy, jelikož v tomto odvětví by mělo být obrovské množství možností, jak si svého oblíbence stvořit k obrazu svému. Autoři šli dokonce tak daleko, že se můžete vžít i do postavy dítěte, což se jen tak nevidí. Na druhé straně musíme zanevřít na všechna možná rozdělování bodíků do klasických RPG schopností a volbu povolání byste hledali rovněž zbytečně. Tvůrci to ospravedlňují tvrzením, že chtějí, aby si hráči svůj charakter formovali až v pozdějších fázích hry, kdy už budou vědět, co je zhruba čeká. Ale nebojte se, statistiky chybět nebudou a to jak v případě vaší postavy, tak Rytíře smrti i dalších postav. Možností vývoje se na nás chystá přehršle a i po pátém Riftrunner zahrání by měl mít Beyond Divinity co nabídnout. Co se týče těchto pomocníků, bude možné je vyvolat pomocí kouzel, ale hlavní těžiště by v tomto případě mělo ležet ve vyvolávacích loutkách, což jsou klasické předměty, s jejichž pomocí bude možné, dosud nespecifikovaným způsobem, vyvolávat pomocníky.

Úkoly jsou pevnou součástí všech možných role-playing her a nejinak je tomu i v případě Beyond Divinity, který by měl nabízet klasicky hlavní i vedlejší dějovou linku. Ta první skupina nepřináší veskrze žádné převratné novinky, jedná se jen o striktní plnění questů, zadávaných NPC postavami, nutných pro další postup ve hře. V Divine Divinity byly tyto trošku zanedbány, ovšem autoři jsou si toho vědomi a chystají pro nás časté obměny všeho možného. Svoji roli by měl pak hrát i systém reputace, s jehož pomocí se příběh stane ještě více kompaktním a jisté zakázky vám budou předkládány jen v případě, že určitým, pevně daným způsobem splníte ten který quest. Mnohem zajímavější se však netradičně zdají býti ty vedlejší úkoly, které se budou odehrávat na tzv. bitevních polích, což jsou automaticky generované oblasti, jež nabídnou ke splnění vždy nějaké nové dobrodružství. Riftrunner Do těchto oblastí se dostaneme pomocí teleportů z „hlavního“ světa, ale kdyby tyto zóny byly generovány zcela náhodně, mohly by se nacházet klidně vně singleplayerové hry a nikomu by to nijak zvlášť nevadilo. Ovšem autoři šli tak daleko, že generované úkoly a prostředí budou mít značnou návaznost na hlavní příběh, což zní více než slibně. Právě tato oblast hry dává Larian Studios nejvíce zabrat a trochu zdržuje vývoj celého projektu, ale můžeme být jen rádi, že se pro nás chystá podobná výjimečná možnost, která s trochou nadsázky evokuje možnost nekonečného hraní, což by s největší pravděpodobností nikoho nebavilo, ale pěkných pár desítek a možná i stovek hodin se hrou strávíme. To podle toho, jak se implementace celého nápadu zdaří, protože to není zdaleka jisté, takto velké sousto si ještě snad nikdo neukrojil a dost možná se zčásti jedná o chvástání vývojářů. Do bitevních polí se budeme uchylovat jak pro posílení družiny postav, nalezení určitého předmětu či jen tak pro radost, abychom se dozvěděli něco nového a zajímavého z tématiky, jíž Beyond Divinity disponuje. Nemusíte se bát ani nějaké přehnané obtížnosti, ta se totiž bude odvíjet od síly a schopností vašich dvou postav či celé družiny. Riftrunner

Bojový systém Divine Divinity se setkal s poměrně solidním ohlasem, a proto nebylo nutné ho kdovíjak měnit. Souboje budou opět realtimové, což by možná mohlo vyvolávat myšlenku na čistou rubačku, ale není tomu tak. Beyond Divinity se více nežli jeho předchůdce zaměřuje na taktickou hloubku potyček. K dispozici tak je spásné tlačítko pauzy, s jehož zmáčknutím se celá scéna zastaví a hráč bude mít možnost promyslet si každičký svůj pohyb se všemi svými postavami. A že to bude třeba, jistě nemusím připomínat. Nepřátelé z kvantity přesedlali na kvalitu a na herním stylu to bude hodně znát. Překonání některých monster či mocných nekromancerů potrápí nejednu šedou kůru mozkovou. Larian Studios jsou si však vědomi i toho, že jejich původní hru hráli i diablisté, kteří nejsou nijak moc zvědaví na promyšlené akce, a proto by zde pro ně hned od počátku měla být volba obtížnosti, jejíž nejnižší stupeň supluje akční odreagovávačku. Nebude chybět ani široký výběr ze všech možných magických odvětví.

Co se týče grafické stránky hry, opět se s největší pravděpodobností nezbavím trošku zvláštně posazené isometrické kamery, která nemusí sednout každému, ale z obrázků je vidět i mírné zlepšení. Od vlastních efektů nemůžeme čekat Riftrunner zas tak moc, i když bychom se údajně měli dočkat podpory nových grafických karet, což se mi zdá trošku nepravděpodobné, ale budiž. Postavičky však vypadají ve svém 3D zpracování pěkně provedeny a pro účely hry rozhodně postačí, stejně jako celá grafická stránka. Naopak hudba, stejně jako v DD, by měla být na té nejvyšší možné úrovni, takže se máme na co těšit. Trošku nelogicky pak chybí multiplayer, jehož implementací by se herní doba ještě znásobila.

Dohromady to celé nepůsobí ani za mák špatně, ovšem otázkou je, zda si výrobci nevzali trošku velké sousto, které nebudou schopni strávit. Doufejme, že tomu tak není a my se dočkáme dalšího zajímavého a hlavně zábavného RPG s množstvím nových prvků, které nás zaměstná na dlouhé zimní večery.

Index očekávání: 7/10

Autor:
Témata: Diablo
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...