Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Projekt od autorů Wolfenstein a DOOM neuspěl. Vznikne demoverze

  16:30aktualizováno  16:30
Dvojice proslulých vývojářů zrušila komunitní financování nové hry Blackroom. John Romero a Adrian Carmack se na Kickstarteru pokoušeli vybrat 700 tisíc dolarů a během prvních čtyř dnů získali 131 tisíc, komunitní financování si však zpravidla vede nejlépe první dny po spuštění kampaně a na jejím konci.

Blackroom | foto: John Romero

Hrozilo tedy, že by autoři potřebné peníze nezískali. Kampaň proto raději ukončili a prohlásili, že ji pouze pozastavují. Cílem je vytvoření hratelné demoverze, která koncepty ukáže v praxi a pomůže v lidech vyvolat větší nadšení.

Prohlášení autoři vydali v rámci příspěvku na Kickstarteru. Ten si ale mohou přečíst pouze lidé, kteří hru v kampani podpořili.

Jeho znění však citoval server Polygon, podle kterého „má (ukázka) naznačit vzhled, herní náplň a inovativní nápady, díky kterým je Blackroom tak unikátní. Koncepty, které jsme střílečkám chtěli přinést již roky a díky nimž jsme ze hry nadšení.“

Pro vývoj projektu se spojil programátor a herní návrhář John Romero s grafikem Adrianem Carmackem, se kterým v roce 1991 spoluzaložil studio id Software. V tom pak pracovali na hrách jako Wolfenstein, DOOM a Quake.

A právě na hry ze staré školy má Blackroom odkazovat. Vývojáři proto hovořili o speciálním pohybu (strafe jumping), arénovém návrhu úrovní a skákání za pomoci raket střílených pod vlastní nohy.

Blackroom

Vizuální pojetí Blackroom zatím naznačily pouze kreslené ilustrace.

Romero navíc sliboval, že veškeré mapy pro Blackroom bude navrhovat přímo on. Titul měl zahrnovat podporu modifikací a kromě síťové hry i sólo kampaň, která zabere zhruba deset hodin.

Popis na Kickstarteru však počin popisoval jen na obecné rovině a chyběly ukázky. Zájem tak pravděpodobně nenaplnil očekávání autorů, kteří se situaci pokusí napravit právě vydáním demoverze. A hráči díky tomu ze situace profitují hned ze dvou důvodů.

Tvůrci totiž pro titul požadovali symbolický rozpočet. Pokud by projekt skutečně měl vzniknout za 700 tisíc dolarů (zhruba 16,8 milionu korun), jeho grafické pojetí by řadu lidí mohlo odrazovat.

Romerova vývojářská bilance je navíc rozporuplná. Stál za některými z největších her minulosti, na kontě má však i jednu z největších katastrof v podobě roky odkládaného a bídně hodnoceného projektu Daikatana (více o hře).

Demoverze tak může posloužit jako obstojná ukázka toho, co od Blackroom očekávat.

Autor:




Nejčtenější

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Další z rubriky

Kingdom Come
Podívejte se, jak bude vypadat Kingdom Come na konzolích

Chystané české RPG nás láká na krásnou grafiku již dlouho, ale jak hra vypadá na běžných konzolích? Až překvapivě dobře.   celý článek

Ashen
Ashen zkombinuje hratelnost Dark Souls s uměleckým zpracováním

Originálně vypadající RPG připomínající „Souls“ sérii nabídne nevšední vizuální zážitek, krutou obtížnost a neobvyklou formu multiplayeru.   celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.