Blackroom | foto: John Romero

Projekt od autorů Wolfenstein a DOOM neuspěl. Vznikne demoverze

  • 0
Dvojice proslulých vývojářů zrušila komunitní financování nové hry Blackroom. John Romero a Adrian Carmack se na Kickstarteru pokoušeli vybrat 700 tisíc dolarů a během prvních čtyř dnů získali 131 tisíc, komunitní financování si však zpravidla vede nejlépe první dny po spuštění kampaně a na jejím konci.

Hrozilo tedy, že by autoři potřebné peníze nezískali. Kampaň proto raději ukončili a prohlásili, že ji pouze pozastavují. Cílem je vytvoření hratelné demoverze, která koncepty ukáže v praxi a pomůže v lidech vyvolat větší nadšení.

Prohlášení autoři vydali v rámci příspěvku na Kickstarteru. Ten si ale mohou přečíst pouze lidé, kteří hru v kampani podpořili.

Jeho znění však citoval server Polygon, podle kterého „má (ukázka) naznačit vzhled, herní náplň a inovativní nápady, díky kterým je Blackroom tak unikátní. Koncepty, které jsme střílečkám chtěli přinést již roky a díky nimž jsme ze hry nadšení.“

Pro vývoj projektu se spojil programátor a herní návrhář John Romero s grafikem Adrianem Carmackem, se kterým v roce 1991 spoluzaložil studio id Software. V tom pak pracovali na hrách jako Wolfenstein, DOOM a Quake.

A právě na hry ze staré školy má Blackroom odkazovat. Vývojáři proto hovořili o speciálním pohybu (strafe jumping), arénovém návrhu úrovní a skákání za pomoci raket střílených pod vlastní nohy.

Vizuální pojetí Blackroom zatím naznačily pouze kreslené ilustrace.

Romero navíc sliboval, že veškeré mapy pro Blackroom bude navrhovat přímo on. Titul měl zahrnovat podporu modifikací a kromě síťové hry i sólo kampaň, která zabere zhruba deset hodin.

Popis na Kickstarteru však počin popisoval jen na obecné rovině a chyběly ukázky. Zájem tak pravděpodobně nenaplnil očekávání autorů, kteří se situaci pokusí napravit právě vydáním demoverze. A hráči díky tomu ze situace profitují hned ze dvou důvodů.

Tvůrci totiž pro titul požadovali symbolický rozpočet. Pokud by projekt skutečně měl vzniknout za 700 tisíc dolarů (zhruba 16,8 milionu korun), jeho grafické pojetí by řadu lidí mohlo odrazovat.

Romerova vývojářská bilance je navíc rozporuplná. Stál za některými z největších her minulosti, na kontě má však i jednu z největších katastrof v podobě roky odkládaného a bídně hodnoceného projektu Daikatana (více o hře).

Demoverze tak může posloužit jako obstojná ukázka toho, co od Blackroom očekávat.