Blair Witch - legenda třikrát jinak

  • 68
Po celosvětovém úspěchu filmu Záhada Blair Witch nevyhnutelně muselo nastat období, kdy mýtus o čarodějnici dorazí v nějaké podobě i na PC. Pod vedením Gathering of Developers se týmy Terminal Reality, Human Head a Ritual Entertainment ujmou každý jedné části trilogie na motivy Blair Witch.
Blair Witch

Po celosvětovém úspěchu filmu Záhada Blair Witch nevyhnutelně muselo nastat období, kdy se dá očekávat rojení blairwitchských následovníků. Na PC by měla první várka titulů dorazit už o letošním podzimu. Konkrétně se jedná se trilogii, u níž se vydavatelského postu ujal tým Gathering of Developers a práce na jednotlivých dílech si mezi sebou rozdělili Terminal Reality (Nocturne), Human Head (Rune) a Ritual Entertainment (Sin, Quake Mission Pack: Scourge of Armagon). Díly na sebe nijak úzce nenavazují, každý z nich bude samostatnou hrou, i když mají být o něco kratší, než průměrná hra bývá (úměrně tomu se ale - aspoň v USA - sníží i jejich cena).

Děj prvního titulu se točí okolo vyšetřování spojeného s Rustinem Parrem - mužem, jenž byl odsouzen za vraždu sedmi burkittsvillských dětí a jehož čin je všeobecně vysvětlován jako důsledek posednutí blairskou čarodějnicí. Úloha předskokana (tedy toho, kdo celou trilogii svým dílem načne) připadla týmu Terminal Reality, možná i proto, že všechny tři díly poběží na enginu z jejich předchozí akční adventure Nocturne. Roku 1941, krátce po Parrově usvědčení přijíždí do městečka vědecká pracovnice Elspeth "Doc" Hollidayová, aby se na okolnosti podivného případu podívala trochu blíž. Postavu této mladé ženy si možná pamatujete z Nocturnu, kde pouze sekundovala hlavnímu zachránci Strangerovi. Ten se však autorům pro účely blairwitchských příhod zdál až příliš tvrďácký, a tak hráči do rukou svěřili raději osud slečny Hollidayové. S ní budete procházet zákoutími Burkittsville, vyptávat se místních lidí na neobvyklá pozorování a obvyklé čarodějnické povídačky a nakonec si i trochu zabloudíte po blízkých lesích. Všechny vyslechnuté historky se vám budou proměňovat na úhledné zápisky, aby vašim dedukčním schopnostem nestála v cestě ani špatná krátkodobá paměť.

Blair Witch

Organizace, jež doktorku Hollidayovou do terénu vyslala (mimochodem je to opět z Nocturnu známý Spookhouse), si ale byla dobře vědoma, že jenom s vysokým IQ a holýma rukama se zlu postavit nedá. Vaše hrdinka bude vybavena na svou dobu nejmodernějšími zbraněmi; některé vám zase umožní sledovat červený bod laserového zaměřovače na čele (nebo jeho obdobě) nepřátelských postav.

Důležitým prvkem je stejně jako ve filmu hororová atmosféra. I tady se připravte na náznaky pohybu v oblastech periferního vidění, zvukové šalby a předměty objevující se na místech, kudy jste předtím několikrát prošli a můžete proto přísahat, že tam nic neleželo.

O zbývajících dvou titulech je zatím známo velmi málo. Druhé pokračování Legend of Coffin Rock dostalo na starosti studio Human Head - jeho děj se přesouvá kamsi do roku 1880. Poslední část odehrávající se přibližně roku 1770 vyvíjí Ritual Entertaiment a jeho ústřední postavou je Elly Kedwardová považovaná právě za blairskou čarodějnici.


Témata: Dům roku