Herní návrhář Cliff Bleszinski

Herní návrhář Cliff Bleszinski | foto: Michael Li, Wikipedia.org

Autor Unrealu a Gears of War zpochybňuje herní veletrhy

  • 0
Konec událostí, jakou je výstava E3, je prý otázkou času. Tvrdí to Cliff Bleszinski, který jednavacet let pracoval jako herní návrhář ve společnosti Epic Games.

Bleszinski svou pozici opustil v roce 2012 a od vývoje her se pak na řadu měsíců odmlčel. "Nemít projekt k propagaci a nemít povinnosti mi umožnilo podívat se na směřování (herního) průmyslu objektivněji," řekl vývojář pro server GamesBeat.

"Na E3 jsem se vydal kvůli socializaci, ale celé mi to přijde především jako plýtvání peněz. Je to model, který časem zemře. Vidím vývojáře, kteří se kvůli těm ukázkám na pódiu ubíjejí a to je v rámci nového uspořádání světa rozporuplné," tvrdí Bleszinski.

Jako vývojář však ohlásil založení nového studia Boss Key Productions a tvorbu střílečky s pracovním názvem BlueStreak. Ta by měla vyjít v příštím roce a jejím vydavatelem je společnost Nexon America známá pro podporu her s obchodním modelem ke hraní zdarma.

Bleszinski svou spolupráci s Nexonem hájí. "Nexon je společnost, ve které je kreativita na prvním místě. Hoďte kreativním lidem míč a nechte je s ním hrát. Občas je zkontrolujte a doufejte, že vytvoří něco kouzelného. Když nastane čas, uvidíme, jestli z toho můžeme udělat free-to-play a pokračovat na mezinárodní úrovni," vysvětluje Bleszinski.

Nexon prý běžně zafinancuje projekt, který další rok nekontroluje. "Řekněte mi, jestli by se takhle choval někdo ze staré školy. S tím se nevyhnutelně pojí střední management, který se do toho chce zapojit. Chtějí vám poradit, kterým žánrům se podle nich bude dařit dobře."

Ačkoliv má společnost Boss Key v současné době jen několik zaměstnanců, Nexon již odkoupil menšinový podíl firmy. Pro vydání titulu BlueStreak má navíc exkluzivní celosvětová práva.