Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blitzkrieg - papežštější než papež?

  12:00aktualizováno  12:26
V dílnách CDV se pilně pracuje na další ""realistické"" realtimové strategii z doby druhé světové války s výmluvným názvem Blitzkrieg. Jak je tomu již u produktů CDV zvykem, budeme se moci těšit na atraktivní grafický kabát. Naplní se však sliby vývojářů, že bude hra vypadat lépe a reálněji než legendární Sudden Strike?

Blitzkrieg

Je tomu již skoro rok, co se na pultech obchodů objevila v mnohém revoluční realtimová strategie Sudden Strike, která poměrně značně rozvlnila stojaté vody všemožných Red Alertů, Warcraftů či Dun. Sudden Strike nabízel do té doby nevídaný stupeň realismu bojů a bez důkladného zvládnutí taktiky nebyla šance vyhrát již prvních pár misí. Poprvé se tak mohli hráči realtimových strategií ve větší míře setkat s fenoménem "opatrnosti", kdy nestačilo nahnat na bitevní pole proti pěšákům pár tanků. I silná obrněná formace byla bez důkladného průzkumu a pěchotní podpory bezbranná - z ničeho nic na ni začaly létat odkudsi z hloubi nepřátelského území granáty a milé tanky se záhy proměnily v hromadu druhotně neupotřebitelných surovin. Vydavatelé z CDV se rozhodli z komerčního úspěchu vyždímat, co se dá, a tak není divu, že se vedle datadisků a pokračování původního Sudden Strike připravují i klony této populární hry. A právě Blitzkrieg připomíná Sudden Strike možná více, než by bylo zdrávo.

Blitzkrieg

Jak je patrné již z názvu, odehrává se děj Blitzkriegu ve druhé světové válce, tedy přesněji řečeno na jejích evropských bojištích. Hráč bude mít možnost kontrolovat jednu ze tří obligátních stran - Spojence, Němce, nebo Rusy. Každý národ disponuje širokou paletou jednotek všeho druhu, jenom takových pěšáků je na čtyřicet typů (střelci, snipeři, kulometčíci, pancéřoví granátníci, minometčíci...). Také obrněné síly a letectvo by měly odrážet jednotlivá období válečného konfliktu - do 150 modelů se vejdou kromě obligátních T-34, Tigerů či Shermanů také exotická samohybná děla, méně známé spojenecké tanky a rovněž letectvo (včetně lahůdkových útoků Stuk). Ohromující čísla pak dokresluje i 250 různých budov, jak civilních (ty jsou většinou jenom na ozdobu, chabý úkryt v dřevěné chajdě nemá proti tankovému klínu šanci), tak "funkčních" vojenských. Hlavní změnou oproti Sudden Strike bude systém misí - již nepůjde o rozvětvený scénář událostí, ale většina bitev se vygeneruje na základě aktuální bojové situace, která na začátku vychází ze skutečných historických pramenů (a pak děj se vůle Boží). Autoři slibují, že Blitzkrieg tento způsob zaručí mnohem větší realismus válečných tažení, kdy jeden prohraný boj ještě nemusí znamenat porážku v celé válce.

Grafické zpracování Blitzkriegu se bude v mnohém podobat Sudden Strike - ostatně jinak by to ani u podobného typu her nešlo. Podle slov vývojářů bude zbrusu nový isometrický 3D engine zvládat masové bitvy několika stovek jednotek (pěšáci zachovávají v rámci možností vzorné formace) i na starších počítačích. První alfavarze však na 733 MHz počítači v 1024x768 jde při vypjatých okamžicích pod 10 fps, takže je jasné, že programátory ještě čeká spousta práce s optimalizací kódu. Několikrát zmiňovaný realismus s sebou přináší i další příjemnou věc - na první pohled jsou patrné jednotlivé typy zbraní (tj. dá se rozeznat T-34/75 od T-34/85), což v boji značně urychlí rozhodování o dalším postupu. Vývojáři rovněž slibují, že multiplayerový mód bude obsahovat možnost hry proti jakési obdobě "botů" z 3D akcí. Komu by tedy nestačilo několik úrovní obtížnosti v singleplayeru (popřípadě nemá kolem sebe milovníky druhé světové), může si nechat náhodně vygenerovat mapu a zahrát si proti sofistikovanému silikonovému nepříteli.

Podle prvních kusých informací to vypadá, že je na světě další kategorie "typicky německých" her - vedle všelijakých klonů Settlerů s roztomilou kýčovitou grafikou a stovkami malinkatých postaviček se objevuje u našich západních sousedů tendence vytvářet "realistické" realtimové strategie, opět se stovkami roztomilých malinkatých vojáčků, tančíků a letadýlek. Bohužel, v případě Blitzkriegu si budeme muset počkat ještě více než rok na odpověď, zda přinese svému žánru něco nového, nebo pouze okopíruje starý Sudden Strike - hra by měla vyjít až ve čtvrtém čtvrtletí roku 2002. Již teď se však můžeme těšit na krvavá střetnutí na východní i západní frontě - Tigery již pomalu nahazují motory...

Autor:


Témata: Blitzkrieg


Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

No Man’s Sky portal
Vezmou hráči konečně No Man’s Sky na milost? Chystá se obří patch

Chystaný patch pro kontroverzní vesmírný simulátor No Man’s Sky přidá do hry více příběhu a teleportační portály.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.