Hearthstone – Blizzard 2015 Card Back | foto: Blizzard

Blizzard věří, že se profesionální hraní her stane zábavou pro masy

  • 2
O závodním soutěžení v počítačových hrách jako sportu 21. století se hovoří již více jak deset let. Po většinu tohoto času však koncept působil především jako bláhový sen.

Situace se začala měnit v posledních letech a finálové zápasy nejpopulárnějších titulů přilákají miliony diváků. Právě profesionální hraní her (e-Sports) tak bylo jedním z témat, o kterém pohovořil pohovořil Mike Morhaime, spoluzakladatel Blizzardu.

„Pozorovali jsme, jak e-Sports vzniklo díky popularitě Starcraftu v Koreji. Vždy jsme věřili, že je jen otázkou času, než si odvětví získá popularitu i jinde. A v posledních několika letech se to děje,“ prohlásil Morhaime v rozhovoru pro VentureBeat.

Jako příklad uvádí živé vysílání turnaje v Heroes of the Storm, které zajistila sportovní televize ESPN. „Vnímáme, jak televizní kanály, vydavatelství i pořadatelé turnajů začali profesionálnímu soutěžení věnovat pozornost,“ tvrdí šéf Blizzardu.

Heroes of the Storm

StarCraft II: Legacy of the Void

Hearthstone

Věří zároveň, že tituly pro turnajové hraní je nutné s tímto cílem vyvíjet od začátku. „Pokud vytvoříte soutěživou hru a je úspěšná, musíte okolo ní mít i e-Sports ekosystém. Pro nás je klíčové nabízet našim fanouškům epickou zábavu.“

V souvislosti s tím Blizzard zvyšuje investice do profesionální scény spojené s jeho hrami. Cílem je zlepšovat kvalitu produkce, a poskytovat poutavější přenosy.

Morhaime jako další krok k rozvoji vnímá videa o běžném životě hráčů. Klíčové údajně je, aby se s nimi lidé dokázali ztotožnit. „V tu chvíli si s nimi vytváříte pouto a začíná vám na nich záležet. Olympijským hrám se (vyprávění příběhů ze zákulisí) daří velmi dobře,“ říká Morhaime.