DOTA 2

DOTA 2

Blizzard Dota bude oblíbeným modem s hrdiny ze Starcraftu a Warcraftu

  • 24
Oblíbená herní modifikace Dota se dočká hned dvou pokračování od věhlasných vývojářů. Jedno připravuje firma Valve a druhé studio Blizzard.

Pokud není vývojářské studio Blizzard spokojeno s průběžnou kvalitou svých titulů, je schopno jejich vydání posunout o roky (Diablo 3, Starcraft 2), kompletně je zrušit (Starcraft Ghost, Warcraft Adventures) nebo dosavadní materiál vyhodit a začít ještě jednou.

Přesně to se přihodilo projektu Blizzard Dota. Pravda, v tomto případě nebylo po vlažných reakcích publika na první prezentovanou verzi těžké začít odznova. Blizzard Dota je totiž menší hrou, která navazuje na úspěch oblíbené modifikace Dota pro Warcraft 3 a zároveň se vymezuje proti projektu Dota 2 od Valve.

Blizzard Dota

Ale to, že se Blizzard rozhodl titul zcela přepracovat, svědčí o tom, že mu přikládá velkou váhu. Na Blizzard Dota sice mnoho nevydělá, protože bude doplňkem ke Starcraft 2: Hearts of Swarm (nejsou však vyloučeny zpoplatněné doplňky), ale může s ním získat velké renomé. Je to totiž právě Dota, kterou si oblíbili profesionální hráči a často se objevuje na soutěžích.

Blizzard Dota se ale na rozdíl od konkurenční Dota 2 nesnaží maximálně zavděčit současným hardcore hráčům, ale chce dokázat, že by osvědčený herní systém mohl být ještě lepší a masovější.

Hra tak klade větší důraz na týmovou spolupráci, méně pak na schopnosti jednotlivých hráčů. Například obranné věže jsou evidentně mnohem slabší a mohou být hrdiny zničeny už v počátečních fázích partie. Věže mají navíc omezené množství munice, která se obnovuje jen pomalu. Není tak možné na ně spoléhat takovou měrou jako v originální Dotě.

Blizzard Dota

Za likvidace monster a hrdinů získávají zkušenosti všichni poblíž se nacházející hráči. Blizzard se rozhodl omezit také individualistické akce přinášející mnoho zkušeností. Tím má být dosaženo toho, aby se hráči méně soustředili na své statistiky a více na spolupráci s ostatními.

Dalším faktorem, který se tvůrci rozhodli zvýraznit, je pozvolný nástup do hry, který má za úkol přilákat širší publikum. Zpočátku tak hráči mají dostatek času se zorientovat, což jim navíc usnadňuje snadné ovládání. Postupem času, ale pozvolna přituhuje, až obtížnost dosáhne známých úrovní z originálu.

Hrdinové se dělí do čtyř kategorií: tankové, DPS, podpůrní a obléhači. Tím možná nejzajímavějším na Blizzard Dota je skutečnost, že se v těchto kategoriích objevují dobře známí hrdinové z univerza Starcraftu, Warcraftu a Diabla. Nechybí tak Sarah Kerriganová, Zeratul ze Starcraftu, Arthas a Thrall z Warcraftu ani šaman z Diabla. Další postavy přitom budou přibývat.

Blizzard Dota

Tankové jsou klasičtí bojovníci na frontové linii, zatímco DPS jsou poměrně křehcí a zaměřují se na strategii "udeř a uteč". Právě mezi DPS patří Sarah Kerriganová, která bude mít stejné schopnosti jako ve Starcraft 2: Hearts of Swarm. To znamená elektrický výboj či rychlý ochromující úder postihující více nepřátel v bezprostřední blízkosti.

Třetí třída je podpůrná. Její zástupci jsou slabí a neměli by se dostat do ohniska boje. Pokud už útočí, pak zpovzdálí a nepříliš efektivně. Jejich síla je ale v něčem jiném – poskytují zázemí spolubojovníkům. Jejich nejcennější schopností zůstává léčení. Obléhači jsou pak opravdu dobří v boji na dálku.

Na počátku budou mít hráči na výběr jen z několika zástupců každé třídy. Teprve s postupně nahranými zkušenostmi se repertoár rozšíří. Jde o to, aby hráči hned zpočátku nebyli zahlceni příliš širokým výběrem a nemuseli složitě studovat schopnosti všech hrdinů.

Blizzard All-Stars

Ostatně ani schopností, stejně jako předmětů mnoho nebude. Vše by mělo zůstat přehledné, ale zároveň navýsost použitelné. Na investování bodíků za nové úrovně se tak budete těšit, zrovna jako z nového kvalitního předmětu.

Koncept Dota je v poslední době nesmírně populární, a tak je jedině dobře, že v něm pokračuje samotný Blizzard a navíc mu propůjčuje hrdiny svých legendárních titulů. Díky tomu může přilákat ještě více hráčů.