Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blizzard hodnotí World of WarCraft: Cataclysm. Je i kritický

aktualizováno 
Rozšíření Cataclysm populární západní on-line hry World of WarCraft je ve finále. Tvůrci si pochvalují upravené staré zóny, popel na hlavu si sypou za předělané talenty či velkou přístupnost legendárních předmětů.

WoW: Cataclysm

Jedním z cílů aktuálního rozšíření Cataclysm bylo předělat sedm let staré zóny pro úrovně jedna až šedesát. Jen si to představte: založíte si novou postavu a než se dostanete k novému obsahu, musíte se prokousat tím starým. A sedm let je zatraceně dlouhá doba, dvojnásob ve hrách. "Cítili jsme, že přišel čas znovu se věnovat těmto starým zónám," vysvětluje Greg Street, který v týmu zastává funkci vedoucího systémového designéra.

World of WarCraft

World of WarCraft, který má na svědomí studio Blizzard, zahájil provoz v roce 2004 v Americe, do Evropy dorazil v únoru 2005. Od té doby sedí na trůnu nejpopulárnější západní on-line hry na hrdiny.

"S inovací starých zón jsme hodně spokojeni. Každá vypadá úžasně, vylepšili jsme úkoly, všechny příběhy mají smysluplný konec, často se slušnou odměnou. [...] Lépe jsme integrovali instance mezi úkoly dostupné v zóně, takže máte dobrý důvod prozkoumat je," hodnotí Street.

Méně spokojen je s předěláním tzv. talentů, které určují herní styl postavy. "Líbí se nám, jak funguje výběr specializace na úrovni 10. […] Méně spokojeni jsme se zbytkem. Podařilo se nám odstranit některé nudné talenty. Zjednodušení stromu talentů je sice dobrý cíl, ale bylo by lepší, kdyby hráči získali něco na oplátku. Naneštěstí původní problémy nebyly vyřešeny, zatímco vnikly nové," uvažuje Street.

Naopak spokojen je s obsahem pro úrovně 80 až 85. "Zóny vypadají skvěle, jejich příběhy jsou dobré. Nabídli jsme několik nových instancí, raidů a bitevních polí." Pochvaluje si také uvedení funkce Raid Finder, díky níž více hráčů vyzkoušelo finální obsah. "Pokud můžeme nabídnout nový způsob jak hrát hru, v tomto případně zpřístupnit raidy neraiderům, je to velké vítězství."

Za špatný tah považuje rozštěpení nových zón. "Poučili jsme se, jak důležité je hráčům nabídnout ucelené místo, které mohou prozkoumat." Nápravu plánují v nadcházejícím datadisku Mists of Pandaria.

World of WarCraft: Cataclysm

Jako kontroverzní označuje obtížnost heroických instancí a raidů. Nemyslí si, že by instance byly příliš těžké, ale že zde bylo málo alternativ. "S tak různorodou komunitou je cílem, aby si hru užil každý hráč z celého spektra," vysvětluje Street.

Nijak zvlášť není spokojen s přístupností legendárních předmětů. Za špatné označuje i to, že někteří hráči přímo očekávají zisk legendárního předmětu, protože jsou právě na řadě. "V budoucnu budou legendární předměty více legendární, možná tak, že ne každá raidovací skupina jednu získá."

Smíšené pocity má z nové profese, archeologie. Ačkoliv ji považuje za dobrý přídavek, který mělo být těžké vytrénovat na maximální úroveň, nelíbí se mu náročnost na cestování. Nápravu slibuje v datadisku Mists od Pandaria.

Mists of Pandaria
Mists of Pandaria
World of WarCraft: Mists of Pandaria

Mists of Pandaria

Načerpané zkušenosti se promítly i do cílů nadcházejícího rozšíření:

  • nalákat hráče do herního světa
  • nabídnout více činností ve hře
  • oslovit širokou základnu fanoušků, tj. ty, kteří hru považují za snadnou i ty, kteří za příliš těžkou
  •  vydávat rychleji nový obsah

Jak hodnotíte World of WarCraft: Cataclysm vy?

Autor:




Nejčtenější

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

Red Faction: Armageddon
Slevové šílenství nekončí. Osvědčené hry koupíte až o 80 % levněji

Další vydavatelství spustilo lákavou slevovou akci. Tentokrát je spojená s hrami společnosti THQ Nordic, které za zlomek ceny nabízí například Darksiders, Red...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci programu Greenlight.  celý článek

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

ARMS
Představení postav a zbraní z neotřelé bojovky ARMS na Switch

ARMS je slibná bojovka na Nintendo Switch, která využívá pohybového ovládání. Hrát ovšem půjde i tradičně přes tlačítka. Podívejte se na hratelné postavy a...  celý článek

Další z rubriky

Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny.
Udílení ceny za inovaci skončilo trapasem. Chyběli vítězové

Ačkoliv tvůrce hry No Man’s Sky bylo možné objevit na seznamu vývojářů nominovaných na cenu Game Developers Choice Awards za inovaci, nikdo ji během...  celý článek

Ghost Recon Phantoms
TÉMA: Jediná střela znamenala smrt. Historie taktické série Ghost Recon

První díl taktické akce Ghost Recon vyšel v roce 2001. Během let se však důraz na taktiku vytrácel na úkor zjednodušování. Nahlédněte s námi do historie, jak...  celý článek

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.