WoW: Cataclysm

WoW: Cataclysm

Blizzard hodnotí World of WarCraft: Cataclysm. Je i kritický

  • 84
Rozšíření Cataclysm populární západní on-line hry World of WarCraft je ve finále. Tvůrci si pochvalují upravené staré zóny, popel na hlavu si sypou za předělané talenty či velkou přístupnost legendárních předmětů.

Jedním z cílů aktuálního rozšíření Cataclysm bylo předělat sedm let staré zóny pro úrovně jedna až šedesát. Jen si to představte: založíte si novou postavu a než se dostanete k novému obsahu, musíte se prokousat tím starým. A sedm let je zatraceně dlouhá doba, dvojnásob ve hrách. "Cítili jsme, že přišel čas znovu se věnovat těmto starým zónám," vysvětluje Greg Street, který v týmu zastává funkci vedoucího systémového designéra.

World of WarCraft

World of WarCraft, který má na svědomí studio Blizzard, zahájil provoz v roce 2004 v Americe, do Evropy dorazil v únoru 2005. Od té doby sedí na trůnu nejpopulárnější západní on-line hry na hrdiny.

"S inovací starých zón jsme hodně spokojeni. Každá vypadá úžasně, vylepšili jsme úkoly, všechny příběhy mají smysluplný konec, často se slušnou odměnou. [...] Lépe jsme integrovali instance mezi úkoly dostupné v zóně, takže máte dobrý důvod prozkoumat je," hodnotí Street.

Méně spokojen je s předěláním tzv. talentů, které určují herní styl postavy. "Líbí se nám, jak funguje výběr specializace na úrovni 10. […] Méně spokojeni jsme se zbytkem. Podařilo se nám odstranit některé nudné talenty. Zjednodušení stromu talentů je sice dobrý cíl, ale bylo by lepší, kdyby hráči získali něco na oplátku. Naneštěstí původní problémy nebyly vyřešeny, zatímco vnikly nové," uvažuje Street.

Naopak spokojen je s obsahem pro úrovně 80 až 85. "Zóny vypadají skvěle, jejich příběhy jsou dobré. Nabídli jsme několik nových instancí, raidů a bitevních polí." Pochvaluje si také uvedení funkce Raid Finder, díky níž více hráčů vyzkoušelo finální obsah. "Pokud můžeme nabídnout nový způsob jak hrát hru, v tomto případně zpřístupnit raidy neraiderům, je to velké vítězství."

Za špatný tah považuje rozštěpení nových zón. "Poučili jsme se, jak důležité je hráčům nabídnout ucelené místo, které mohou prozkoumat." Nápravu plánují v nadcházejícím datadisku Mists of Pandaria.

World of WarCraft: Cataclysm

Jako kontroverzní označuje obtížnost heroických instancí a raidů. Nemyslí si, že by instance byly příliš těžké, ale že zde bylo málo alternativ. "S tak různorodou komunitou je cílem, aby si hru užil každý hráč z celého spektra," vysvětluje Street.

Nijak zvlášť není spokojen s přístupností legendárních předmětů. Za špatné označuje i to, že někteří hráči přímo očekávají zisk legendárního předmětu, protože jsou právě na řadě. "V budoucnu budou legendární předměty více legendární, možná tak, že ne každá raidovací skupina jednu získá."

Smíšené pocity má z nové profese, archeologie. Ačkoliv ji považuje za dobrý přídavek, který mělo být těžké vytrénovat na maximální úroveň, nelíbí se mu náročnost na cestování. Nápravu slibuje v datadisku Mists od Pandaria.

Mists of Pandaria
Mists of Pandaria
World of WarCraft: Mists of Pandaria

Mists of Pandaria

Načerpané zkušenosti se promítly i do cílů nadcházejícího rozšíření:

  • nalákat hráče do herního světa
  • nabídnout více činností ve hře
  • oslovit širokou základnu fanoušků, tj. ty, kteří hru považují za snadnou i ty, kteří za příliš těžkou
  •  vydávat rychleji nový obsah

Jak hodnotíte World of WarCraft: Cataclysm vy?