Blizzard zrušil očekávané Diablo 2

  • 16139
Doslova šok prodělala včera široká hráčská obec z celého světa, když přišla z Blizzard Entertanment zpráva o tom, že jejich několikrát odložený a miliony hráčů netrpělivě očekávaný titul Diablo 2 byl zrušen. Proč? Kvůli neustálému protahování vývoje hry došly peníze. Blíže o tom informuje Tim Swooley.
Diablo 2

Doslova šok prodělala včera široká hráčská obec z celého světa, když přišla z Blizzard Entertanment zpráva o tom, že jejich několikrát odložený a miliony hráčů netrpělivě očekávaný titul Diablo 2 byl zrušen. I já jsem ve chvíli, kdy jsem tuto informaci od kolegů ze zahraničních herních zpravodajských serverů četl, jen strnule zíral na monitor a nevěřícně kroutil hlavou a chvíli trvalo, než jsem byl schopen vůbec si seřadit myšlenky a začít pátrat po příčinách tohoto náhlého rozhodnutí, které nás zasáhlo jako blesk z čistého nebe.

Důvod, který přiměl vedení Blizzardu vypustit ven tuto nelichotivou zprávu, je jednoduchý - nedostatek peněz na dokončení hry, na jejímž vývoji se pracuje déle než dva roky. "Sierra, která je publisherem naší hry, nám oznámila, že již déle čekat nehodlá a že už nám na projekt nedá ani korunu. Vzhledem k tomu, že už vlastnila veškerá práva a i my jsme do Diabla 2 investovali všechny svoje finanční prostředky, Diablo 2 nemáme již peníze na dodělání hry, tím méně pak na její vydání," uvedl za Blizzard šéf projektu Tim Swooley.

Netrpělivosti Sierry se není co divit. Blizzard slibuje vypuštění hry již poměrně dlouho, definitivním datem pak měl být konec roku 1999 a nikdo tehdy nevěřil informacím o tom, že vydání se posouvá až na červen 2000. Bohužel, byl to fakt, stejně jako to, že necelé tři měsíce před vydáním došly finanční prostředky. Otázkou však zůstává, proč Blizzard vydání Diabla 2 neustále odkládal. Bylo to kvůli neschopnosti zorganizovat práci týmu tak, aby stihly publisherem stanovené termíny, nebo proto, aby neustálými sliby navnadili hráče? "Všechno to bylo tím, že se nám zdálo, že poté, co hru vydáme, již bude technologicky zaostalá. V listopadu jsme již měli hotovou hratelnou a odladěnou betu a hra v podstatě mohla jít do obchodů, nicméně jsme si řekli, že její vydání ještě pozdržíme a využijeme nových možností hardwaru, který se objevil až v průběhu tvorby hry. To jsme vlastně dělali již dříve, jenomže v poslední době se souboje hardwarových odborníků přiostřili a my jsme chtěli co nejpružněji reagovat. Diablo 2 Byli jsme rozhodnuti déle již vydání nenatahovat, neboť nám bylo jasné, že rozpočet je již hodně napnutý, nicméně jsme jej překročili a Sierra už do Diabla 2 investovat, bohužel, nehodlá," dodal Swooley.

Další projekty Blizzardu však ohroženy nejsou. "Na Diablu 2 jsme se poučili a už nikdy více takto riskovat nebudeme. V případě Warcraftu III, na nějž jsme se nyní s plnou vervou vrhli, máme ještě do termínu stanoveného publisherem dostatek času a finanční support na něj pozastaven nebyl, takže pracujeme na něm a věříme, že se nám ještě podaří se Sierrou dohodnout oživení Diabla 2, protože by byla škoda nechat tento hráči tolik očekávaný projekt, který je již z devadesáti procent dokončen, zemřít," uzavřel nadějně Swooley.


Témata: Blizzard, Diablo