Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blood Omen 2 - Legacy of Kain

  12:00aktualizováno  26. dubna 4:00
Dnes můžeme již počtvrté poodhalit oponu příběhu největší upírské ságy, jakou kdy nabídl videoherní virtuální svět. Staňte se znovu Kainem, který mohl v prvopočátcích svého pádu zachránit Nosgoth, ale namísto toho se stal jeho vládcem a uzurpátorem. Jaký osud ho nyní na platformě PS2 čeká?

Blood Omen 2

První se řadí mezi ty hry, které sice neoplývají velkou chválou od kritiků, ale mezi hráči se stávají velice populární. Vždyť hrát za upíra a rozhodovat se na konci pohnutého příběhu, zdali danou zemi zachráníme nebo podmaníme, tak s tím se rozhodně nesetkáváme každý den. K našemu štěstí (smůle) se za nás rozhodli sami vývojáři a tak dnes již víme, že Kain se stal pánem Nosgothu. Měli jsme již možnost vtělit se do jednoho z jeho služebníků – Raziela, a prožít s ním dvě podařená dobrodružství. Jenomže fanoušky prvního dílu tohle moc neuspokojovalo, vždyť Kain hrál v obou herních kapitolách jen druhé housle a Raziel je svým způsobem až moc kladný hrdina - ale teď se má vše změnit. Kain se tedy dočkal svého druhého vystoupení a tak i my hráči máme jeho prostřednictvím možnost opět páchat zlo, vysávat z nebohých obětí krev a provádět plno jiných ohavných libůstek - nebo tomu snad na PS2 bude úplně jinak? Jste-li již notně zvědaví, pojďte se s námi ponořit do již čtvrtého dílu této ságy, přičemž nás opět čeká návštěva starého a stále zvráceného Nosgothu. Takže výlet právě začíná.

Blood Omen 2

Příběh je jako vždy nejsilnější stránkou hry, ale na druhou stranu je přitom nejslabší při porovnání se zbytkem celé série. Zdá se, že vývojáři již omílají to samé pořád do kola. Znovu ale musím podotknout, že bez dobré znalosti angličtiny porozumíte jen velmi malému procentu dialogů, protože jako obvykle chybí nastavení titulků. Kainovo dobrodružství pokračuje 400 let po prvním Blood Omen.
Při dobývání posledního města Nosgothu narazil Kain i se svou armádou upírů na mocné Sarafanovovo vojsko, přičemž samotný Kain byl ve střetu tváří v tvář poražen Sarafanem a ztratil přitom většinu svých schopností a především meč Soul Reaver. Boj s Pánem Sarafanů však pro něj navíc znamenal i dočasný odchod do světa stínů; ale po čase se Kain znovu probouzí z dlouhotrvajícího spánku působícího dojmem smrti, aby se postavil svému úhlavnímu nepříteli. V tuto chvíli se již ujímáte hlavní role vy a vše záleží jen na vaší dovednosti. Po rozkoukání budete mít neodbytný pocit, jako by se všechno vrátilo v čase a Nosgoth opět ovládly zlé síly. První úroveň, kterou absolvujete, je toliko pro rozehřátí, jedná se o tréninkovou pasáž, kde se naučíte všechny dovednosti a vychytávky, co můžete s Kainem vlastně provádět. A jakže to celé vypadá?

Blood Omen 2

Grafika a celkové zpracování - abych byl upřímný, tak se mi zdá, že v této oblasti vývojáři zaspali dobu. Ne, že by to snad vypadalo tak hrozně, ale neodpovídá to standardu celé série. Největší problém vidím ve skutečnosti, že celá hra je rozdělena na levely a není tak komplexní jako její předchůdce. Takže vlastně začínáte na bodu “A“ a až dojdete k bodu “B“, tak se daná úroveň pro vás uzavře a už se do ní nevrátíte. No prima a když k tomu připočtu, že se to v některých místech ještě nepříjemně zadrhává, mám v té zjednodušenosti takový neodbytný pocit nedoladěnosti. A třebaže je úrovní dostatek, stejně nabudete dojmu, že oproti předešlým dílům je celá hra strašlivě stereotypní. Dalším problémem je design samotných levelů a s nimi spojená puzzle. Již minule () jsem se zamýšlel nad tím, kterak má zdejší svět opravdu bohatou historii a co všechno by se z toho dalo využít nejenom při tvorbě herních rébusů. Ať už nápad s překládáním různých druhů písma v kronikách a jiných dokumentech, rafinované mechanické pasti a tady třeba v návaznosti na stylové nástěnné malby a interiér zdejších staveb, Blood Omen 2 jejichž architektura přímo svádí k nějaké zajímavé interaktivitě a silnějšímu adventurnímu rámci. Co se týče hádanek, tak namísto nějakých opravdu adventurních prvků už od dob prvního dobrodružství Lary Croft stále jenom taháme za páky a tlačíme bedny a kostky a nejinak je tomu – bohužel – i v Blood Omen 2! Opět to samé a už poněkud únavné a neinspirující schéma. A co tomu dodává pomyslnou korunu, je samotná pohybová animace Kaina při takovéto akci. Pokud chce odtáhnout bednu, natáhne ruku a jde. Žádné pro tvůrce namáhavé vykreslení aktu odtlačování, je tu pouze pohyb jednou rukou a přesun postavy shodný, jako při klasické chůzi. Ostuda! Další takový návrat do prehistorie je při používání předmětů, otevírání dveří a řešení puzzlů. Abyste uvedený krok mohli provést, musíte si nalézt tu správnou polohu a teprve až vám dotyčný předmět zbělá, pak s ním teprve lze manipulovat.

Ale abych tady pořád nekritizoval, tak musím přiznat, že některé lokace vám vyrazí dech svým designem a celkovým zpracováním - jenže, jak je možné, že pouze některé. Když jsem hrál prvního Soul Reavera ještě na PSX, tak jsem lapal po dechu skoro na každém kroku a to bylo na 32-bitech a před několika lety. Teď, když vývojáři mohou díky výkonnějšímu hardwaru překonávat sami sebe, tak se snad stydí, či co. Grafika, abych to tedy uzavřel, je spíše na úrovni prvních her vytvářených pro PS2, nežli již zaběhnutý standard. Ale ozvučení je jako vždy Blood Omen 2 velmi působivé a dodává Blood Omen 2 tu správnou dobovou atmosféru. Což se zase musí ocenit! Navíc hry nestojí jenom na vizuálním dojmu, takže se pojďme na závěr podívat, jak se to celé hraje.

V první řadě musím pochválit práci samotné kamery, která je pevně nastavená za vašimi zády a ani na chvilku se nevzdálí a nedělá všemožné neplechy, takže si ji nemusíte štelovat tak, jako tomu je u jiných her obvyklé. Ale jak že se to celé hraje? De facto stejně jako Soul Reaver, akorát s tím rozdílem, že vysáváte krev. A je to venku a já se jdu připravit na popravu. Ano, největší problém celé hry je opravdu v tom, že je to vlastně “jen“ Soul Reaver s Kainem v hlavní roli. Teď si jistě plno z vás řekne – ale vždyť to není zase tak špatné. Jenže pro ty, kteří měli co do činění s opravdovým Blood Omen, je to rána do vazu. Blood Omen bylo akční RPG, tak bohaté na příběh a nápady kolem, že každý, kdo jej okusil, ho musel dohrát. Pak přišel Soul Reaver jako akční adventura, která čerpala a navazovala na příběh z Blood Omen a přitom dělala konkurenci sérii Tomb Raider. Tenkrát ano, dnes to však již pomalu, ale jistě ztrácí své původní kouzlo a začíná to připomínat nastavovanou kaši! Pravda, Blood Omen 2 se stále hraje poměrně dobře, hráče to i baví, ale je to jen a pouze “další“ 3D akční adventura, navrch bohužel již v dosti dlouhé řadě na to, aby se z této stala klasika. Chybí tady spousta nápadů, co měla jednička a ani prostředí nenabízí žádanou svobodu konání a jednání, jak by se na next-generation platformě slušelo. Legacy of Kain je kvalitní série, jenže si toho tvůrci už asi naložili moc a je to znát. Začínají to vydávat jako nekonečné telenovely s minimem invence a neuvědomují si, že i hráči mají na výběr a známé jméno neznamená ještě úspěch.

Takže pár slov závěrem. Možná se budete dobře bavit, ale určitě vám zde bude něco chybět. Pokud jste se těšili na skvělé pokračování skvělé jedničky, tak budete zklamáni, ale i tak si to alespoň zkuste. A vy, co jste čekali konečně na hru se záporným hrdinou tak, však víte...

P.S. Pro lepší povědomí můžete nakonec shlédnout naší obsáhlou .

Blood Omen 2
Výrobce/Vydavatel Crystal Dynamics/Eidos
Platforma PlayStation 2, PC
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 82kB
Verdikt: Čekalo se dlouho a možná se čekalo i hodně. Plno hráčů a převážně pak zarytých fanoušků bude zklamáno, ale i tak se další kapitola série Legacy of Kain dobře hraje, byť nenabízí prakticky nic nového.
Hodnocení: 60%

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.