Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vizuálně oslňující a nadmíru obtížné: V Bloodborne si potykáte se smrtí

  13:00aktualizováno  13:00
Nová hra naváže na popularitu série Dark Souls. Vývoj ostatně vede autor prvního dílu Hidetaka Miyazaki a překryv některých nápadů je znát. I Bloodborne bude nesmírně obtížným titulem. Autoři však tvrdí, že tentokrát penalizace za smrt bude o něco méně krutá.

Bloodborne se odehrává v devatenáctém století v alternativním světě. Prostředí má být rozlehlé a cokoliv je vidět v pozadí, lze i navštívit. Vše se však odehrává pouze v jednom městě.

Zápletka je poněkud klišé. Světem se totiž šíří tajemná nákaza, ze které lidé šílí. Ústředním herním prvkem jsou však souboje. A opět je nutné dodat, že velmi obtížné souboje.

Vývojáři ostatně upozorňují, že každé střetnutí s nepřítelem je tuhým bojem o život a větší počet nepřátel značí jistou smrt.  Mnohdy je proto třeba hledat alternativní cesty, kudy protivníky obejit. Například drobné uličky.

Hlavní hrdina má k dispozici dvojici zbraní s odlišnou dynamikou, a k jednotlivým potyčkám tak lze přistupovat odlišně. V jedné ruce totiž třímá pušku, do které však budete mít velmi omezený počet nábojů. Puškou lze nepřítele odhodit, a slouží tak jako výtečný způsob, jak souboj zahájit.

V druhé ruce pak třímáte zbraň nazvanou Soulcleaver. S tou lze útočit dvěma způsoby. První je rychlý s kratším dosahem, druhý je delší a pomalý.

V soubojích jde především o načasování útoků a "čtení" náznaků, ze kterých je zjevné, kdy nepřítel zaútočí. Některá monstra mají například silné útoky, ale udeří několikrát ze stejného místa. Při hbitém přesunu to tedy vytváří slabinu, během které můžete zaútočit ze strany. Pokud však včas neuhnete, máte problém.

Potyčky jsou značně krvavé a graficky opulentní. Na sekáčku hlavního hrdiny se například odráží světlo měsíce a celá práce se světlem i stíny je působivá.

Vývojáři ostatně na dynamické osvětlení poukazují jako na jednu z technologických předností hry. Ve hře tak objevíte třeba pasáže s černočernou tmou, kterou zaženete jen vlastní loučí.

Bloodborne působí jako duchovní následovník Dark Souls. Jako hlavní rozdíl vývojáři ostatně zmiňují nové prostředí a inspirací v předchozím titulu se nijak netají. Hra má vyjít začátkem roku 2015 exkluzivně pro PlayStation 4. A bude zřejmě jedním z titulů, který naznačí grafický potenciál nové konzole.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Další z rubriky

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.