Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vizuálně oslňující a nadmíru obtížné: V Bloodborne si potykáte se smrtí

  13:00aktualizováno  13:00
Nová hra naváže na popularitu série Dark Souls. Vývoj ostatně vede autor prvního dílu Hidetaka Miyazaki a překryv některých nápadů je znát. I Bloodborne bude nesmírně obtížným titulem. Autoři však tvrdí, že tentokrát penalizace za smrt bude o něco méně krutá.

Bloodborne se odehrává v devatenáctém století v alternativním světě. Prostředí má být rozlehlé a cokoliv je vidět v pozadí, lze i navštívit. Vše se však odehrává pouze v jednom městě.

Zápletka je poněkud klišé. Světem se totiž šíří tajemná nákaza, ze které lidé šílí. Ústředním herním prvkem jsou však souboje. A opět je nutné dodat, že velmi obtížné souboje.

Vývojáři ostatně upozorňují, že každé střetnutí s nepřítelem je tuhým bojem o život a větší počet nepřátel značí jistou smrt.  Mnohdy je proto třeba hledat alternativní cesty, kudy protivníky obejit. Například drobné uličky.

Hlavní hrdina má k dispozici dvojici zbraní s odlišnou dynamikou, a k jednotlivým potyčkám tak lze přistupovat odlišně. V jedné ruce totiž třímá pušku, do které však budete mít velmi omezený počet nábojů. Puškou lze nepřítele odhodit, a slouží tak jako výtečný způsob, jak souboj zahájit.

V druhé ruce pak třímáte zbraň nazvanou Soulcleaver. S tou lze útočit dvěma způsoby. První je rychlý s kratším dosahem, druhý je delší a pomalý.

V soubojích jde především o načasování útoků a "čtení" náznaků, ze kterých je zjevné, kdy nepřítel zaútočí. Některá monstra mají například silné útoky, ale udeří několikrát ze stejného místa. Při hbitém přesunu to tedy vytváří slabinu, během které můžete zaútočit ze strany. Pokud však včas neuhnete, máte problém.

Potyčky jsou značně krvavé a graficky opulentní. Na sekáčku hlavního hrdiny se například odráží světlo měsíce a celá práce se světlem i stíny je působivá.

Vývojáři ostatně na dynamické osvětlení poukazují jako na jednu z technologických předností hry. Ve hře tak objevíte třeba pasáže s černočernou tmou, kterou zaženete jen vlastní loučí.

Bloodborne působí jako duchovní následovník Dark Souls. Jako hlavní rozdíl vývojáři ostatně zmiňují nové prostředí a inspirací v předchozím titulu se nijak netají. Hra má vyjít začátkem roku 2015 exkluzivně pro PlayStation 4. A bude zřejmě jedním z titulů, který naznačí grafický potenciál nové konzole.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

UNIVERZÁL BOHEMIA s.r.o. - Veronika Šlosrová
strojní zámečník

UNIVERZÁL BOHEMIA s.r.o. - Veronika Šlosrová
Kraj Vysočina

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.