Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vizuálně oslňující a nadmíru obtížné: V Bloodborne si potykáte se smrtí

  13:00aktualizováno  13:00
Nová hra naváže na popularitu série Dark Souls. Vývoj ostatně vede autor prvního dílu Hidetaka Miyazaki a překryv některých nápadů je znát. I Bloodborne bude nesmírně obtížným titulem. Autoři však tvrdí, že tentokrát penalizace za smrt bude o něco méně krutá.

Bloodborne se odehrává v devatenáctém století v alternativním světě. Prostředí má být rozlehlé a cokoliv je vidět v pozadí, lze i navštívit. Vše se však odehrává pouze v jednom městě.

Zápletka je poněkud klišé. Světem se totiž šíří tajemná nákaza, ze které lidé šílí. Ústředním herním prvkem jsou však souboje. A opět je nutné dodat, že velmi obtížné souboje.

Vývojáři ostatně upozorňují, že každé střetnutí s nepřítelem je tuhým bojem o život a větší počet nepřátel značí jistou smrt.  Mnohdy je proto třeba hledat alternativní cesty, kudy protivníky obejit. Například drobné uličky.

Hlavní hrdina má k dispozici dvojici zbraní s odlišnou dynamikou, a k jednotlivým potyčkám tak lze přistupovat odlišně. V jedné ruce totiž třímá pušku, do které však budete mít velmi omezený počet nábojů. Puškou lze nepřítele odhodit, a slouží tak jako výtečný způsob, jak souboj zahájit.

V druhé ruce pak třímáte zbraň nazvanou Soulcleaver. S tou lze útočit dvěma způsoby. První je rychlý s kratším dosahem, druhý je delší a pomalý.

V soubojích jde především o načasování útoků a "čtení" náznaků, ze kterých je zjevné, kdy nepřítel zaútočí. Některá monstra mají například silné útoky, ale udeří několikrát ze stejného místa. Při hbitém přesunu to tedy vytváří slabinu, během které můžete zaútočit ze strany. Pokud však včas neuhnete, máte problém.

Potyčky jsou značně krvavé a graficky opulentní. Na sekáčku hlavního hrdiny se například odráží světlo měsíce a celá práce se světlem i stíny je působivá.

Vývojáři ostatně na dynamické osvětlení poukazují jako na jednu z technologických předností hry. Ve hře tak objevíte třeba pasáže s černočernou tmou, kterou zaženete jen vlastní loučí.

Bloodborne působí jako duchovní následovník Dark Souls. Jako hlavní rozdíl vývojáři ostatně zmiňují nové prostředí a inspirací v předchozím titulu se nijak netají. Hra má vyjít začátkem roku 2015 exkluzivně pro PlayStation 4. A bude zřejmě jedním z titulů, který naznačí grafický potenciál nové konzole.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.