Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Borderlands 2 sází na stejné ingredience jako originál

aktualizováno 
První díl se povedl tak, že nejlepší, co mohou autoři pro jeho následovníka udělat, je pokračovat v zajetých kolejích.

První díl Borderlands byl přesně tou hrou, která se trefila do masového hráčského vkusu tak. Spousta akce, možnost vylepšování postavy, nekonečné množství výbavy, lákavý svět, humor a netradiční grafické pojetí. Přesně tím se vyznamenal originál. A zdá se, že pokračování chce stavět na stejných základech.

Borderlands 2

Příběhovou kampaň Borderlands 2 si budete moci střihnout buď sami, nebo se třemi kamarády v kooperativním módu, což je pochopitelně zábavnější. Ostatně Borderlands 2 jsou hrou, která na společném prožívání dobrodružství staví, a kampaň je tak více než v jiných hrách šita právě na kooperaci.

Příběh se odehrává pět let po událostech z jedničky a představuje čtveřici nových postav: Salvadora, Mayu, Axtona a Zera. Ti se musí postavit rovněž novému padouchovi jménem Handsome Jack, který coby šéf Hyperion Corporation sužuje planetu Pandora.

Borderlands 2

Přestože budou Borderlands 2 zcela samostatnou hrou, která na předchůdce navazuje příběhově zcela minimálně, chtějí autoři fanouškům udělat radost. V průběhu hraní tak postupně narazíte i na hrdiny minulého dílu, byť jen v podobě nehratelných postav, které vám zadají úkoly a prohodí s vámi pár vtipných slov.

Ostatně více než příběh v Borderlands 2 čekejte humor. Na nějaké košaté dialogy a komplexní zápletky raději rovnou zapomeňte. Pak si mnohem lépe užijete nečekaně vtipné hlášky a situace.

Za každou z postav se bude hrát odlišně. Zatímco například Salvador je klasický bojovník pro frontovou linii a dokáže pálit ze dvou libovolných zbraní najednou, taková Maya spíše zpovzdálí parťáky podporuje.

Borderlands 2

Každá z postav má tři stromy schopností, z nichž z každého se větví dvanáct schopností, které je možné postupně rozvíjet. Třeba u Salvadora tak můžete docílit toho, že bude perfektně mířit, rychle nabíjet nebo bude mít doslova hroší kůži, která něco vydrží. Součástí budou i speciální aktivní schopnosti.

Tím ale práce na postavě nekončí. Možná ještě důležitější je výbava. Nejrůznější zbraně najdete doslova na každém rohu a prakticky každý odpravený protivník vás něčím odmění. Většinou jsou to krámy, ale o to větší radost je pak z nalezeného pokladu.

Borderlands 2

Zbraní je obrovské množství a na rozdíl od prvního dílu se ve větší míře liší také opticky. Na první pohled tak poznáte, zda sbíráte kvér od místního výrobce ruské národnosti Vladofa nebo zda se jde o perfektní kousek ze stáje Hyperionu. Zbraně bude dále možné vylepšovat celou řadou modů.

Fotogalerie

Z prezentací Borderlands 2 vyplývá, že si autoři nedělají velké starosti s designem misí, které jsou si podobné jako vejce vejci. Při té porci, kterou hra nabízí, to pravděpodobně ani nejde.

Větší variability tak hra dosahuje prostřednictvím velkého množství zajímavých nepřátel. Lahůdkou pak stejně jako minule budou souboje s bossy.

V Borderlands 2 nás tedy nečekají žádné velké změny oproti povedenému originálu. Hra bude o něco vypilovanější, ale nabídne ještě jednou prakticky totéž. To ale vůbec nevadí.

Autor:


Témata: Humor


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.