Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PRVNÍ DOJMY: Borderlands 2 bude hit. Mixuje akci s černým humorem

aktualizováno 
Akční hra na hrdiny Borderlands 2 je na nejlepší cestě překonat povedený první díl a zabodovat u masového publika. Má potenciál stát se jedním z největších herních hitů tohoto roku.

O Borderlands 2 dosud víme, že nabídne neskutečné množství zbraní k likvidaci obrovských kvant nepřátel. A že přinejmenším v kooperaci s dalšími hráči bude hodně zábavný.

Dosud ale nevíme, nakolik zajímavý bude příběh, jak dobře bude zpracován vývoj hrdinů a jaká bude inscenace toho všeho. Přinejmenším ve věci příběhu a jeho podání slibují tvůrci velké zlepšení oproti jedničce. Zda mají sliby reálný základ, si ukažme na dvojici prezentovaných misí.

Borderlands 2

Na začátku herní ukázky přistáváme coby postava na 25. úrovni v Sanctuary, které je hlavním městem Borderlands 2. Evidentně jsme tu poprvé, protože potkáváme některé postavy, které se teprve představují, a to v krátké sekvenci, která objasní, s kým máme co do činění.

Borderlands

Borderlands si zaslouží vaši pozornost zejména díky množství herního obsahu, dobré, byť místy repetitivní hratelnosti, decentním prvkům z her na hrdiny a podmanivé atmosféře.

- číst PC recenzi (90 %)

Mezi obyvateli Sanctuary je například obchodník se zbraněmi Marcus, v jehož obchodě visí velká cedule s nápisem "No Refunds", tedy "peníze nevracím". Před Marcusem stojí nervózní mladý muž s revolverem v ruce.

Mladík tvrdí, že pistole nefunguje a zda by přeci jen nemohl dostat zpátky peníze. Marcus si zbraň bere do ruky a trefuje nebožáka do nohy s lakonickým komentářem: "Vypadá, že funguje docela dobře". Černý humor k Borderlands 2 zkrátka patří.

Borderlands 2

Poté, co se město jeví dostatečně prozkoumané, jdeme pro úkol. Spočívá v obstarání klíče k takzvanému Vaultu. Pod tímto názvem si představte prastarou bytost: válečníka rodu Iridium. A Iridium je na planetě Pandora, kde se Borderlands 2 odehrává, vzácnou surovinou.

Kdo válečníka aktivuje, získá nad ním kontrolu. A je jasné, že to náš hrdina musí stihnout před hlavním záporákem jménem Handsome Jack. Zadavatel úkolu Roland nás posílá dál do divočiny, za jeho špionem, který má o celé záležitosti vědět víc.

Při procházení města vás zřejmě brzy cosi trkne. Jmenuje se přeci Sanctuary, tedy stejně jako svět Diabla. A když se trochu zaposloucháte do melodie na pozadí, zjistíte, že se až nápadně podobá tématu notoricky známému z města Tristram, které hraje v Diablu hlavní roli. "Ano, jsme velcí fanoušci Diabla," objasňuje viceprezident vývojářského studia Gearbox, Steve Gibson.

Borderlands 2

Ještě než vyrazíme, investujeme zkušenostní body do schopností. Ty jsou tradičně rozděleny do tří stromů. Specializujeme se na odstřelování, a proto investujeme body do šance na kritický zásah, který způsobí více škody.

Sotva dorazíme k cíli, narážíme na první originální úkol. Zmíněný špion je starý opilec, který zrovna hluboce spí. K jeho probuzení je třeba zbraň způsobující ohnivé škody a také specifický typ nepřítele. Na Pandoře žije hmyz velikosti psů, který hlasitě exploduje, když ho zapálíte. Poté, co se podaří jich několik náležitě odpálit, se špion konečně probouzí.

A jaké je naše překvapení, když se z neustále opilého agenta vyklube Mordecai, jeden z hratelných hrdinů předchozího dílu. V podobném duchu by do příběhu měli být zakomponováni všichni představitelé prvního dílu. Mordecai nás posílá dále k Tiny Tině, která má vědět víc.

Fotogalerie

Tiny Tina je v krátké sekvenci představena jako "nejzabijáčtější třináctka na světě". A v jejím domě je hned první důkaz pro toto tvrzení. Tiny Tina se totiž právě chystá vyhodit do vzduchu svázaného banditu. Zní to brutálně, ale přesně tenhle způsob třináctiletého děvčete, jak řešit problémy, je nesmírně sympatický.

Ještě než nám dívka pomůže dále, žádá logicky sama o pomoc. Chce, abychom jí vrátili bandity ukradené panenky a k tomu jejich vůdce nalákali do tábora.

Tento úkol spočívá především v masivním střílení nepřátel. A jak se ukazuje, je toto ještě zábavnější než v prvním dílu. Jakmile se nám podaří vylákat hlavního banditu před brány tábora, končí hratelná sekvence tím, že ho Tiny Tina ochromuje elektrošokem.

Borderlands 2

Přestože Borderlands 2 zřejmě opět neoslní výpravností příběhu, jednotlivé prvky  jsou dobře nastaveny a motivují k dalšímu hraní. Zejména postavy jsou přes zdánlivou jednoduchost dobře prokreslené. Také s úkoly si autoři dali velkou práci. Nepochybujeme sice, že se některé budou opakovat hojněji, ale když je čas od času vystřídá originální nápad, snadno se to vydrží i těch několik desítek hodin, které Borderlands 2 slibuje ke svému pokoření.

Borderlands 2 vychází 21. září na PC, Xbox 360 a PlayStation 3. K dispozici bude i sběratelská verze, případně další bonusy při předobjednání hry.

Autor:




Nejčtenější

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.