Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOJMY: Bláznivá předehra k Borderlands nabídne boje v měsíční gravitaci

aktualizováno 
Nový díl extrémně populární série sice neohromí množstvím novinek, přinese ale léty prověřenou hratelnost do neokoukaného prostředí.

Borderlands: Pre-Sequel

Že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky? Vývojářský tým 2K Australia pod dohledem původních autorů z Gearboxu se na to právě chystají potřetí a nemyslím si, že by to někomu vadilo.

Přestože oba díly úspěšné kombinace hry na hrdiny a střílečky dohromady se všemi zakoupenými DLC (downloadable content, stahovatelný obsah) nabízejí zábavu na stovky hodin, fanoušci stále nemají dost. Můžete to nazvat ždímání peněz a něco pravdy na tom bude, ale dokud to lidí baví, není důvod měnit vítěznou sestavu.

Mírný pokrok v mezích zákona

Borderlands: Pre-Sequel

Borderlands: Pre-Sequel

Neznamená to samozřejmě, že by připravovaný nášup nepřinesl vůbec žádné novinky. Jen jich prostě není tolik, kolik bychom si asi od hry prodávané za plnou cenu představovali.

Tím největším tahákem bude zřejmě změna prostředí. Z prašné nehostinné Pandory se podíváme na její o nic méně prašný a nehostinný měsíc Elpis. Nedýchatelná atmosféra a nízká gravitace pak mají poměrně razantní dopad na hratelnost.

Dýchací bomba s omezenou zásobou vzduchu trochu přibrzdí všechny snahy jen tak se bezcílně potulovat, obzvláště když její obsah můžete využít pro prodloužení vašich skoků. Tentokrát se totiž nebojuje pouze na horizontální úrovni, ale nepřátelé mohou útočit i ze shora. Žádný kryt tak není zcela bezpečný, což do hry přináší větší dynamiku.

Během okamžiku se můžete přesunout na velikou vzdálenost přímo do klubka nepřátel, které svým drtivým dopadem rozprášíte po okolí a poté zase rychle odskočíte jinam. Stejných triků ale samozřejmě mohou využívat (a také využívají) i protivníci.

Borderlands: Pre-Sequel

Borderlands: Pre-Sequel

Jak je z názvu patrné, příběh hry se odehrává v mezidobí prvního a druhé dílu. V roli žoldáků Handsome Jacka, tou dobou ještě sympatického strejdy s těmi nejčistšími úmysly, budete dobývat měsíční základnu Hyperion a sledovat Jackův postupný přerod v charismatického zlosyna. Inu, kvůli příběhu Borderlands naštěstí nehrajeme, že?

Mnohem zajímavěji působí čtveřice nových postav se zbrusu novými schopnostmi, za něž si budeme moci zahrát. I když nových… pozorní hráči v nich jistě poznají staré známé. Ať už si zvolíte Nish, sexy kovbojku se specializací na obouruční střelbu, nebo šíleného robůtka Claptrapa s víceméně náhodnými schopnostmi, které by se ideálně měly přizpůsobovat situaci, můžete si být jistí, že vše bude do nejmenšího detailu vyvážené a žádná ze tříd nebude mít výhodu. Což je klíčové, protože ruku na srdce – ta pravá zábava začíná až díky kooperaci více lidí.

Hlavně se nebrat příliš vážně

Borderlands: Pre-Sequel

Borderlands: Pre-Sequel

Hra vychází již brzy, konkrétně 17. října, a tak nás ji na Gamescomu nechali vyzkoušet na vlastní kůži. Hrál jsem za Athenu, sexy bojovnici se štítem, schopným absorbovat střely a odrážet je proti nepřátelům.

Během cca půl hodiny, kterou jsme měli k dispozici, nebyl příliš čas studovat tři stromy dovedností, ale již na první pohled bylo jasné, že nabízí obrovské možnosti pro modifikaci postavy a každý si ji jistě přizpůsobí podle svého herního stylu.

Ač jsem u Borderlands nějakou tu hodinu strávil, musel jsem se chvíli adaptovat na daleko zběsilejší tempo hry. Díky poměrně členitým mapám, plným vysutých mostů a skákacích plošinek byl problém se vůbec zorientovat, čemuž rozhodně nepomohly hordy útočících nepřátel.

Borderlands: Pre-Sequel

Borderlands: Pre-Sequel

Po chvíli zvykání na nižší gravitaci, což obnášelo několik pádů do nicoty, se ale ukázalo, že jde o staré dobré Borderlands se vším dobrým i špatným, co k sérii patří. Hromady zbraní s komplikovanými statistikami (novinkou je nový druh ledového „kryo“ zranění a laserové zbraně), ulítlý humor, nekonečné zástupy tupých nepřátel a silně stylizovaná grafika mají pořád co nabídnout. Nesmí samozřejmě chybět ani obrovští bossové a nová vozidla usnadňující pohyb po rozlehlé herní ploše.

Fotogalerie

Po grafické stránce se toho příliš nezměnilo, však se také hra zcela vyhne novým konzolím a kromě PC si ji zahrajete jen na PS3 a X360. Samozřejmě se také počítá s dalšími rozšiřujícími DLC, konkrétně budou 4 z nich každá bude stát 10$. Že jsou Borderlands pro 2k důležitou značkou, dokazuje i připravovaný interaktivní seriál Tales from the Borderlands od Telltale, kterého se dočkáme také ještě letos.

Na plnohodnotné next-gen pokračování si ještě budeme muset počkat. Gearbox samozřejmě s Borderlands 3 počítá, oficiálně ale o něm nesdělil ani slovo. 

Autor:




Nejčtenější

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Další z rubriky

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.