Svět je v pytli! Banda zlovolných nekromantů se na posledním večírku usnesla, že je na planetě zbytečně moc živo a nejlepší by bylo všude to vyzdobit hroby a hromadami kostí. Hrdinní mágové proto napřou veškeré své síly do tajemného rituálu, který má nemrtvým zatnout tipec.
Jenže podle očekávání se to poněkud nepovede a jediným výsledkem rituálu je uvolnění ohnivého démona, který se usídlí hlavnímu hrdinovi (nebo hrdince) v těle a rozsvítí ho jako žárovku. Bude tento plamínek naděje nakonec k zastavení armády kostlivců stačit?
Jak vidno, příběh je tak strašně napěchovaný klišé, že by se i scenáristky Ordinace v růžové zahradě zastyděly. Zde tedy každopádně na hráče nic nového nečíhá. Naštěstí má Bound by Flame i jiná lákadla.
Meč, nebo klacek?
Začneme od toho nejlepšího a tím je bezpochyby systém výroby a vylepšování předmětů. Ten mají totiž autoři v malíku a je radost hrát si s nalezeným vybavením a koumat, jestli na dýky přidat raději jed, nebo zvýšit šanci na kritický zásah.
Ještě větší radost je to u brnění, protože některé kousky se dají vylepšovat až třemi různými způsoby a každý hráč si je může přizpůsobit podle svého. Tedy pokud nasyslí dostatek surovin. Kéž by i ostatní aspekty hry byly tak propracované a dotažené.
Jenže tak to bohužel není. Například boj. Ten se ze začátku tváří jako poměrně komplexní záležitost, protože se dá přepínat mezi pomalejším obouručním mečem a naopak rychlými dýkami, do toho střílet z kuše, klást pasti a metat ohnivé koule.
Poměrně záhy si ovšem každý musí všimnout, že hrdina Vulcan se mečem ohání spíš jako klackem a většina soubojů se scvrkne na výpad, úskok a pak pořád dokola. Nemluvě o tom, že kromě nepřátel musí hráči bojovat i s kamerou, která má tendenci předvádět psí kusy v ten nejméně vhodný okamžik.
A když se k tomu připočítá, že někteří nepřátelé jsou i na druhou obtížnost ze čtyř silní jako buldozer a sundají vás z plného zdraví na tři rány, je to průšvih. Nevyváženost je v Bound by Flame vůbec docela problém.
Trpělivost přináší růže
Třeba tutoriál je zakončen bojem s obřím bossem velikosti dvoupatrového činžáku, kterého není problém s trochou trpělivosti poslat k zemi napoprvé. Střih o pár desítek minut později do bažin, které obývají nepřátelé připomínající létající pytle na odpadky. A plivou melounová semínka. I přesto stačí tři vteřiny nepozornosti a jste mrtví.
A nezachrání vás ani parťák, kterého máte vždycky s sebou. Členové vaší družiny jsou totiž v podstatě jen chodící boxovací pytle, které se nejlépe hodí na odlákání pozornosti nepřátel. Zatímco váš souputník dostává nakládačku, vy můžete zlosyny nerušeně otloukat zezadu. To je v podstatě všechno, k čemu jsou vaši parťáci dobří. Kouzla totiž používají naprosto nepochopitelně a mají tendenci se někde zaseknout a nechat vás v řeži sólo.
Že to všechno zní jako utrpení? Taky že je. Paradoxně jsou nejhorší první hodiny, které by vás naopak měly vtáhnout. V momentě, kdy se příběh trochu posune a démon se začne ve vašem těle roztahovat, začne to být konečně trochu zábava.
Dabing jako od ochotníků
Z brnění se vám začne kouřit, oči začínají oranžově svítit a když démona necháte růst, vyrostou vám rohy, takže už si přilbu na hlavu nenarazíte. To vše samozřejmě doprovázejí i pasivní bonusy. Je každopádně smutné, že autoři absolutně nezvládli vyprávění a do hry vás vtáhnou v momentě, kdy hráč s průměrnou trpělivostí Bound by Flame dávno odinstaloval.
Graficky hra nijak zvlášť neoslní a stíny jsou občas podivně rozbité, ale dokáže vykouzlit i působivé scenérie a je nenáročná na hardware. Prostě průměr. To zvuková stránka hry už je poněkud rozporuplnější.
Hudba je v podstatě neslyšitelná, zvukové efekty průměr. Zato dabéři by často zasloužili rákoskou na holou. Dabing je totiž naprosto hrozný, s prapodivnou intonací a důrazem na špatných místech. Jako kdyby někdo posbíral studenty herectví z prvního ročníku, rozdal jim papíry s textem a za párek a pivo je nechal na první dobrou všechno namluvit. Au.
Navzdory všem výtkám je Bound by Flame lepší než předchozí Mars: War Logs a pokud budou vývojáři ze Spiders pokračovat v postupném zlepšování s každou novou hrou, bude to příště už docela fajn. Takhle je to jen tak tak.
Hra vyšla na PC, Xbox 360 a PlayStation 3 & 4. PC verze je opatřena českými titulky.