Ačkoliv se v jednu chvíli již zdálo, že se kvalita počítačových her začíná rozpouštět v kvantitě a že zajímavý a originální titul aby člověk hledal jako jehlu v kupce sena, skutečnost nakonec není tak hrozná. Velký podíl na tom mají především hráči, které již nebaví tituly vytvořené podle zaběhaného schématu, a malé, často amatérské vývojářské týmy, které jim takovéto hry nabízejí. Mezi takovéto společnosti patří například Brat Designs, kterou prozatím tvoří pouze dva spoluzakladatelé - Jason Gee a Ed Scio. Ti se již podíleli na vývoji mnoha různých titulů, mimo jiné např. Shadowman, Combat Air Patrol nebo Forsaken 64. Nikdy však nebyli zcela svými pány a ne vždy souhlasili s tím, jak by měly podle nadřízených vypadat finální verze jejich produktů. Především z toho důvodu vznikl Brat Designs, kterým chtějí oba její pracovníci dokázat, že i malé týmy mohou vytvořit kvalitní titul, kterému se podaří prorazit na světové trhy.
Důkazním materiálem číslo jedna by měl být jejich nejnovější počin, který nese název Breed (více screenshotů k němu naleznete zde). Ten se řadí mezi akční hry, ale ponese výrazné prvky dalších žánrů - simulátorů a RTS. Jak toho chtějí tvůrci docílit? Tím, že odstraní z herního systému vše, co by mohlo hráče nějakým způsobem omezovat. Budete létat, budete řídit obrněný transportér, budete řídit postup vojska, opevňovat ležení, budete zabíjet nepřátele jako v FPS atd. Žádné animované sekvence, které podobné věci řeší za vás. To vše díky univerzálnímu enginu, který umožňuje přepnout se v libovolný okamžik do libovolného módu či do pohledu některého z vojáků a řídit jeho kroky - ať už je na zemi, ve vzduchu nebo sedí ve věži a ostřeluje nepřátele. Ve vysílačce také vždy uslyšíte, kde je největší nepřátelský odpor a kde by byla zapotřebí vaše asistence, takže budete mít dobrý přehled o celkové situaci i ve chvíli, kdy bude vaše pozornost plně soustředěna na plnění jiného úkolu.
Při představě, že by něco podobného mohlo být hráno jako multiplayer, asi každému milovníkovi online hraní změknou kolena. A multiplayer bude. Jak řekl sám Ed Scio: "Těším se na chvíli, kdy budu pilotovat výsadkové plavidlo, ostatní spoluhráči budou ovládat zbraně ve věžích a společně zničíme nepřátelské opevnění napadrť.". Primárně je ale Breed vytvářen jako singleplayerová hra, připojení více hráčů je až ve druhém sledu. To však neznamená, že by na něj autoři nemysleli.
Otázkou však stále zůstává, kdy se této akční hry konečně dočkáme. Distributoři nejeví zvlášť velký zájem o produkci titulu, který vyvíjí takováto malá společnost. Přesto zakladatelé Brat Designs doufají, že Breed předvedou již na letošním E3. Doufejme tedy, že se jim to podaří a že nás svým výtvorem mile překvapí.