Britney's Dance Beat - Britney jen pro vás

12:00aktualizováno  25. srpna 10:35
Na obrazovky PC a konzolí si razí cestu horká hudební novinka přímo od současné “princezny popu” Britney Spearsové. Pro fanoušky zcela jistě skvělá zpráva. A co pro ostatní? Jde opravdu o hudební hru se vším všudy, nebo jenom o Britneyinu snahu ještě více se zviditelnit? Fandové již jistě peláší do obchodů a pro ostatní tu je recenze.

popisek

Jméno Britney Spears je značka. Stejně jako jakákoli jiná, již předem o produktu ledacos vypoví a naznačí, co od něj můžeme čekat. Britney si velmi rychle si našla svoji skupinku příznivců, kteří jsou ochotni udělat (koupit) cokoliv, co ji jen vzdáleně připomíná. Od cédéček, což je její hlavní doména, přes všelijaké propagační předměty, knihy a nyní i počítačové hry. Vzhledem k cílové skupině, na kterou je zpěvačka zaměřena a rozšířenosti počítačového hraní ve stejném věkovém rozsahu, byl průnik na toto pole víceméně předvídatelný. A tak máme nyní v céderomkách titul Britney's Dance Beat, jenž se tváří jako vyspělá hudební hra. Nakolik má BDB prodávat samo jméno a nakolik jeho kvality se dozvíte o něco dále. Jedno je však jasné, díky nálepce Britney, kterou hrdě nese, má pozici na trhu dle mého názoru velmi usnadněnou.

Nyní se pojďme tedy podívat, co vlastně tento titul přináší. Vše se, jak jinak, točí kolem zpěvačky samotné a jde, také, jak jinak, o hru hudebního charakteru. Princip je velmi jednoduchý - vaším úkolem je rytmicky tančit na produkci, kterou obstarávají veleoblíbené Britneyiny hitovky. Velmi podobný námět měly i jiné hry, hlavně na konzolích. Však také BDB vychází, na PC, PS2 a GBA, což je poměrně široká škála platforem. Písíčková verze je nejrozsáhlejší a oproti PS2 obsahuje navíc mód Free Play a více písniček. Verze pro popisek GBA je údajně úplně jiná. Ale vraťme se zpět ke PC verzi. Vaším úkolem bude tančit a soutěžit. V tom spočívá celý systém hry a celou dobu se nijak nemění. To nakonec není překvapení, když si uvědomíme, že stejný tým připravoval hry jako Bust A Groove 1 a 2. Po úvodních videích na vás čeká výběr tanečníka. K dispozici je jich několik, každý s různým stylem tančení a specifickými pohyby. Záleží pouze na hráči, který "charakter" si vybere. Bohužel jde jen o vizuální stránku tance, obtížnost či hodnocení to, jak jsem po chvíli hraní zjistil, nijak neovlivní.

Po navolení vašeho protagonisty se můžete vrhnout na několik různých činností. Máte možnost zvolit Free Play, kde vytváříte vlastní choreografii na jednotlivé písničky, nebo zvolit soutěžní mód, kde musíte přesvědčit, že si zasloužíte místo Britneyina doprovodného tanečníka. Právě v tom spočívá hlavní náplň hry. Skládá se ze zkoušek, kde hrají zkrácené verze klasických hitů a ze samotných koncertů, kde mají skladby plnou délku. Pokud se jede “naostro” je hra mnohem náročnější, máte totiž, přirozeně, mnohem více času na to něco zkazit. Nebo dokázat jak jste dobří. Samotný soutěžní systém je velmi jednoduchý - nastupujete vždy proti jednomu protihráči, kterého máte za úkol “přetancovat”. Když se vám to podaří, postupujete dále. V průběhu tance se objevuje i samotná popisek slečna Spearsová, která radí co a jak a pomáhá s náročnějšími tanečními kreacemi. Mimo přímou soutěž s oponentem také sbíráte celkové body, které vám v součtu mohou otevřít bonusové části hry, jako třeba (údajně) unikátní záznam Britneyina koncertu a další. Pokud projdete všemi hudebními úrovněmi, čeká na vás odměna v podobě samotné hvězdy, která vám je plně k dispozici a můžete si s ní dělat co chcete - tedy alespoň v rámci tance :o).

Co se týče obtížnosti, záleží hodně na tom, jak má ten který hráč vyvinutý smysl pro rytmus a v neposlední řadě závisí výkony tanečníka na schopnosti koordinovat rytmicky mačkání kláves - možná se vám to zdá zvláštní, ale tato dovednost není samozřejmá. Někdy, zvláště ve chvílích, kdy hudba náhle mění rytmus, je velmi těžké neudělat chybu. Ovšem je to hlavně záležitost tréninku a v neposlední řadě velmi pomůže detailní znalost každé písničky. Pak vás nic nepřekvapí a vše záleží jenom na schopnosti nenechat se vyvést z míry a předvést to nejlepší taneční představení. Pokud této dovednosti dosáhnete, hra pro vás nebude žádným problémem. Posléze zjistíte, že obsahuje pouze pět (!) Britneyiných hitů, což je dle mého názoru poměrně málo. Vývojáři však vykompenzovali tento relativní nedostatek velkým nárůstem obtížnosti, takže hra celkem vydrží. Otázkou však je, jestli to je ta správná cesta. Hraní totiž pak nepřináší mnoho nového a tak jedinou satisfakcí zůstává pocit vítězství.

popisek

Po grafické stránce je hra zpracovaná celkem dobře. Nejedná se sice o žádný grafický zázrak, ale spíše o kvalitní nadprůměr. Na druhou stranu, díky tomu si mohou hru zahrát i majitelé slabších počítačů, což jistě potěší. Nutno však dodat, že k plnohodnotnému hraní je potřeba absolutní plynulost hry. Nastavení grafických detailů je k dispozici, takže optimálního výkonu by měl dosáhnout každý, kdo vlastní relativně průměrný stroj. U PS2 a GBA tyto problémy přirozeně odpadají, dlužno však dodat, že PC verze za tou PS2 v grafice skoro nezaostává. Paradoxně mi přišlo, že nejlépe BDB vypadalo na GBA. Vše je zpracováno kompletně ve 3D a je implementována volná rotace kamery, takže si můžete tančení užívat ze všech úhlů a pozic, které vás napadnou. Modely postaviček tanečníků jsou relativně hezky udělané, ale nic neobvyklého nečekejte, jak jsem již řekl, je to spíše lepší průměr. Samotná Britney je vyvedená velmi realisticky, takže se všichni fanoušci mohou těšit (zvláště ti mužského pohlaví :o). Ovládání je možné nastavit dle individuálních potřeb a přání, ale doporučil bych gamepad. Zpočátku jsem hrál na klávesnici a měl jsem trochu problémy, po zapůjčení gamepadu všechny odpadly a hrálo se mi o mnoho lépe.

popisek

Celkově bych řekl, že Britney's Dance Beat osloví (přirozeně) především zpěvaččiny zaryté fanoušky. Mně osobně hra bavila, avšak poměrně krátkou dobu. Hudba, kterou tato “princezna popu”, jak ji někteří nazývají, produkuje není přímo mým šálkem čaje a samotnou Britney jako osobu také nijak zvlášť neobdivuji, spíše naopak. Respektive je mnoho lepších hudebníků, i v okruhu žánrů, ve kterých se tento mladičký idůlek pohybuje - třeba jenom namátkou - Madonna dělá lepší muziku, Michael Jackson lépe tancuje, ale to jsme již o generaci nazpět. Musíme chtě nechtě připustit, že slečna Spearsová je především maketingová hvězda a to jí jde na jedničku s hvězdičkou. Pokud ji obdivujete, budete mít její Dance Beat rádi, hra to celkově špatná není, jen trochu krátká a taková “neslaná-nemastná”. Dlužno dodat, že po internetu kolují patche pro PC verzi, které upraví (odstraní :o)) ošacení hlavní protagonistky, což hru, především mužské části hráčů, velmi zatraktivní. Zaryté fanoušky hra zajisté velmi osloví, vlažné pobaví a neurazí. Ty, kteří kult Britney neuctívají, či ho naopak nesnáší, nemá BDB čím zaujmout. A z toho vychází i mé hodnocení.

Britney's Dance Beat
Výrobce: THQ
Vydavatel: THQ