"Vývojáři konzolových her začínají rovněž zjišťovat, že pokud nezačnou přemýšlet o změně obchodního modelu, vydají se rychle cestou dinosaurů," řekl Kim serveru Gamesindustry.
Zároveň prý chápe, že taková změna je složitá: je třeba investovat hromadu peněz do titulu a následně ho vydat zdarma. Naštve to prý hromadu obchodních partnerů.
Situaci přirovnává ke slavné filmové postavě Indiana Jonese, který ve filmu Poslední křížová výprava musel učinit krok víry, když vstoupil do zdánlivé propasti (scénu naleznete na YouTube zde).
Kim zůstává věrný filmovému průmyslu i v další poznámce.
"Pro nás je z obchodního hlediska model založený na hraní zdarma mnohem lepší, protože vývojáři mají větší odpovědnost. Ví, že nesmí selhat a nabídnout špatný zážitek. Musí si na sebe vydělat. Můžete prodat špatný hollywoodský blockbuster a mít první víkend dobré výsledky, ale nemůžete mít špatný sitcom, který poběží roky."
Korejská firma Nexon vydala svoji první on-line hru v roce 1995. Po úspěchu v Asii expandovala do USA. Na svém kontě má například úspěšnou on-line řež Vindictus (homepage hry).