Šéf Gearboxu Randy Pitchford následně v rozhovoru pro server GamesIndustry přiznal, že práva zakoupili bez konkrétních plánů. Bylo prý zřejmé, že opět vydají první dva díly a vytvoří také jejich moderní předělávky. Studio však v současné době pracuje na dvou nových značkách a nemá předchozí zkušenosti s vývojem strategií.
První krok novým směrem však společnost odhalila tento týden. Představuje ho hra Homeworld: Shipbreakers, což není zcela nový projekt. Titul totiž původně vznikal pod názvem Hardware: Shipbreakers a vyvíjeli ho někteří z autorů původního Homeworldu, tedy studio Blackbird Interactive.
Gearbox se tak rozhodl stát vydavatelem hry, umožnil využití proslulé značky a přislíbil projektu finanční injekci.
Nejde však o pouhou snahu těžit ze zavedeného jména. Titul Hardware: Shipbreakers totiž od počátku vznikal jako duchovní následovník Homeworldu. Jen jeho vývojářům chyběla licence.
Pro menší společnost Blackbird Interactive je to první projekt. Nepodílí se na něm však nováčci, nýbrž bývalí zaměstnanci Electronic Arts i zakladatelé studia Relic Entertainment.
Pro Gearbox je to nová role
Gearbox so sérii obstaral údajně z obavy o její budoucnost. Hrozilo totiž, že značku odkoupí menší společnost a bude jen těžit z prodeje dříve vydaných her. Studio Gearbox však patří mezi velkorozpočtové vývojáře a na kontě má řadu komerčně úspěšných titulů, například série Brothers in Arms či Borderlands. A je také novým vlastníkem značky Duke Nukem.
Jako studio je tedy v pozici, kdy může investovat i do vývoje nových titulů a zdá se, že třetí díl série Homeworld tak bude jen otázkou času. Homeworld: Shipbreakers se oproti tomu odehrává před událostmi prvního dílu. To vývojářům nabízí větší svobodu v návrhu herních principů.
I před přejmenováním však hra vznikala v duchu, který měl umožnit její případné začlenění pod značku Homeworld. Šéf vývoje Rob Cunningham v souvislosti s tím říká: "Měl jsem pocit, že spojení těchto značek je něco, k čemu dojde. Netvrdím, že jsem Shipbreakers navrhoval jako Homeworld titul. Ale prozradím, že jsem ho navrhoval tak, abych to nevyloučil."
Gearbox tak musí rozhodnout, jakým způsobem hra vyjde. "Máme řadu možností. Digitální vydání je fajn, přímá a jednoduchá varianta. Ale tradiční prodej je stále ještě hodnotný. Bude zábavné to řešit," říká Pitchfod. Pro Gearbox to totiž bude první hra, pod kterou se podepíše jako vydavatel. Dosud studio hry vždy pouze vyvíjelo.