Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trh s konzolemi dosáhl vrcholu a bude již jen upadat, tvrdí analytik

  18:00aktualizováno  18:00
Stávající generace konzolí prý neprodá větší počet kusů než ta předchozí a zájem o ty další bude klesat. Tvrdí to analytik Michael Pachter, který situaci ilustruje na příkladu přenosných zařízení Nintendo DS a 3DS.

Ilustrační obrázek s cenou historických konzolí přepočítaných na dnešního hodnotu peněz. | foto:  Auir2blaze

„Tohle je poslední opravdový konzolový cyklus,“ cituje server GamesIndustry.biz Pachtera, který vystoupil na akci DICE Europe.

„Neříkám, že Microsoft, Sony a Nintendo zkrachují a ukončí provoz. To se nestane. Každý z nich vyrobí další generaci konzolí a někteří lidé si je koupí. Příští cyklus pro konzole bude to samé, jako je 3DS pro DS. Prvního se prodává 15 milionů kusů z rok, zatímco DS pět let po sobě prodávalo více jak 26 milionů. Je to tedy zhruba polovina,“ tvrdí Pachter.

Konzolové hry prý pro růst trhu musejí přestat vyžadovat konzole. Do budoucna by měly být hratelné na libovolném zařízení s dostatečným výkonem a ovladačem.

Výkon jednotlivých přístrojů totiž neustále roste a během let by tak i chytré televize, telefony a tablety výkonnostně mohly dohnat stávající konzole. A vše pravděpodobně půjde připojit k televizi.

„Co se stane, když snížíte vstupní bariéru tak, že si nikdo nebude muset kupovat konzoli? Když Activision prodává 20 milionů Call of Duty lidem s konzolemi, kolik lidí by si hru koupilo bez konzole? Hádám, že dalších dvacet milionů,“ věří analytik. Odhaduje, že pro řadu her existují miliony lidí, kteří by si nekoupili konzoli a mají zájem o daný titul.

Odlišný přístup by pak mohl vést i k jiným obchodním modelům. Pachter hovoří například o měsíčním poplatku za přístup k on-line hře nezávisle na platformě. Či vznik vydavatelství, které by vybíralo fixní poplatek a peníze mezi vývojáře dělilo na základě odehraných hodin.

„Je tu řada třicátníků a čtyřicátníků, kteří by si zahráli FIFU nebo Call of Duty, ale nemohou. Kvůli jedné hře si nekoupí konzoli a řekl bych, že to platí pro každý existující titul,“ prohlásil Pachter.

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.