Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost série Resident Evil

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:14
Jaká bude budoucnost této slavné videoherní série? Capcom se totiž nedávno domluvil s Nintendem ohledně publikování dalších epizod exkluzivně pro konzoli GameCube. To samé se týká též remaku předchozích, již uveřejněných dílů Resi a pakliže v tomto případě máte dojem, že vás tato informace tolik nebolí, musím vás, ač nerad, tímto článkem vyvést z omylu.

Resident Evil

Asi jste před nedávnem , že Capcom a Nintendo společně „upekli“ pro příznivce hororové série Resident Evil na PSX/PS2 poněkud nepříjemný pokrm. Konkurenčí platforma GameCube totiž bude mít exkluzivitu v podobě remake dosud známých inkarnací Residenta a pozor – k tomu je nutno připočíst připravované tituly Resident Evil Zero (původně vyvíjený pro N64) a Resident Evil 4. Neboli oba zmiňované díly budou POUZE pro GameCube.

Na horečné dotazy sice Capcom bohorovně přitakává, že se do budoucna vůbec nebrání dalším dílům Resi pro ostatní konzole nové generace, ale pro splnění tohoto výhledového prohlášení musíte počítat se spoustou uběhlého času. Pokud máte ten dojem, že v případě předělávek prvních čtyř dílů (Resident Evil I-III a Code Veronica) to fanoušky nemusí nijak zvlášť mrzet, musím vám s politováním sdělit, že opak je pravdou. Protože první díl Residenta, který má na konci prvního čtvrtletí příštího roku dorazit na japonský trh, vypadá naprosto FANTASTICKY. Tahle grafická proměna (první díl byl po stránce vizuální v době svého vzniku naprostý nářez, byť mu již zub času znatelně ubral na přitažlivosti a další kapitoly vypadaly pak o poznání lépe, pořád má svou kvalitu) je jedním slovem nevídaná. Zapomeňte na vynikající podobu Code Veronica (Dreamcast/ PS2), protože v tomto případě (rozuměj - GameCube) se jedná o zcela jinou ligu. Resident Evil pro GameCube je totiž už v těchto okamžicích titul, jehož musíte mít. Hra světla a stínu je úchvatná, míra detailů neuvěřitelná, ostatně, sami můžete posoudit z obrázků, které vám na tomto místě nabízíme. Screenshot vlevo je vždy z PSX verze, která se na trhu objevila již v roce 1997, a obrázek vpravo je z připravované podoby pro GameCube, jejíž start je plánován – jak již bylo řečeno – na rok 2002.

Resident Evil Resident Evil

Trailer, v němž Capcom předvedl svůj dosavadní pokrok ve verzi prvního dílu Resi pro GameCube, představil některé impresivní skutečnosti. Každopádně asi takhle. Bez ohledu na samotnou hratelnost, na skutečnost, jestli to má být zcela v těch samých intencích co předchozí PSX podoba, je samotný grafický engine takový, že vás prostě strhne - tohle představení se tak blíží více než kdy jindy filmovému zpracování. Čili pakliže měly slabší povahy určité problémy s tím, hráti Residenta v nočních hodinách, tady v tomto případě budou mít zcela jistě problémy i ve dne. Blesky křižující noční oblohu vytvářejí skrze okna strašidelné siluety, oheň hořící v krbu vysílá charakteristické plaménky světla šplhající rychle po okolních stěnách. Obrovité listy ventilátoru obracející noc v den s každou otáčkou své vrtule. Neuvěřitelně propracované scenérie, ať již interiéry plné všemožných předmětů či exteriéry, nabízející v traileru exkurzi do temného lesa, jenž nevypadal snad nikdy tak opravdově.

Resident Evil

Každopádně vaše postava tady může vybíhat schody v reálném čase. Tedy žádné směšné loadovací prodlevy (á la Onimusha na PS2). Přimlouval bych se též za plynulé procházení dveří, přičemž trailer naznačil možné vylepšení i v této fázi - když hlavní postava opatrně postupuje chodbou, náhle se otevřou boční dveře a z nich vyrazí zombie(!). Jinak tato zombie byla opravdu skvěle zpracovaná, čeká vás mrazivá směs hrůzy a odporu. Zajímavostí bylo, že náš hrdina v souboji s tímto protivníkem použil nůž (že by se z tohoto artefaktu skutečně stala použitelná zbraň?) – zombie vás sice chytla, ale zabodnutí nože do její lebky ji částečně zpacifikovalo. Pročež však po střihu následovala sekvence, v níž jste stáli na konci chodby a pravděpodobně stejná zombie s vaším nožem v lebce (!!) si to mířila přímo k vám. Jinak střelba obyčejnou pistolí není znovu zrovna dvakrát průrazná a čekejte spoustu nábojů, než nemrtvého protivníka přinutíte k tomu, aby definitivně zkolaboval. Pakliže se však dostane až k vám a po následném přichycení se vás snaží kousnout a citelně zranit, nezávislý pozorovatel může během tohoto souboje fascinovaně sledovat hru stínů na vedlejší zdi, jíž vytvářejí siluety obou bojujících postav. Tohle musíte vidět, to se prostě nedá popsat. Zombie jsou i z krátkého traileru typově nesmírně variabilní a jako „živé“, pochopitelně však dojde řada i na ostatní známé „rasy“, za všechny zmíním alespoň Huntera. V případě jeho ataku dokonce došlo k brutálnímu useknutí hlavy hlavnímu hrdinovi, přičemž animace tohoto aktu byla nepříjemně realistická. Zkrátka, připravte se na naprosto novou zkušenost, jež hodně získává díky celkovému kinematickému zpracování, připravte se na zcela nový herní rozměr.

Resident Evil Resident Evil

Jsem však zvědav, kterak si Capcom poradí se zohledněním interakce, neboli zviditelněním použitelných objektů/předmětů ve hře. Také mne hodně zajímá, nakolik tvůrci vylepší stávající systém ovládání hlavní postavy, který není zcela ideální. Statické kamery by tu mohly být dynamičtější – alespoň na způsob použitý v Code Veronica. A nikoli v neposlední řadě se přimlouvám za to, aby hlavní postava konečně disponovala akceptovatelnými pohybovými aktivitami, neboť v celé sérii je neuvěřitelně pasivní (v trojce sice byla implementována možnost úhybů, ale je pravdou, že nebyla úplně nejšťastněji zvolena konfigurace ovladače pro tuto dovednost). Také bych uvítal nějakou dramatickou změnu v běhu událostí, aby to nebylo stejné jako první díl – zase nějaký Director’s Cut, ale tentokráte s mnohem většími odchylkami od známého scénáře, pročež by si hráči obeznámení s touto epizodou mohli připadat jako v další řadě Resi. Na druhou stranu Capcom nemusí mít žádnou potřebu cokoliv v tomto směru měnit, neboť hráči Nintenda mohli mít to potěšení toliko ze druhého dílu této hororové série, jehož se svého času dočkali na N64.

Co říci nakonec. Pokud si chcete v krátkosti připomenout chronologii děje Resident Evil, můžete nakouknout sem. Pakliže hodláte spustit nářek nad „nespravedlností“, že se další díly neobjeví na Xboxu, PS2, potažmo PC, použijte naši diskusi – i když ne, že by vám to nějak pomohlo. Jestliže však uvažujete o koupi GameCube, asi vám tu přibyl další důvod k radosti.

Resident Evil Resident Evil

Autor:


Témata: krb, nůž


Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.