Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bumper Wars – tak trochu jiný autodrom

  12:00aktualizováno  26. února 4:16
Představte si, že rasa bojovných mimozemšťanů objeví pozemské pouťové atrakce. Z relativně mírumilovného řádění na autodromu se tak stanou brutální souboje na život a na smrt v aréně a přesně o nich jsou Bumper Wars. Nastupte do obrněných vozů a vydejte se vstříc této na multiplayer orientované akční hře.

Bumper WarsPředstavte si jednu drsnou planetu, na které žije rasa mimořádně bojovně naladěných mimozemšťanů. Když takhle jednou zkoumají vesmír za účelem nalezení nové civilizace, kterou by mohli zničit nebo zotročit, narazí shodou okolností na planetku Zemi. Kupodivu však k obligátnímu plánu nedojde, neboť tito ufouni jsou fascinováni lidskými pouťovými atrakcemi. Konkrétně jedna z nich jim padne obzvlášť do oka – ano, je to autodrom. Ale nebyli by to oni, aby si relativně mírumilovné řádění „trochu“ neupravili. Vítejte v těch nejbrutálnějších, nerychlejších a nejdivočejších soubojích, které se odehrávají na palubě obrněných autíček z autodromu. Vítejte v Bumper Wars.

Bumper Wars jsou v zásadě na multiplayer orientovanou akční hrou, svým stylem ne nepodobnou Quake 3: Arena mixovaném s trochou toho Destruction Derby. Abych byl přesnější, jedná se o souboje obrněných vozů v arénách futuristické architektury, a to buď na jednom počítači v turnaji nebo lépe po síti či internetu s živými protivníky. Nápad je to celkem originální, je však otázkou, zda dokáže zaujmout natolik, aby Bumper Wars mohly obstát v nemalé konkurenci multiplayerových akcí. Bumper WarsOdpověď vám přinesou následující řádky.

Začneme single playerem. Celkem vás čeká patnáct úrovní s nepříliš rozmanitými úkoly, kdy máte většinou v určitém časovém limitu pozabíjet X nepřátel, nasbírat Y fragů, získat Z bodů skóre nebo všechno najednou. Umělá inteligence počítačových protivníků se nijak nevymyká standardu – oponenti nejsou úplně hloupí, ale že by vám (zejména na nižší obtížnosti) výrazněji zavařili, to se říci nedá. Herní styl je jednoduchý. V rychlosti, kterou lze jen mírně korigovat, kroužíte po aréně, sbíráte munici a bonusy opravující vaše vozítko, snažíte se zasáhnout soupeře svými projektily, lasery či se do něj po vzoru Destruction Derby nabourat tak, aby jeho poškození bylo pokud možno co nejvyšší (ideální je hodit ho na zeď, jiného protivníka či jej dokonce úplně vystřelit mimo povrch úrovně, což znamená frag pro vás).

Co se vozidel a zbraní týče, není jejich výběr zrovna největší. Vozidla se navíc liší jen designem a vlastnostmi jako odolnost, rychlost či zatáčení, které se v samotné hře projevují minimálně. Ze zbraní tu máme slaboučký laser (ve chvílích nejtěžších však i ten přijde vhod), zákeřné miny, účinný kulomet pro všechny příležitosti a megaultrasilné naváděné rakety. Bumper WarsA to je bohužel všechno. Asi si říkáte, že je toho trochu málo. Pak jste na tom stejně jako já.

Co se designu úrovní týče, není nejhorší. Možná vás ale překvapí dosti komorní rozlehlost všech arén. Skutečně se s těmi většími v Quake 3: Arena (o Counterstrike nebo novějším Return To Castle Wolfenstein ani nemluvě) nemohou srovnávat ani v nejmenším, a je to velká škoda, protože nápadů měli autoři dost a dost - nejrůznější cesty se prolínají a kříží ve vzduchu tak, že by se křižovatky, jako ta na Barrandově, mohly jít rovnou zahrabat. Ovšem na druhou stranu zde chybí interaktivní prvky. Je hezké, že můžeme sbírat několik málo bonusů a zbraní a obtěžuje nás deset krvežíznivých počítačových protivníků. Ale může mi někdo vysvětlit, proč tu nejsou žádné teleporty, skokánky, pohybující se objekty nebo prostě jakékoliv oživení monotónního prostoru?

K tomu se váže technické zpracování. Hlavně po grafické stránce totiž dopadly Bumper Wars katastrofálně. Rozlišení 640x480 už se dnes opravdu nenosí, modely automobilů, čítající méně polygonů, nežli prsa Lary Croft v prvním Tomb Raideru, teprve ne. Bumper WarsPozadí jsou poměrně nápaditá, přesto ale na celé hře nejlépe vypadají artworky, které můžeme vidět v úvodních obrazovkách úrovní. A to je dost bída. O něco lépe dopadlo ozvučení. Na zvucích odrážejících se kulek v podstatě není co zkazit a mnoho jiných zvuků se během boje neozývá. Povedla se ale poněkud tvrdší metalová hudba a především namluvení. Zdá se, že někdo pochopil, co namluvení znamená – že nelze všechno odbýt suchým monotónním hlasem, ale je třeba podat opravdu kvalitní rétorský výkon. Obzvláště intro je v tomto směru vynikající, ale ani hlášky během hry nejsou rozhodně k zahození. A to i po stránce obsahové, soudě podle toho, že jsem se dokonce i jednou či dvakrát zasmál.

Teď přichází na řadu to nejdůležitější - hratelnost. Měl jsem tu možnost vyzkoušet obě verze hry a mohu říci, že kvalitativní rozdíl mezi nimi je značný. Single player vás přestane bavit někde okolo páté mise (přesto jsem pro vás hru dohrál a umístil savy na Cheaty.BonusWeb.CZ), zato multiplayer může s trochou snahy vydržet i delší dobu, než jen pár hodin. Hra spolupracuje s GameSpy Arcade, ale pochopitelně je možné hrát i po lokální síti. Skutečně dlouhodobé zábavě však brání jeden poměrně závažný aspekt, kterým je brutální nedostatek módů. Hrát můžete na fragy, na fragy za čas nebo na celkové skóre, které se ale také počítá podle počtu zabitých nepřátel a vlastních smrtí. Bumper WarsU jiných her by toto byl začátek výčtu, ale u Bumper Wars je to výčet kompletní. Skutečně. O něčem, jako je Capture the Flag, Domination nebo Last Man Standing, si můžete nechat jen zdát.

Na závěr by se možná šiklo stručné shrnutí. Nápad s tak trochu jiným a tak trochu brutálnějším autodromem mě docela pobavil a myslím, že by se z něj dalo vytěžit rozhodně víc, než kolik Boston Animation předvedli. Ačkoliv se mi herní systém docela líbil, design úrovní jsem nebyl schopen chladnokrevně zavrhnout jen kvůli malé rozloze a musel jsem se smát některým hláškám a poklepávat nevědomky do rytmu hudby, kritické nedostatky v podobě malého počtu herních módů, nezáživného single playeru, malého množství zbraní a power-upů a brzy nastupujícího stereotypu mě donutily nasadit hodnotící laťku o poznání níže, než jsem původně zamýšlel. Pokud se chcete akčně vyřádit s kamarády, zvolte raději jiný, kvalitnější titul.

Bumper Wars
Výrobce: Boston Animation
Vydavatel: Simon & Schuster Interactive
Distribuce v ČR: CD Projekt (plná lokalizace)
Oficiální homepage: http://www.bostonanimation.com/bw/index.php
Minimální konfigurace: procesor 350 MHz, 64 MB RAM, 3D karta
Doporučená konfigurace: procesor 500 MHz, 128 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Pěkný nápad, humorné ladění hry s povedenými hláškami a několik dalších kladů bohužel nestačilo převážit zápory v podobě malé variability a nevalného technického zpracování.
Hodnocení 39%

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.