Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C&C: Generals - explozivní první dojmy!

  12:00aktualizováno  20. března 2003 5:17
Očekávaná strategie od EA Pacific by měla, alespoň na poli grafického zpracování, posunout real-time žánr o generaci kupředu. Že se jí to zřejmě podaří zní jistě zajímavě, nicméně mnohem více potěšila atmosféra a hratelnost hektických bitev. A nejenom o tom pojednávají naše první dojmy z beta testu.

C&C:
GENERALS
Výrobce: EA Pacific
Vydavatel: EA
Datum vydání: 1Q 2003
homepage
  • Hnedle po spuštění mě přivítala milá tabulka s hláškou, že můj počítač nesplňuje minimální konfiguraci, což mě poněkud překvapilo, poněvadž osazení CPU 1200 Mhz, 384 RAM, Geforce 3 TI nepovažuji za až tak špatné. Jak jsem zjistil později, šlo samozřejmě o šíření poplašné zprávy, neboť na CPU 1700, 256 MB RAM a Geforce 4 TI se hra hýbala jenom o něco málo lépe. Svoji podstatnou část viny na tom nese především fakt, že se jedná neoptimalizovaný multiplayer beta test, kdy při větším počtu jednotek, zvlášť při hře 2 vs. 2, vykazuje engine viditelné zpomalení. K tomu si ještě připočítejme klasické ztráty rychlosti při spojení a třebas hráči používající 56k modem patří prozatím k velmi neoblíbené skupině.

  • Druhý problém provází vlastní propojování hráčů. Zatímco beta test WarCrafta III probíhal k mé maximální spokojenosti, tj. hráč se připojil a okamžitě hrál, u C&C: Generals se až příliš často stává, že mě a ostatní hráče odmítla tabulka s tím, že se nelze propojit. I přesto předpokládám, že tyto nešvary lze přičíst na vroubek neoptimalizovanému kódu.

    C&C: Generals C&C: Generals C&C: Generals

  • První dojem z vlastní hry – poněkud mě zarazila vpravdě ohromná velikost budov. Okamžitě jsem hledal klávesu pro zoom, abych si pohled oddálil, leč marně. Ve výchozím pohledu braném jako maximum si lze nadále pouze přibližovat, čehož jsem během hry nevyužil ani jednou. Taková velikost, vždyť to se nebude dát hrát – podobné myšlenky provázely první turnaj. Chybné myšlenky. Autory nabízený pohled jsem brzy přijal za svůj a po týdenním maratónu každodenní hry si ani nedovedu představit, že by náhled na bojiště vypadal jinak.

  • Mimo velkých budov (o těch ještě později, mají svůj význam) mě upoutala tolik opěvovaná grafika. Musím podotknout, že obrázky nelžou, poněvadž pohyby, jednotky, grafické ztvárnění, výbuchy, to všechno vypadá zdaleka nejlépe, co jsem v real-time strategiích zažil. Vzpomínám si, jak k Tiberian Sun vycházely upravené obrázky s přimalovaným kouřem u vypálených raket – v C&C: Generals právě takovéhle pozlátko přestavuje realitu běžného dne. První dva dny jsem na obrazovku zíral a sledoval, jak EA Pacific opět posunuje možnosti svého engine pořádně kupředu, nicméně po týdnu beru pozlátko jako samozřejmost. Dobře a tedy – vypálené rakety doprovází kouř, střely z obyčejných palných zbraní, včetně střel pěšáků, lze konečně spatřit na vlastní oči a nezbytné zbraně hromadného ničení působí velmi hrozivě. Samotné ztvárnění se snaží ve velikostech odpovídat realitě, proto konečně města vypadají jako skutečná města a ne vesnice o dvou barácích. Samozřejmostí je využívání civilních budov, kam se v pohodě ukryje několik hlídkujících vojáků.

    JAK VYPADÁ VÝBUCH ATOMOVÉ BOMBY? TAKHLE!

    C&C: 
Generals C&C: Generals C&C: Generals
    C&C: Generals C&C: Generals

  • Kolik hratelných stran C&C obsahuje? Tři – USA, rudou Čínu a teroristickou organizaci GLA. Teroristé od prvního pohledu evokují svým grafickým pojetím východ, tedy teroristy, jak je známe z dnešní televize. Jejich vojáci skandují se zbraní v ruce, technika překvapí svoji účelností než silou, přesto i GLA dokáže zasadit smrtelný úder anthraxovou raketou. Čína představuje brutální sílu, včetně atomové bomby, spojenci rozumný kompromis s mohutnou leteckou základnou. Za nešvar série C&C lze považovat poněkud zvláštní nevyváženost jednotek, která se v plné síle projevila až při hře více hráčů – i s tím se EA Pacific rozhodl skoncovat a konečně nám nabízí tři odlišné, přesto vyrovnané strany. Teroristé například vůbec nepotřebují elektrárny, zatímco spojencům jejich vyřazení dokáže způsobit mnoho problémů.

  • Co se ve hře těží? I po této stránce EA Pacific svým přístupem potěšil. Po mapě leží rozmístěno několik plošin se surovinami, které si musíte zpracovat ve své základně. Zatímco teroristé tento materiál nosí pěkně ručně, spojencům pro něj létají helikoptéry. Tyto zásobovací plošiny slouží k počátečnímu rychlejšímu přísunu peněz, později každá ze stran vlastní budovu, která potřené peníze automaticky přidává. Díky tomu se hra nikdy nedostane do fáze, kdy žádná ze stran nemá peníze na vyzbrojení.

    C&C: Generals C&C: Generals C&C: Generals

  • A styl hry? Záleží čistě na vás, poněvadž – a není to žádné klišé – C&C: Generals KONEČNĚ dovoluje vyzkoušet si mnoho herních strategií. Obecně ale platí, že kdo expanduje, bojuje a všemožně zkouší útočit na protivníka, má větší šance na úspěch. Vzpomínám na na perfektní bitvy o suroviny ve středu mapy, přestřelky a nervy drásající odpočítávaní super zbraní. Ačkoli jsem je nikdy neměl příliš v lásce, poněvadž se hra často zvrtla v jejich výhradní používání, v C&C: Generals představují skvělou součást normálních bitev, zejména při přípravě útoku. Taková atomová bomba sice nadělá pořádné škody, ale díky větším budovám lze i takovýto útok ustát. Navíc než se super zbraň nabije, pár minut to trvá a během toho času se může udát skutečně mnoho.

  • Nějaké novinky? Kromě výše zmíněného - jednotky samozřejmě získávají zkušenosti, nicméně jedna větší novinka nechybí a to hromadné zkušenosti pro vašeho generála, tedy pro vás. Jakmile se pustíte do potyček s nepřítelem, získáváte za své úspěchy celkové zkušenosti. Když se vám podaří postoupit o úroveň, obdržíte několik bodů a teď pozor – za body si "nakupujete" nové možnosti (speciály a jednotky). Na úplně posledním místě se zpřístupní další zbraň hromadného ničení, což prostě nutí hráče bojovat. Kdo si totiž v klidu staví svoji základnu a nevěnuje se bitvám, přijde o možnost postavit si některé (ne klíčové) jednotky a speciály, které se docela hodí.

    C&C: Generals C&C: Generals C&C: Generals

  • Pár perliček na závěr. Teroristický odstřelovač dokáže zabít osádku jakéhokoli vozidla. To se na mě valila hromada čínských tanků, včetně tří Overlordů (brutální obdoba oblíbeného Mammotha), která by mi základu normálně srovnala se zemí. Nicméně o všechny tři tanky se postarali moji odstřelovači a se zbytkem si poradila obrana. Obdobných nápadů, tj. jak si poradit s nepřítelem, hra nabízí dost na to, aby dokázala zaujmout, přičemž vždy existuje adekvátní obrana. Díky tomu se nehraje tolik na sílu, jako na to, že zkoušíte být chytřejší než soupeř. I z tohoto důvodu se mi zatím zdají C&C: Generals po síti hratelnější než WarCraft III, na kterého také nedám dopustit. Uvidíme, jak si s atributem hry po síti poradí autoři v plné verzi – potenciál by tu byl. A jaký že je tedy můj první dojem? Ano, očekávám, že C&C: Generals bude pořádná herní pecka.

    Hru Command & Conquer: Generals si můžete předobjednat na Gamestore za cenu 1459 Kč.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Wolfenstein II: The New Colossus
    Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

    Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

    Ukázka ze hry Fapic
    Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

    Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

    Matterfall
    Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

    Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

    Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
    Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

    Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

    DuckTales (NES)
    James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

    V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

    Další z rubriky

    Nedd for Speed: Payback
    Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

    Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

    Assassin’s Creed: Origins
    Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

    Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

    Hobo: Tough Life
    Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

    Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.