Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call of Cthulhu

  12:01aktualizováno  27. ledna 8:10
Když chce někdo udělat nejděsuplnější hru na světě, neprohloupí, když si ke spolupráci přizve psychology (kteří mu řeknou, čeho se lidé nejvíc bojí v reálu), filmaře (kteří mu řeknou, čeho se lidé nejvíc bojí v kině) a H. P. Lovecrafta...
Call of Cthulhu

Vývojáři z Headfirst Production se po prostudování psychologických studií o strachu pustili do výroby hororové hry na motivy fantastického světa spisovatele H. P. Lovecrafta. Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth je sice trochu dlouhý název a v našich končinách by se asi každý neodvážil požádat o něj u pultu, ale jméno spisovatele žijícího na přelomu devatenáctého a dvacátého století má samo o sobě tak dobrý zvuk, že téhle hře nepochybně přiláká dostatek příznivců ještě před vydáním (s nímž se počítá tak někdy na podzim roku 2001). Žánr není ještě tak docela jasný - pravděpodobně z toho vznikne něco mezi adventure, akcí a RPG. Hra bude mít podobu šesti příběhů, z nichž každý bude dále rozdělen na jednotlivé kapitoly. Zatím se uvažuje o ztvárnění částí "Shadow over Innsmouth", "At the Mountains of Madness", "The Shadow Out of Time" a "Dreamlands", ale znáte to - vzhledem k rannému stadiu vývoje se s jistotou nedá tvrdit skoro nic. Na začátku si budete moci vybrat svojí postavu z několika možných, což samo o sobě není žádnou novinkou, ale zato jí je skutečnost, že s ostatními postavami, které si nezvolíte, se setkáte v průběhu hry. Jako NPC vám budou nápomocní dobrými radami nebo důležitými informacemi, jednou pomůžete z nesnází vy jim, podruhé zase oni vám.

Call of Cthulhu

Perspektiva, která se autorům pro jejich záměry zdála nejvhodnější, jest ta z vlastního pohledu. Pro zvýšení hráčova prožitku nebudou na obrazovce vidět žádné ukazatele zdraví nebo počtu nábojů, stejně tak, jako byste je neviděli v reálném světě. Když budete chtít vidět, jak jste na tom se zdravím, podíváte se dolů na svou postavu a krvavé skvrny na oblečení vám o vašem stavu řeknou prakticky všechno (navíc se každý zásah okamžitě projeví na vaší výkonnosti, takže se o svém zranění dozvíte i bez vizuální kontroly). Podobné je to se zbývajícími náboji - prostě zvednete zbraň na úroveň očí a pohledem na ni zkontrolujete, kolikrát ještě můžete vystřelit. Jednou z uváděných předností licencovaného enginu Netimmerse (použitém v chystaném Simonovi 3D) je jeho schopnost velmi realisticky pracovat se stíny, což je pro hororovou tématiku přednost takřka stěžejní. Poměrně zajímavá je i informace, jaké tituly autoři jmenují, jsou-li dotázáni na zdroje inspirace: Half-Life (hratelnost), Kingpin a Quake 3 (grafika), Resident Evil (hororová atmosféra). Směsice je to různorodá a cíle vysoké - Call of Cthulhu prý má být "nejatmosféričtější a nejhrůznější hororová hra, jakou jste kdy dostali do ruky".

Autor:


Témata: Half-life, Psycholog


Nejčtenější

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Fallout: The Board Game
Fallout jako deskovka? Díky mnoha volbám bude hra pokaždé jiná

Fantasy Flight Games připravují deskovou hru Fallout, která čerpá ze třetího a čtvrtého dílu slavné postapokalyptické série. Určena je až pro čtyři lidi, ale...  celý článek

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.