Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call of Duty nepotřebuje nový engine, tvrdí vývojáři

aktualizováno 
Autoři letošního dílu střílečky Call of Duty hájí grafickou stránku i technologii, která ji pohání. Podle vývojářů byl grafický engine Black Ops 2 adekvátně vylepšen, aniž by počet snímků za vteřinu klesl pod šedesát. Lze předpokládat, že hovoří o snímkování na konzolích.

Call of Duty: Black Ops 2

Série Call of Duty využívá již od roku 2005 stejný engine, při vývoji každého dílu se však technologie dočká vylepšení. Základem je kód idTech 3, tedy titulu Quake 3 z roku 1999. Ve hře jsou však vidět i novější technologie jako bumpmapping, která vytváří iluzi drobných detailů na 3D objektu.

Black Ops 2

Black Ops 2 je nejnovějším dílem populární série stříleček Call of Duty. Části hry se tentokrát odehrávají i v budoucnosti (více o hře).

Řada hráčů i kritiků tak označuje použitou technologii za zastaralou. Vývojáři Black Ops 2 to však popírají. Aktualizace enginu je prý zásadní. Šéf vývojářů Mark Lamia ji připodobnil k renovaci domu.

Při rekonstrukci prý není třeba vytrhat základy, stačí například přepracovat kuchyň, vymalovat a dům nově natřít. "Můžete podniknout i tak drsnou rekonstrukci jako výměnu potrubí, a takový typ úprav děláme my," tvrdí Lamia.

Call of Duty: Black Ops 2

Obrázek z akce v Call of Duty: Black Ops 2

Části enginu, které jsou v dobrém stavu, tak tým ponechává a pracuje jen na technologiích, jež jsou například zastaralé či zcela chybí. "Dvě oblasti, na které jsme se s touto hrou soustředili, byla grafika a světla," řekl Lamia. V potaz stále berou nárok stabilních šedesát snímků za vteřinu (FPS), což se týmu podařilo naplnit.

Zůstává však otázkou, zdali jsou průběžné aktualizace staré technologie dostačující. Vizuální stránka Call of Duty začíná působit v porovnání s novými tituly zastarale. A některé stávající technologie nepracují tak dobře jako v novějších enginech.

Vývoj zcela nových technologií by však znamenal značnou finanční investici a potenciální komplikaci pro dvouleté cykly vydávaní jednotlivých titulů. A ostatně i recyklace stávajících textur by okamžitě byla do očí bijící.

Autor:




Nejčtenější

Transport Fever
RECENZE: Transport Fever vyzývá krále budovatelských strategií

Transport Fever chce být nástupcem a náhradou za již dvě dekády starý Transport Tycoon. Povedlo se mu nahradit legendu? Nepovedlo. Ale pokud vás neodradí...  celý článek

The Last of Us: Part 2
Sony potvrdila suverénní pozici, ukázala The Last of Us 2 či remake Crashe

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek

Hitman (2016)
RECENZE: Moc lidí mu nevěřilo, ale epizodický Hitman je trefou do černého

Letošnímu Hitmanovi mnoho lidí nevěřilo, obavy se však tentokrát ukázaly být liché. Autoři dokázali epizodického modelu využít přímo bravurně a z Hitmana je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.