Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call of Duty nepotřebuje nový engine, tvrdí vývojáři

aktualizováno 
Autoři letošního dílu střílečky Call of Duty hájí grafickou stránku i technologii, která ji pohání. Podle vývojářů byl grafický engine Black Ops 2 adekvátně vylepšen, aniž by počet snímků za vteřinu klesl pod šedesát. Lze předpokládat, že hovoří o snímkování na konzolích.

Call of Duty: Black Ops 2

Série Call of Duty využívá již od roku 2005 stejný engine, při vývoji každého dílu se však technologie dočká vylepšení. Základem je kód idTech 3, tedy titulu Quake 3 z roku 1999. Ve hře jsou však vidět i novější technologie jako bumpmapping, která vytváří iluzi drobných detailů na 3D objektu.

Black Ops 2

Black Ops 2 je nejnovějším dílem populární série stříleček Call of Duty. Části hry se tentokrát odehrávají i v budoucnosti (více o hře).

Řada hráčů i kritiků tak označuje použitou technologii za zastaralou. Vývojáři Black Ops 2 to však popírají. Aktualizace enginu je prý zásadní. Šéf vývojářů Mark Lamia ji připodobnil k renovaci domu.

Při rekonstrukci prý není třeba vytrhat základy, stačí například přepracovat kuchyň, vymalovat a dům nově natřít. "Můžete podniknout i tak drsnou rekonstrukci jako výměnu potrubí, a takový typ úprav děláme my," tvrdí Lamia.

Call of Duty: Black Ops 2

Obrázek z akce v Call of Duty: Black Ops 2

Části enginu, které jsou v dobrém stavu, tak tým ponechává a pracuje jen na technologiích, jež jsou například zastaralé či zcela chybí. "Dvě oblasti, na které jsme se s touto hrou soustředili, byla grafika a světla," řekl Lamia. V potaz stále berou nárok stabilních šedesát snímků za vteřinu (FPS), což se týmu podařilo naplnit.

Zůstává však otázkou, zdali jsou průběžné aktualizace staré technologie dostačující. Vizuální stránka Call of Duty začíná působit v porovnání s novými tituly zastarale. A některé stávající technologie nepracují tak dobře jako v novějších enginech.

Vývoj zcela nových technologií by však znamenal značnou finanční investici a potenciální komplikaci pro dvouleté cykly vydávaní jednotlivých titulů. A ostatně i recyklace stávajících textur by okamžitě byla do očí bijící.

Autor:




Nejčtenější

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Get Even
Vydání hry Get Even odloženo kvůli pondělnímu teroristickému útoku

Kvůli respektu k obětem bombového útoku na koncertě Ariany Grande se o měsíc odkládá vydání již zcela hotové hry Get Even. Její zápletka totiž vzdáleně může...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.