Call Sign: Charlie - 'Nam na monitoru

  • 10
V dílnách slovenského studia Outsider Development se pilně pracuje na 3D taktické akci z prostředí vietnamské války. I když je do vydání hry ještě daleko, stojí rozhodně za to si Call Sign: Charlie blíže představit. Vypadá totiž velmi dobře - a to nejen díky optimalizaci pro grafické karty GeForce 3.
Call Sign: Charlie

Relativně mladý slovenský tým Outsider Devepopment, který v roce 1996 založila trojice Milan Lukovič, Tomáš Roller a Martin Surovcek, začal na Call Sign: Charlie pracovat již před více než dvěma lety - počátek vývoje se datuje (paradoxně) na apríla, tedy první duben 1999. Z počátku mělo jít o 2D hru podobnou oblíbenému Command & Conquer, ale nakonec se tým rozhodl pro radikální řez v podobě přidání ještě jednoho rozměru. Základ zbrusu nové taktické akční hry byl tedy na světě.

Jak již sám název napovídá, přesuneme se v Call Sign: Charlie do zelené vietnamské džungle, přesněji řečeno do let 1964 - 1975, kdy v této jinak idylické krajině zuřila nelítostná válka. Hráč dostane pod svou kontrolu jednotku elitních Zelených baretů, jejímž úkolem je plnění různých bojových (zejména diverzních) akcí v nepřátelském týlu. Podobně jako u ostatních her tohoto žánru (namátkou Rainbow Six, Flashpoint, Codename Outbreak), bude i zde kladený velký důraz na maximální autentičnost prostředí (nad bojištěm se budou prohánět helikoptéry i "populární" MiGy-21), taktickou vyzrálost a volnost (používání vozidel, letadel i většiny tehdejšího zbrojního arzenálu obou stran je samozřejmostí). Silnou stránkou Call Sign: Charlie by měl být také multiplayer, který bude podle slov Call Sign: Charlie autorů velmi realisticky připomínat skutečný boj. Kromě "samozřejmostí" v podobě smrti po jednom dobře mířeném zásahu, nebo přebíjení zásobníků tu na hráče čekají i méně časté jevy - představa zaseknutého samopalu uprostřed zoufalé obrany strategického bodu jistě není zrovna nejpříjemnější. Také úkryt před nepřátelskou palbou za chatrnou prkennou stěnou končí nemilosrdným provrtáním poctivého amerického těla neméně poctivým ruským olovem. Naštestí se všechny nevýhody pěchotního boje konce minulého století vztahují i na protivníky, čehož lze velmi dobře využít k vlastnímu užitku.

Kromě vyspělého designu by měl Call Sign: Charlie disponovat i velmi dobrým grafickým enginem s příznačným pojmenováním "Charlie", který používá technologii OpenGL a je (zatím) optimalizovaný pro grafické karty GeForce 3. Kromě čistě hrubé síly v podobě rozlehlých levelů, animované vegetace, proměnlivého počasí, volumetrické mlhy, zón poškození u jednotlivých objektů, nebo překrásných odrazů okolního dění od naleštěných kovových povrchů je nutné ocenit i kreativní práci grafiků - pohled na vojáky v plné polní usazené uvnitř vrtulníku, popřípadě procházka vietnamskou vesnicí se slony a obligátními rákosovými střechami skvěle evokuje atmosféru válečných filmů - člověk jenom čeká, kdy zpoza rohu Call Sign: Charlie vyskočí Elias. Majitelé slabších strojů jistě potěší zpráva, že všechny 3D modely budou mít adaptivní úroveň detailů. Zajímavou vymožeností bude "rodičovský zámek", který umožní vypnout krvavé grafické efekty (co se dá dělat - vietnamská válka nebyla pro citlivky), aby nedošly milé ratolesti duševní újmě při pohledu na zmasakrované příslušníky Vietkongu.

Uvidíme, jak bude nakonec Call Sign: Charlie vypadat v reálu - první screenshoty vypadají velmi pěkně, a tak nezbývá než se těšit na hratelné demo, které autoři slibují vydat hned, jak se jim podaří do hry implementovat všechny vymoženosti moderní války. Vzhledem k tomu, že se s dokončením počítá na druhé čtvrtletí roku 2003 a tým ještě musí najít dostatečně silného vydavatele, bude ono čekání na demo (o plné verzi nemluvě) ještě hodně dlouhé. Dobrých her z prostředí vietnamské války však nikdy není dost...


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte