Capcom vs SNK 2

12:00aktualizováno  22. dubna 1:46
Podtitul (navzdory oficiálnímu Mark of the Millenium 2001) by v tomto případě mohl být - jak moc zábavné může být něco velmi archaické… Zajímavý příklad toho, jak dokáže recenzent změnit svůj předem utvořený názor. Ze zastaralé bojovky se díky hratelnosti stává absolutní Mayhem…

Capcom vs SNK 2

HAVŮČAK!!! Vítejte v našem doju. Ano, ano, víme, že je poněkud rozpadlé; no nemůžete čekat po starších bojovnících, kteří už nestačí s dechem na tu novou gardu, že budou porád lítat a dávat dohromady ten zatracenej barák. No jo, já vím, areál DoA vypadá opravdu skvostně. On se nám vůbec nějak rozmáhá, prý se spolčili s tím zpropadeným karatistou Gatesem. Slyšeli jste to už taky? Prý se dali na nějaký nový styl, x box, nebo tak nějak. Hmm, to vypadá, že už taky přešli na vymlácený hlavy. Box je zkrátka tuctovej. Jo a málem bych zapomněl na dojo Tekken, údajně se na nás chystají s nějakou novotou, ten jejich minulý turnaj nedopadl zrovna nejlíp. No uvidíme. Aha, tady kolega Sagat mi připomíná legendu Virtuálních bojovníků. Celkem už čtvrtá sekta se prý objevila v Japonsku a dokonce i v Americe; hm, tak to se asi brzo zahnízdí i u nás, v Evropě. Sakra, tihle hoši jsou ale prý dost tvrdí… Budeme to mít opravdu těžké.

Co bychom vám tedy, jako novým rekrutům, mohli nabídnout? Nu, jsme už opravdu starý páky, to už jsem snad zmiňoval, při těch letech mi trochu vynechává paměť… Jsme prý poněkud zemdlelého vzezření, ale mladíci - zdání klame. Leckdo z nás dokáže vykouzlit opravdu parádní kombo! Například tady naše důchodkyně Chun – Li, její zvodnatělá noha se dokáže opravdu frišně rozkmitat a hlasivky jí taky dobře slouží. Nebo věčně mladý budhista Dhalsim. Nevím, jak to dělá, ale ty jeho okončetiny jsou pořád jako z gumy. Po těch letech jev opravdu nevídaný. Jo, tihle mystici! A vzpomínáte na první zápas Rya? Drsný karatista s rudou bandanou kolil jednoho protivníka za druhým… Ach ta nostalgie. A v jakých Capcom vs SNK 2 podmínkách jsme začínali? Pane, to byly skoro prehistorické časy. Miniaturní tréninková místa v zapadlých hernách, pak zápasy v několika domácnostech – Amiga doja, a pořád jsme tady! Byli jsme jedni z prvních, to nám milánkové nikdo neupře! Málem bych zapomněl; sloučili jsme se při finančních problémech naší bojové organizace s dalším bojovým klubem: SNK. Nejsou to také zrovna zobani a mají při svých dlouholetých zkušenostech za sebou slušnou řádku vyhraných zápasů… Navíc občas koketují se zbraněmi. No, co chceš ty vzadu, proč se hlásíš? Jak nefér!? Musíme si občas pomoci. No jo, jasně; rukama proti kataně to jde fakt ztuha. Ale safraporte, i protivníci používaj komba! Haohmaru vám všem může vyprávět o svých několika nepěkných porážkách, a to mu byla katana “prd“ platná. Tak, ještě bych asi měl zmínit Changa a Choie, když už jsem u těch zvláštností. Bojujou zkrátka ve dvou, no a co? V DoA používaj taky destruktivní metodu Tag a nikdo jim to nevyčítá! Tak a o naší gardě už jsem vám to trochu pověděl, berte to zkrátka tak, že jsme za ta léta posbírali celkem 48 borců; a to je to nejpočetnější dojo, jaký jste kde viděli, cucáci!

V čemže jsme tak atraktivní? No, koukání na naše postarší ovadlé muskulatury asi zřejmě neohromí. Kombo finesy umíme vyvést v poutavých barvách, trénink dal opravdu dost práce; tak si toho važte! A jistě s nikým jiným nenavštívíte tak pěkná prostředí z celé světa. Občas to i riskneme a rozdáme si to třeba na ulici v Londýně a za plnýho provozu. Nebo v tý zatracený zimě - až do země ledovců se za námi vydávají fanoušci. Komunismus v Číně nás toleruje; to se leckomu nepodaří. Víte, jaké to je, když vám fandí maoisti, zuřivě mávající svými rudými Capcom vs SNK 2 knížečkami? Ani rally Paříž Dakar nám není svatá, my si to prostě a zkrátka střihneme kdekoliv… Jo a z režie nám občas pustí parádní hudební doprovod; oproti těm šumařům z minulosti je to slast pro ušiska. A ještě upoutáme různými druhy soubojů. Víte, jak je teď módní survival? Poslední přežije. A v takovém početném chumlu borců to je parádní dřina. Ale pro diváka je to fakticky zábavička. Pak ještě máme taky bitky ve třech, kdy se po odepsání jednoho účastníka ukáží i ti další. Další systémy už jsou identické, jako v ostatních utkáních konkurenčních klubů.

Tak a máte to za sebou, zápisné do novějších klubů činí rovných 1999,-. Starší doja je možno navštěvovat od nějakých 1200,-, Někteří senseiové vám možná udělají i výraznější slevu. Rozchod!

Záznam z náborové akce prováděné mistrem Zangiefem máme za sebou a my si teď přečteme pár řádek o počítačovém provedení výše zmiňovaného bojového šílenství. Grafika je opravdu retroidní, postavičky mají dokonce vidět hrany a vůbec nejsou antialiasingované, tudíž vyhlazené. Zřejmě se jedná o úmysl, aby bylo vytaženo stáří titulu. S borci ostře kontrastují velmi pěkně provedená animovaná pozadí. Když vám např. během zápasu v Dakaru prosviští nad hlavou rover, nestihnete valit zraky… Taktéž doprovodné světelné eskapády mimořádně povedených sérií úderů jsou na vysoké úrovni. Tady se grafici se hrou opravdu pomazlili.
Zvuky zůstávají z automatových verzí na stejné úrovni. Klasika. Hudba je solidně vyvedená, v některých lokacích přímo skvělá (Londýn připomene hudebně dnes již filmovou klasiku Trainspoting).

Capcom vs SNK 2

Hratelnost je stejně nakažlivě chytlavá, jako před léty, kdy začínal Street Fighter. Navíc konečně přibylo využití analogu, tudíž se vám nebudou prsty smekat při pokusech o krouživý pohyb na digitálních tlačítkách. Ovládání bylo na tzv. groove sekce – c, s, a, n, p, k, kde každé z nich umožňuje namíchat kombo jiným způsobem a je zaměřeno jistým směrem (kupříkladu p – parry; schopnost rychlého protiútoku atd.). V pěkně provedeném manuálu jsou vypsány kompletní speciální pohyby a superkomba pro všechny postavy, takže máte skvělou možnost pěkně si je nastudovat. Výdrž titulu je garantovaná počtem postav, rekordní počet je ještě násoben několika druhy obleků, a též jejich vlastní editací. Po barevném odladění v editoru si bijce můžete uložit na kartu. Herní systémy jsou klasické, tady není co popisovat (vlastně za zmínku opravdu stojí Survival; při tak velkém počtu postav a stoupající obtížnosti jejich zdolání máte opravdu nadosmrti co dělat).

Co říci závěrem? Musím se přiznat, že jsem k této hře zpočátku přistoupil s despektem, jelikož 2D bojovky už mají podle mého odzvoněno. Chytlavost Capcom vs SNK 2 mne však přesvědčila o pravém opaku. Množství postav a komb s ním souvisejících, piplání si ovládání a obrovská výdrž mne doslova přikovali na židli. Když dorazil kamarád, pamatující 16-ti bitovou éru, tak jsme úplně propadli dvouhře a královsky se bavili. Nečekejte žádné Tekkeny a další bojovky nové éry, tohle je zkrátka klasika! Pokud k ní máte odpor, ruce pryč, ale jestliže ne, tak jí určitě alespoň zkuste. Možná se vám zakousne hluboko pod kůži. HAVŮČAK!

Capcom vs SNK 2
Výrobce/Vydavatel Capcom
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano, 110kB
Verdikt: Návrat klasiky, který leckoho překvapí svou monstrozitou - 48 postav zatím nemá obdoby. Vyšperkování staršího titulu a sestavení dvou her v jednu činí ze všech verzí právě Capcom vs SNK 2 tu nejlepší. Pokud tedy někdo hledá do sbírky nějakou klasiku, měl by se určitě poohlédnout tímto směrem.
Hodnocení: 70%