Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Casanova - 1. část milovníkova průvodce

  12:00aktualizováno  10. listopadu 6:39
Casanova byl sice nejznámějším milovníkem na světě, nicméně jeho sexuální aktivity stejnojmenná hra od slovinských Arxel Tribe nezahrnuje téměř vůbec. Místo toho na vás čeká řešení mnoha logických úkolů a řady šermířských soubojů, v nichž se vám bude snažit pomoci tento vyčerpávající dvoudílný návod.

Casanova: The Duel of the Black Rose Vítejte u návodu na akční adventuru Casanova: The Duel of the Black Rose. Dříve než se pustíme do vlastního lineárního průchodu hrou, dovolte mi zmínit se o speciální featurce ve hře – tedy o svádění benátských paniček. Během vašich pochůzek po Benátkách potkáte celkem 10 žen, jimž se můžete dvořit. Vždy přitom musíte zvolit jeden ze čtyř postojů (něžnost, vášeň, cynismus, chlípnost) a pokud zvolíte správně, získáte 5 bodíků do své charakteristiky reputace. V opačném případě o pět bodů přijdete. Zde je seznam oněch dam s uvedeným postojem, který na ně platí:

1) Dáma ve fialovém u zábradlí nedaleko paláce Lucrezie: cynismus.
2) Dáma v zeleném na zápraží před palácem Lucrezie: vášeň.
3) Dáma obědvající v přístavním hostinci (Porto Inn): cynismus.
4) Dáma v hnědém stojící na mostě před Tybaltovou šermířskou školou: chlípnost.
5) Postarší silnější dáma na velkém dvojitém mostě: cynismus.
6) Dívka před kostelem na náměstí Taetro Grimani: něžnost (pokud pak dívce předáte ještě růži, získáte dalších 8 bodů).
7) Dáma na nádvoří Campo Della Fava: něžnost.
8) Dáma ve vínově červeném na můstku poblíž Campo Della Fava: něžnost.
9) Komtesa Stefanie de Polignas na bálu knížete Grimaniho: vášeň.
10) Komtesa Monreale, sedící na lavečce v zahradě paláce Grimaniho: chlípnost.

A nyní již o věcech nutných ke zdárnému dokončení hry. V zahradě domu knížete Grimaniho vám sluha sdělí první úkoly. Všechny se vám zapisují na speciální listinu, kterou otevřete klávesou F2 (spolu s inventářem).

Setkat se s Isabelou – dcerou knížete Grimaniho - v kavárně Florian:
Promluvte si s gondoliérem u zábradlí a nechte se odvézt na náměstí Piazza San Marco. Na náměstí se vydejte ke kavárně a vejděte dovnitř. Portýrovi řekněte, že hledáte slečnu Isabelu o on vás k ní dovede. Isabela vám pak zadá řadu nových úkolů, které budete muset splnit dříve, než vám bude dovoleno vydat se na bál knížete Grimaniho.

Vybrat peníze z účtu v bance:
Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci banky. Před bankou je fronta lidí, kterou bohužel musíte vystát. Jakmile se dostanete na řadu, promluvte si s úředníkem za přepážkou a vyzvedněte si peníze. Následně bude banka přepadena nechvalně známým banditou Montoyou (neplést s pilotem F1 :o)). Na pokyn úředníka se pohněte doleva (z pohledu hráče) a on vám předá kuši. Z ní ale nestřílejte a ani se nehněte – přiběhne Montoyova milenka Lucrezia a je po přepadení.

Vyzkoušet Benátské hry:
V těchto hrách není podmínkou vyhrát, pouze se zúčastnit. Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Baziliky San Marco (na náměstí). Jděte k velkému bílo-modrému stanu a promluvte si s úředníkem. Požádejte ho, zdali si můžete vyzkoušet hry a vyberte si jednu ze Casanova: The Duel of the Black Rose čtyř možných: chůze po laně, přeskakování sudů, střelba z kuše a procházka mezi kyvadly. U každé hry je přítomen pořadatel, který vám vysvětlí pravidla.

Vyzkoušet atrakce v budkách na náměstí San Marco:
Ve stáncích naleznete nejrůznější atrakce, které si můžete vyzkoušet.

  • hra v kostky: vyhráváte peníze
  • hádání čísla mezi 0-10: vyhráváte peníze
  • hra pokeru: po výhře získáte body reputace, po prohře následuje šermířský souboj
  • střelba na králíčky: vyhráváte peníze + růži (!!!)
  • střelba na kolo štěstí: vyhráváte lístek na benátské hry.
    Dále pak si ještě můžete u stánku s věštkyní nechat předpovědět budoucnost (rady pro budoucí puzzly) a u stánku s krejčím si můžete koupit nové šaty.

    Naučit se šermovat v šermířské škole mistra Tybalta:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Campo San Bartolomeo. Z náměstí se vydejte podloubím k řece a odtud přes most (na něm potkáte dámu v hnědém) na druhý břeh před Tybaltovu školu. Vejděte dveřmi v přízemí a uvnitř si promluvte s recepčním. Řekněte mu heslo: „It is better to be feared than loved“ a pak vejděte do dveří nalevo od recepce. Nyní začne vlastní šermířská lekce. Mistr Tybalt vám dá celkem 8 lekcí, které spočívají v tom, že provedete výpad nebo obranu, jakou vám přikáže. Snažte se tak činit co nejrychleji (nutné v pozdějších lekcích) a též se vyvarujte chyb / přehmatů na klávesnici. Během lekcí vás mistr naučí pět speciálních výpadů, které se budou ukrývat pod klávesami C, V, B, N a M.

    Utkat se v šermířském souboji s Marcem Alberegnem na bojišti Marguerites:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci divadla Teatro Grimani nebo Palazo Grimani. Napravo od velkého dvojitého mostu se nachází pódium pro šermířské souboje. U vchodu stojí strážný v červeném. Vejděte a pusťte se do souboje. Pokud prohrajete, nic se neděje – úkol splníte tím, že se souboje zúčastníte. Prohra ale znamená ztrátu bodů reputace.

    Setkat se s holičem:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Campo Della Fava. Za pomoci mapy projděte přes most a poté ulicemi k budově holičství, do níž vejděte. Holič však bude z ničeho nic přepaden a zloděj ukradne vitriol. Utíkejte za lupičem ulicemi města (pokud ho ztratíte z dohledu, svědci vám poradí kudy dál) a sveďte s ním šermířský souboj. Nakonec se dostanete až k trojobloukovému mostu. Přeběhněte přes něj a za ním zahněte doleva a sestupte pod most. Pokuste se otevřít tajné dveře, pak jděte úplně na pravou stranu nábřeží, kde prozkoumejte podlahu u hladiny kanálu – objevíte kruh, ze nějž zatáhněte. Tajné dveře se otevřou, takže můžete vejít.
    Uvnitř Montoyovy tajné laboratoře prozkoumejte dva válce u levé stěny a otáčejte jimi tak, aby v horní znamení na levém válci byl kozoroh a na pravém válci váhy (viz obrázek). Uslyšíte slabé cvaknutí, které značí odemčení skříně u protější stěny. Otevřete tuto skříň – uvnitř naleznete podivnost jménem Nephilin, který vás požádá o vypnutí hudby. Přistupte ke Casanova: The Duel of the Black Rose gramofonu v zadním rohu laboratoře a vypněte jej. Pak znova otevřete skříň a promluvte si s Nephilinem (klikněte na masku) – poví vám, jak se dostat ven z laboratoře. Nezapomeňte též sebrat ze skříně lahvičku s vitriolem. Z laboratoře se dostanete tak, že pohnete se sloupkem v zábradlí u dveří.
    Vraťte se do holičství a promluvte si s holičem – vrátíte mu vitriol a on vás zato uzdraví. Od nynějška kdykoliv budete zranění, můžete si rány vyléčit u holiče… za drobný poplatek, samozřejmě.

    Vyzvednout pozvánku na bál knížete Grimaniho od číšníka v kavárně Florian:
    Pozvánku si můžete vyzvednout až poté, co splníte všechny předchozí úkoly. Zajděte do kavárny Florian a zeptejte se číšníka na pozvánku, kterou vám ihned předá.

    Dostavit se na bál knížete Grimaniho:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Grimaniho paláce. Před vchodem vás zastaví komtesa Da Sylva, s níž si promluvíte o politice. Jděte ke vchodu do paláce a vrátnému ukažte pozvánku, načež vás vpustí dovnitř. V hale s hosty vyhledejte ženu obdivující fresku na stěně. Promluvte si s ní – zjistíte, že jejím největším přáním je být malována stejným malířem, jenž je autorem oné fresky.

    Přemluvit malíře, aby namaloval portrét komtesy Stefanie de Polignac:
    Odcestujte na náměstí Basillica San Marco a jděte k bazilice, u níž malíř Battista Tiepolo pracuje. Promluvte si s ním – bude po vás chtít sehnat čistou sůl.

    Sehnat čistou sůl pro malíře:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Emporio Dei Sali – Cech soli. Jděte před dům cechu a všimněte si, že hlídač usnul ve strážní boudě. Z vlajkového stožáru vlevo před domem seberte kliku.
    Jděte ke vstupním dveřím a prozkoumejte je – jsou zamčené (viz obrázek). Horní šroubek nad pravou klikou odstraňte ručně, na ten dolní použijte kliku a velmi pomalu s ní otáčejte proti směru hodinových ručiček. Pokud budete otáčet rychle, bude klika vydávat skřípavý zvuk a tím se vzbudí hlídač v boudě. Po odšroubování šroubku odstraňte kliku a prozkoumejte zámek za ní. S rezavým ozubeným kolem opět velmi pomalu otáčejte doprava. Jakmile uslyšíte cvaknutí, dveře jste odemknuli a můžete vejít dovnitř. V budově Cechu soli naleznete hromadu beden, ale všechny jsou zamčené. Když vstoupíte na dřevenou podlahu v zadní části místnosti, uslyšíte zavrzání. Prozkoumejte podlahu a odstraňte jedno z prken. Dírou v podlaze se podívejte do podzemí, kde uvidíte na stolku klíček. Ten musíte získat.
    Nalevo od budovy cechu soli se nachází budova Cechu dopravy a rybářství. Pravá stěna této budovy je porostlá vínem, po němž vylezte nahoru na balkón. Odtud vejděte do budovy a ze skladu projděte dveřmi do jednací místnosti. Zde prozkoumejte vycpaného žraloka na stěně a seberte rybářský prut, který je pod ním upevněn. Vraťte se na balkón, v běhu vyskočte na zábradlí a slezte po víně dolů na ulici. V domě Cechu soli pak použijte prut na klíček, jenž je vidět dírou v podlaze, a vylovte jej. Klíčkem odemkněte všechny truhlice v místnosti – Casanova: The Duel of the Black Rose v jedné z nich naleznete sůl, kterou seberte. Získanou sůl odneste malíři k bazilice. Neopomeňte též komtesu informovat o ochotě malíře nakreslit její portrét.

    Na Grimaniho bále:
    Pokuste se vyjít po schodech do patra paláce – objeví se Gaetano Grimanni a prohlásí bál za zahájený. Vyjděte po schodech do prostředního patra a vstupte do zadních pravých dveří – uvnitř si popovídáte s Gaetanem a jeho přáteli. Pak jeho pokoj opusťte. Vyjděte po schodech do tanečního sálu, kde si promluvte s Lucrezií – poví vám, že vidí podivné duchy a dá si s vámi schůzku po skončení bálu v divadle. Vraťte se zpět do Gaetanova pokoje, který je nyní prázdný. Přistupte k hracímu přístroji v rohu místnosti a prozkoumejte jej – musíte jej uvést do provozu. Vraťte se do tanečního sálu, kde si promluvte s barmanem hlavně o zapalovači a též ho požádejte o nějaký nápoj. Vyberte si kterýkoliv. Přejděte na druhou stranu sálu k velkému hracímu zařízení, u nějž sedí muž. Promluvte si s ním – dostanete od něj zapalovač. Vraťte se k hracímu přístroji v Gaetanově pokoji (viz obrázek). Uchopte prostřední hrací cylindr v levé části přístroje, otevřete schránku uprostřed přístroje, vložte do ní cylindr a schránku zavřete. Otevřete kulatou nádrž v pravé části přístroje, nalijte do ní alkohol a zavřete ji. Nakonec zapalte zapalovačem hořák v pravé dolní části přístroje, čímž ho uvedete do provozu.
    Ovládací panel přístroje sestává ze tři tlačítek – levé slouží k záznamu zvuku (NEMAČKAT!!!), prostřední k přehrávání a po stisknutí pravého tlačítka je záznam přehráván pozpátku. Stiskněte tedy pravé a pak prostřední tlačítko – uslyšíte záznam rozhovoru, v němž je diskutován atentát na knížete. Vyběhněte do tanečního sálu, kde si promluvte s Isabelou. Poté sejděte do přízemí paláce a vejděte do zahrady, kde sedí na lavečce dáma v modrém – komtesa Monreale. Promluvte si s ní – požádá vás o šaty z divadla.

    Sehnat šaty pro komtesu Monreale:
    Odejděte z paláce a pěšky nebo gondolou odcestujte ke Grimaniho divadlu. Přistupte k lešení u sousední budovy divadla, vylezte na něj a po lávce přejděte na balkón divadla. Z něj pak vejděte dovnitř. V horní části vstupní haly, kam jste vešli z balkónu, se dejte pravou chodbou pod podloubím do uličky s dveřmi ústícími do lóží. Za nimi se pak nacházejí dřevěné dveře ústící do ředitelovy kanceláře. Zde přistupte ke skříni v zadní části kanceláře a otevřete ji. Zpřístupní se vám tak trezor, na němž nastavte kód 0412 (Ptáte se, jak zjistit kód? Hnedle vedle skříně je obraz. Když ho prozkoumáte, uvidíte v jeho horním levém rohu nápis, jehož součástí je „CDXII“, což je římské číslo s hodnotou 412).
    Z trezoru seberte dopis a klíč. Vraťte se zpět do horního patra vstupní haly a dejte se levou chodbou pod podloubím. Na jejím konci narazíte na skříň ve stěně, kterou odemkněte klíčkem z trezoru. Z otevřené skříně pak seberte šaty. Vraťte se do paláce Grimaniho (z divadla se dostanete opět přes balkón) a na zahradě předejte šaty komtese Monreale.

    A tím pro tentokráte skončíme. Příště se již dostaneme přímo do víru intrik a podvodů a rozvine se před námi vskutku nelehký úkol – zachránit Benátky před podlou Da Sylvou.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Project Scorpio
    Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

    Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

    Mass Effect: Andromeda
    Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

    To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    Další z rubriky

    Star Wars Battlefront II
    Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

    U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

    Black Mirror Remake
    Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

    Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

    Fishing Planet
    VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

    V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.