Casanova - 1. část milovníkova průvodce

  • 11
Casanova byl sice nejznámějším milovníkem na světě, nicméně jeho sexuální aktivity stejnojmenná hra od slovinských Arxel Tribe nezahrnuje téměř vůbec. Místo toho na vás čeká řešení mnoha logických úkolů a řady šermířských soubojů, v nichž se vám bude snažit pomoci tento vyčerpávající dvoudílný návod.

Casanova: The Duel of the Black Rose Vítejte u návodu na akční adventuru Casanova: The Duel of the Black Rose. Dříve než se pustíme do vlastního lineárního průchodu hrou, dovolte mi zmínit se o speciální featurce ve hře – tedy o svádění benátských paniček. Během vašich pochůzek po Benátkách potkáte celkem 10 žen, jimž se můžete dvořit. Vždy přitom musíte zvolit jeden ze čtyř postojů (něžnost, vášeň, cynismus, chlípnost) a pokud zvolíte správně, získáte 5 bodíků do své charakteristiky reputace. V opačném případě o pět bodů přijdete. Zde je seznam oněch dam s uvedeným postojem, který na ně platí:

1) Dáma ve fialovém u zábradlí nedaleko paláce Lucrezie: cynismus.
2) Dáma v zeleném na zápraží před palácem Lucrezie: vášeň.
3) Dáma obědvající v přístavním hostinci (Porto Inn): cynismus.
4) Dáma v hnědém stojící na mostě před Tybaltovou šermířskou školou: chlípnost.
5) Postarší silnější dáma na velkém dvojitém mostě: cynismus.
6) Dívka před kostelem na náměstí Taetro Grimani: něžnost (pokud pak dívce předáte ještě růži, získáte dalších 8 bodů).
7) Dáma na nádvoří Campo Della Fava: něžnost.
8) Dáma ve vínově červeném na můstku poblíž Campo Della Fava: něžnost.
9) Komtesa Stefanie de Polignas na bálu knížete Grimaniho: vášeň.
10) Komtesa Monreale, sedící na lavečce v zahradě paláce Grimaniho: chlípnost.

A nyní již o věcech nutných ke zdárnému dokončení hry. V zahradě domu knížete Grimaniho vám sluha sdělí první úkoly. Všechny se vám zapisují na speciální listinu, kterou otevřete klávesou F2 (spolu s inventářem).

Setkat se s Isabelou – dcerou knížete Grimaniho - v kavárně Florian:
Promluvte si s gondoliérem u zábradlí a nechte se odvézt na náměstí Piazza San Marco. Na náměstí se vydejte ke kavárně a vejděte dovnitř. Portýrovi řekněte, že hledáte slečnu Isabelu o on vás k ní dovede. Isabela vám pak zadá řadu nových úkolů, které budete muset splnit dříve, než vám bude dovoleno vydat se na bál knížete Grimaniho.

Vybrat peníze z účtu v bance:
Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci banky. Před bankou je fronta lidí, kterou bohužel musíte vystát. Jakmile se dostanete na řadu, promluvte si s úředníkem za přepážkou a vyzvedněte si peníze. Následně bude banka přepadena nechvalně známým banditou Montoyou (neplést s pilotem F1 :o)). Na pokyn úředníka se pohněte doleva (z pohledu hráče) a on vám předá kuši. Z ní ale nestřílejte a ani se nehněte – přiběhne Montoyova milenka Lucrezia a je po přepadení.

Vyzkoušet Benátské hry:
V těchto hrách není podmínkou vyhrát, pouze se zúčastnit. Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Baziliky San Marco (na náměstí). Jděte k velkému bílo-modrému stanu a promluvte si s úředníkem. Požádejte ho, zdali si můžete vyzkoušet hry a vyberte si jednu ze Casanova: The Duel of the Black Rose čtyř možných: chůze po laně, přeskakování sudů, střelba z kuše a procházka mezi kyvadly. U každé hry je přítomen pořadatel, který vám vysvětlí pravidla.

Vyzkoušet atrakce v budkách na náměstí San Marco:
Ve stáncích naleznete nejrůznější atrakce, které si můžete vyzkoušet.

  • hra v kostky: vyhráváte peníze
  • hádání čísla mezi 0-10: vyhráváte peníze
  • hra pokeru: po výhře získáte body reputace, po prohře následuje šermířský souboj
  • střelba na králíčky: vyhráváte peníze + růži (!!!)
  • střelba na kolo štěstí: vyhráváte lístek na benátské hry.
    Dále pak si ještě můžete u stánku s věštkyní nechat předpovědět budoucnost (rady pro budoucí puzzly) a u stánku s krejčím si můžete koupit nové šaty.

    Naučit se šermovat v šermířské škole mistra Tybalta:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Campo San Bartolomeo. Z náměstí se vydejte podloubím k řece a odtud přes most (na něm potkáte dámu v hnědém) na druhý břeh před Tybaltovu školu. Vejděte dveřmi v přízemí a uvnitř si promluvte s recepčním. Řekněte mu heslo: „It is better to be feared than loved“ a pak vejděte do dveří nalevo od recepce. Nyní začne vlastní šermířská lekce. Mistr Tybalt vám dá celkem 8 lekcí, které spočívají v tom, že provedete výpad nebo obranu, jakou vám přikáže. Snažte se tak činit co nejrychleji (nutné v pozdějších lekcích) a též se vyvarujte chyb / přehmatů na klávesnici. Během lekcí vás mistr naučí pět speciálních výpadů, které se budou ukrývat pod klávesami C, V, B, N a M.

    Utkat se v šermířském souboji s Marcem Alberegnem na bojišti Marguerites:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci divadla Teatro Grimani nebo Palazo Grimani. Napravo od velkého dvojitého mostu se nachází pódium pro šermířské souboje. U vchodu stojí strážný v červeném. Vejděte a pusťte se do souboje. Pokud prohrajete, nic se neděje – úkol splníte tím, že se souboje zúčastníte. Prohra ale znamená ztrátu bodů reputace.

    Setkat se s holičem:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Campo Della Fava. Za pomoci mapy projděte přes most a poté ulicemi k budově holičství, do níž vejděte. Holič však bude z ničeho nic přepaden a zloděj ukradne vitriol. Utíkejte za lupičem ulicemi města (pokud ho ztratíte z dohledu, svědci vám poradí kudy dál) a sveďte s ním šermířský souboj. Nakonec se dostanete až k trojobloukovému mostu. Přeběhněte přes něj a za ním zahněte doleva a sestupte pod most. Pokuste se otevřít tajné dveře, pak jděte úplně na pravou stranu nábřeží, kde prozkoumejte podlahu u hladiny kanálu – objevíte kruh, ze nějž zatáhněte. Tajné dveře se otevřou, takže můžete vejít.
    Uvnitř Montoyovy tajné laboratoře prozkoumejte dva válce u levé stěny a otáčejte jimi tak, aby v horní znamení na levém válci byl kozoroh a na pravém válci váhy (viz obrázek). Uslyšíte slabé cvaknutí, které značí odemčení skříně u protější stěny. Otevřete tuto skříň – uvnitř naleznete podivnost jménem Nephilin, který vás požádá o vypnutí hudby. Přistupte ke Casanova: The Duel of the Black Rose gramofonu v zadním rohu laboratoře a vypněte jej. Pak znova otevřete skříň a promluvte si s Nephilinem (klikněte na masku) – poví vám, jak se dostat ven z laboratoře. Nezapomeňte též sebrat ze skříně lahvičku s vitriolem. Z laboratoře se dostanete tak, že pohnete se sloupkem v zábradlí u dveří.
    Vraťte se do holičství a promluvte si s holičem – vrátíte mu vitriol a on vás zato uzdraví. Od nynějška kdykoliv budete zranění, můžete si rány vyléčit u holiče… za drobný poplatek, samozřejmě.

    Vyzvednout pozvánku na bál knížete Grimaniho od číšníka v kavárně Florian:
    Pozvánku si můžete vyzvednout až poté, co splníte všechny předchozí úkoly. Zajděte do kavárny Florian a zeptejte se číšníka na pozvánku, kterou vám ihned předá.

    Dostavit se na bál knížete Grimaniho:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Grimaniho paláce. Před vchodem vás zastaví komtesa Da Sylva, s níž si promluvíte o politice. Jděte ke vchodu do paláce a vrátnému ukažte pozvánku, načež vás vpustí dovnitř. V hale s hosty vyhledejte ženu obdivující fresku na stěně. Promluvte si s ní – zjistíte, že jejím největším přáním je být malována stejným malířem, jenž je autorem oné fresky.

    Přemluvit malíře, aby namaloval portrét komtesy Stefanie de Polignac:
    Odcestujte na náměstí Basillica San Marco a jděte k bazilice, u níž malíř Battista Tiepolo pracuje. Promluvte si s ním – bude po vás chtít sehnat čistou sůl.

    Sehnat čistou sůl pro malíře:
    Pěšky nebo gondolou odcestujte na lokaci Emporio Dei Sali – Cech soli. Jděte před dům cechu a všimněte si, že hlídač usnul ve strážní boudě. Z vlajkového stožáru vlevo před domem seberte kliku.
    Jděte ke vstupním dveřím a prozkoumejte je – jsou zamčené (viz obrázek). Horní šroubek nad pravou klikou odstraňte ručně, na ten dolní použijte kliku a velmi pomalu s ní otáčejte proti směru hodinových ručiček. Pokud budete otáčet rychle, bude klika vydávat skřípavý zvuk a tím se vzbudí hlídač v boudě. Po odšroubování šroubku odstraňte kliku a prozkoumejte zámek za ní. S rezavým ozubeným kolem opět velmi pomalu otáčejte doprava. Jakmile uslyšíte cvaknutí, dveře jste odemknuli a můžete vejít dovnitř. V budově Cechu soli naleznete hromadu beden, ale všechny jsou zamčené. Když vstoupíte na dřevenou podlahu v zadní části místnosti, uslyšíte zavrzání. Prozkoumejte podlahu a odstraňte jedno z prken. Dírou v podlaze se podívejte do podzemí, kde uvidíte na stolku klíček. Ten musíte získat.
    Nalevo od budovy cechu soli se nachází budova Cechu dopravy a rybářství. Pravá stěna této budovy je porostlá vínem, po němž vylezte nahoru na balkón. Odtud vejděte do budovy a ze skladu projděte dveřmi do jednací místnosti. Zde prozkoumejte vycpaného žraloka na stěně a seberte rybářský prut, který je pod ním upevněn. Vraťte se na balkón, v běhu vyskočte na zábradlí a slezte po víně dolů na ulici. V domě Cechu soli pak použijte prut na klíček, jenž je vidět dírou v podlaze, a vylovte jej. Klíčkem odemkněte všechny truhlice v místnosti – Casanova: The Duel of the Black Rose v jedné z nich naleznete sůl, kterou seberte. Získanou sůl odneste malíři k bazilice. Neopomeňte též komtesu informovat o ochotě malíře nakreslit její portrét.

    Na Grimaniho bále:
    Pokuste se vyjít po schodech do patra paláce – objeví se Gaetano Grimanni a prohlásí bál za zahájený. Vyjděte po schodech do prostředního patra a vstupte do zadních pravých dveří – uvnitř si popovídáte s Gaetanem a jeho přáteli. Pak jeho pokoj opusťte. Vyjděte po schodech do tanečního sálu, kde si promluvte s Lucrezií – poví vám, že vidí podivné duchy a dá si s vámi schůzku po skončení bálu v divadle. Vraťte se zpět do Gaetanova pokoje, který je nyní prázdný. Přistupte k hracímu přístroji v rohu místnosti a prozkoumejte jej – musíte jej uvést do provozu. Vraťte se do tanečního sálu, kde si promluvte s barmanem hlavně o zapalovači a též ho požádejte o nějaký nápoj. Vyberte si kterýkoliv. Přejděte na druhou stranu sálu k velkému hracímu zařízení, u nějž sedí muž. Promluvte si s ním – dostanete od něj zapalovač. Vraťte se k hracímu přístroji v Gaetanově pokoji (viz obrázek). Uchopte prostřední hrací cylindr v levé části přístroje, otevřete schránku uprostřed přístroje, vložte do ní cylindr a schránku zavřete. Otevřete kulatou nádrž v pravé části přístroje, nalijte do ní alkohol a zavřete ji. Nakonec zapalte zapalovačem hořák v pravé dolní části přístroje, čímž ho uvedete do provozu.
    Ovládací panel přístroje sestává ze tři tlačítek – levé slouží k záznamu zvuku (NEMAČKAT!!!), prostřední k přehrávání a po stisknutí pravého tlačítka je záznam přehráván pozpátku. Stiskněte tedy pravé a pak prostřední tlačítko – uslyšíte záznam rozhovoru, v němž je diskutován atentát na knížete. Vyběhněte do tanečního sálu, kde si promluvte s Isabelou. Poté sejděte do přízemí paláce a vejděte do zahrady, kde sedí na lavečce dáma v modrém – komtesa Monreale. Promluvte si s ní – požádá vás o šaty z divadla.

    Sehnat šaty pro komtesu Monreale:
    Odejděte z paláce a pěšky nebo gondolou odcestujte ke Grimaniho divadlu. Přistupte k lešení u sousední budovy divadla, vylezte na něj a po lávce přejděte na balkón divadla. Z něj pak vejděte dovnitř. V horní části vstupní haly, kam jste vešli z balkónu, se dejte pravou chodbou pod podloubím do uličky s dveřmi ústícími do lóží. Za nimi se pak nacházejí dřevěné dveře ústící do ředitelovy kanceláře. Zde přistupte ke skříni v zadní části kanceláře a otevřete ji. Zpřístupní se vám tak trezor, na němž nastavte kód 0412 (Ptáte se, jak zjistit kód? Hnedle vedle skříně je obraz. Když ho prozkoumáte, uvidíte v jeho horním levém rohu nápis, jehož součástí je „CDXII“, což je římské číslo s hodnotou 412).
    Z trezoru seberte dopis a klíč. Vraťte se zpět do horního patra vstupní haly a dejte se levou chodbou pod podloubím. Na jejím konci narazíte na skříň ve stěně, kterou odemkněte klíčkem z trezoru. Z otevřené skříně pak seberte šaty. Vraťte se do paláce Grimaniho (z divadla se dostanete opět přes balkón) a na zahradě předejte šaty komtese Monreale.

    A tím pro tentokráte skončíme. Příště se již dostaneme přímo do víru intrik a podvodů a rozvine se před námi vskutku nelehký úkol – zachránit Benátky před podlou Da Sylvou.


  • Témata: Alkohol, milenka