Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čech převedl herní legendu Wolfenstein do nezávislého hitu Minecraft

aktualizováno 
Legendární střílečka Wolfenstein 3D se objevila díky šikovným českým ručičkám v moderní populární hře. Čtenář David Růžička totiž vytvořil modifikaci Minecraftu, se kterou je titul možné hrát právě v prostředí Wolfensteinu.

Prostředí z praotce stříleček Wolfensteinu 3D převedené do titulu Minecraft. Autorem herní modifikace je Čech.

David tvrdí, že Minecraft i Wolfenstein mají mnoho společného. "Obě hry spojuje architektura ostrých hran a pravých úhlů, nápad vytvořit konverzi legendární první úrovně Wolfensteina se proto nabízel sám," vysvětluje David.

Minecraft

Originální verze Minecraftu je titul s otevřeným prostředím, kde hráči pomocí kostek mohou budovat vlastní svět. Herní náplň lze přirovnat k tradiční plastové hře LEGO. Titul za méně než tři roky existence vydělal přes půl miliardy korun (více o hře).

Modifikaci zatím není možné stáhnout, autor totiž nejprve rozjímá nad dalším rozšířením projektu. Pokud by k němu ale nedošlo, má v plánu zveřejnit modifikaci na své osobní stránce David-Ruzicka.com.

Autor původně nezamýšlel vytvořit samostatnou modifikaci, projekt měl být jen vizuálním rozšířením, tedy jakousi sadou textur. "Modifikace vznikla jen jako nástroj pro vytvoření videa. To byl původní cíl celého projektu," říká.

Práce na projektu Davidovi zabraly více než měsíc. Modifikaci chtěl zvládnout v kratším čase, vývojářská realita ho však brzy uskromnila. "Zjistil jsem, že zprvu jednoduše vypadající úkol ve skutečnosti obnáší mnoho praktických problémů," vysvětluje David.

Od původního plánu zpracovat jen sadu textur proto nakonec opustil. Ústupků by bylo třeba příliš, a raději tak vytvořil vlastní modifikaci. "Postupně jsem upravováním zdrojového kódu Minecraftu vyřešil vše, co mi nedovolovaly vyřešit úpravy úrovně a texturování," objasňuje vývojář.

Ačkoliv po čase splnil svůj původní plán, rozhodl se ve vývoji pokračovat a přidával další prvky jako samopal či nepřátelské vojáky. "Projekt mi sám nabobtnal pod rukama."

Předchozí Davidovy vývojářské zkušenosti se prý omezují jen na drobné hříčky, a modifikaci tak označuje za svůj první větší projekt. "Pokud tomu budou okolnosti nakloněny, rád bych v budoucnu vytvořil jednu menší nezávislou hru," uzavírá David.

Autor:


Témata: Wolfenstein


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.