Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cel Damage – kreslená akce

  12:00aktualizováno  12:10
V půvabné technologii ""cel-shading"" se prezentují na platformě Xbox nové akční závody autíček, ve kterých budete v malých arénách soupeřit s kupou nedobře naladěných protivníků v nelítostných bitkách na život na smrt. Vstupte s námi do světa, v němž přežívá jen nejsilnější a naděje mají jepičí život.

Cel Damage

Cel Damage je především nádherně cartoonová gamesa pro Xbox (potažmo můžu zmínit i chystaný port na GameCube), která ve vás při prvním pohledu evokuje představu spíše kresleného filmu než videohry. Příjemně tlumené barvy (tedy žádný uřvaný kýč), charakteristický styl cartoonu se speciálními efekty, zvláštní a velice specifický fyzikální model, zkrátka tohle vizuální představení musí každý ohodnotit velice pozitivně - a to tím spíše, že zmiňovaný typ grafického zpracování není tak často k vidění. Navrch sympatická interakce okolního prostředí, jinými slovy tohle je hra, jíž si na první pohled zamilujete. Ale já nevěřím na lásku na první pohled a jak to tak bývá, na ten druhý se objevují nečekané rozpaky.

Cel Damage je rozčleněn na tři hlavní herní módy, přičemž zkraje máte přístup pouze do jednoho – Smack Attack. V něm jde zejména o to, abyste se po prvotním výběru vámi favorizovaného jezdce a jeho bizarního stroje (stejně mě nikdo nevymluví, že mezi jednotlivými charaktery – není řeč o těch bonusových – nejsou podstatné rozdíly) zúčastnili naprosto Cel Damage šíleného klání v jedné ze dvanácti tematicky odlišně designovaných a nepříliš velkých arén, v nichž je vaším úkolem častá likvidace zde přítomných protivníků. K tomu vám vypomáhá bohatý arzenál zbraní, které se tady porůznu nacházejí a stále dokola generují. V praxi to pak vypadá tak, že jezdíte v omezené 3D lokaci, sbíráte vámi upřednostňované power-upy (zbraně) mající určitý limit použitelnosti a s těmi posíláte k pánu všechny zbylé soutěžící. Za tuto aktivitu pak získáváte bodíky a kdo první dosáhne mety 500 points, ten se stává vítězem. Zní to sice hezky, ale hraje se to o poznání hůře. Na malém prostoru je celkový počet hrajícího osazenstva příliš velký, navrch se po své likvidaci každá postava okamžitě vygeneruje nazpět do hry, vše je příliš rychlé a tudíž příliš zmatečné. Třebaže nabídka zbraní je opravdu bohatá (sekera, rotační kulomet, naváděcí rakety, minomet, kopí atp.) a její výčet se liší od každé arény, síla jednotlivých zbraní je značně nevyvážená. Stačí jedna trefa olbřímí sekerou a jste na dva kusy (mimochodem, ještě jsem nezmínil moc pěknou animaci Cel Damage zohledňující fázi, v níž jste byli takříkajíc uvedeni mimo provoz). Naproti tomu při salvě z kulometu si musíte chvíli počkat, nežli se vám zadaří vašeho soka uvést do žádaného skupenství je-z-něj-milión-cucků. Co je však zdaleka nejhorší, že tu takřka nelze uplatnit nějaký strategický prvek. Celá akce je tak zběsilá, že přes zohlednění postavení vašich konkurentů na obrazovce zkrátka není čas ani prostor pro nějaké taktické manévry. Postavím se stranou do kouta a minometem začnu ostřelovat vzdálený to pahorek, na němž se právě prohání trojice nic netušících protivníků. A než se naději, ze strany náhle přifrčí kosmickou rychlostí nějaký další pišišvor a rozmázne mne palicí dřív, než bych řekl "Xbox". Čili smrt je tu ještě častější než inflace a vy ji pohříchu nemáte jak čelit – navrch tu není ani zobrazení ukazatele vašeho poškození, takže neberu-li v potaz zbraně okamžité destrukce, v případě kulometného ostřelování vlastně do poslední chvíle pořádně nevíte, kolik ještě snesete.

Cel Damage

Cel Damage je bohužel a pohříchu jenom o tom, že své ambice plně uzpůsobíte šílenému tempu téhle hry a budete divoce projíždět krajinou, sbírat nejvhodnější power-upy a pakliže náhodou zavadíte o blízkého oponenta, poslat jej při troše štěstí na onen svět dříve, nežli on vás. A znovu a znovu. Pokud si chcete tohle zahrát, musíte mít reflexy lepší než Quake a trpělivost větší než stoletý tibetský mnich!

Druhým zdejším herním módem je Flag Rally, v němž všechny shora zmiňované atributy zůstávají v platnosti, ale nynějším hlavním cílem je sebrání v dané oblasti rafinovaně poschovávané a utíkající praporce a s jejich žádaným počtem posléze zajet na místo určení kdesi mimo hlavní arénu. Vzhledem ke skutečnosti, že pokud vás kdokoliv sundá, musíte začít se sběrem znovu od nuly, je délka dohrání tohoto režimu zhruba stejná, co ve Smack Attack. Ale čistě mezi námi děvčaty, i tady to pravidelně bude zcela někdo jiný než vaše maličkost, kdo se usadí na trůn, kterýžto je připraven jenom pro jednoho „vyvoleného“. Možná, že by nebyla marná implementace několika stupňů obtížnosti na výběr nebo omezení počtu závodníků…

Cel Damage

Posledním z trojice herních režimů pak je projíždění vytyčeného počtu branek na vymezeném oválu (Gate Relay), na kterém vás vyjma několika pastí a nepříjemností (což je pochopitelně na pořadu dne i ve shora uvedených módech) samozřejmě obtěžují i všichni známí protivníci, takže to může to jisté míry připomínat takové hry jako třeba Crash Team Racing apod. Ale znovu platí, že to je tady až příliš ukvapené. Kamera možná není nejhorší, ale její jediné defaultní nastavení mi připadá místy nedostatečné a to samé se týče ovládání. Kteréžto není navrženo ani zdaleka ideálně - alespoň z mého pohledu - pročež vám hned zatepla vyklopím, jak se věci mají. Vedle některých naprosto zbytečných funkcí zde ponejvíce využijete tlačítka A – jako akce, s jehož pomocí aktivujete vámi právě drženou zbraň. Potud ještě ano. Komplikace však přichází v momentě plynu a zpátečky, kterou někdo ve vývojářském týmu přiřadil tlačítkům R a L, přičemž analogové tlačítko slouží jenom pro zatáčení. Nechápu proč, stejně jako fakt, že ovladač není mnou konfigurovatelný a je tu pouze JEDNA přednastavená volba ovládání. Šlendrián!

Cel Damage

Celkově se tedy nejedná o bůhvíjak kvalitní hru, ale na druhou stranu, máte-li právě dlouhou chvíli, dokáže vás Cel Damage spolehlivě – byť nakrátko - zabavit a příjemně odreagovat. Za předpokladu, že mermomocí nebudete chtít vyhrát. Zdejší akce má zcela jistě řadu světlých momentů a přes svá trysková pravidla pro umírání i nespornou chytlavost, kterou dále umocňuje multiplayer pro čtyři hráče. Jež si tohle zápolení mohou střihnout dle vlastního výběru, osobně doporučuji kooperaci. Jenomže přes tohle vcelku jasné pozitivum nemůžu opomenout onu celkovou "šup-šup" koncepci, jíž ani účast dalších hráčů v akci příliš nezachrání. Jestliže podobně hravý projekt s názvem z průměru a tuctovosti dostal zejména multiplayer, u Cel Damage ani tahle služba nestačí na to, abychom se na zmiňovaný průměr vůbec dotáhli. Takže, Cel Damage je sice báječně vyhlížející hra, má však podivně zkreslené představy o svém žánru. A tak pevně doufám, že se tvůrci do budoucna pochlapí a s eventuelně druhým dílem nám všem ukážou, zač je toho v Kreslounově loket. Potenciál na to rozhodně mají.

P.S. A pokud chcete vidět více, neváhejte a navštivte naši

Cel Damage
Výrobce/Vydavatel Pseudo Interactive/EA
Platforma Xbox
Multiplayer: ano, 4 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano
Verdikt: Skvěle vizuálně vyhlížející kvapíkové závody, jejichž tempu se pohříchu ztěží kdy dokážete adekvátně přizpůsobit.
Hodnocení: 40%

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.