Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč se úvodní ceny her nemění

  13:26aktualizováno  13:26
Ačkoliv je vývoj jednotlivých titulů odlišně nákladný, zaváděcí cena velkorozpočtových her je téměř vždy stejná. Jistě, najdou se výjimky. Například Starcraft 2 byl o několik set korun dražší.

Ilustrační obrázek limitované edice Halo 4

Jinak však minimální rozdíly nabízejí i kamenné obchody, kde v jiných odvětvích mnohdy probíhá lítý cenový boj o zákazníka. PC verze nové hry ale téměř vždy vyjde na 1 099 korun. Stávající situaci proto objasnila Kate Coxová ve svém článku pro server Consumerist.com.

Coxová říká, že sjednocení cen pro úvodní prodeje vynucují jednotliví vydavatelé. Smlouva s obchodem totiž stanovuje minimální cenovku, ze které plynou výhody pro obě strany. Vydavatelé vědí, jaké příjmy z prodeje mohou očekávat, a obchody nesoupeří snižováním cen. To v jiných odvětvích někdy vede až k prodeji pod hranicí ziskovosti. Obchody se tak liší například kvalitou služeb.

"Tyto fixní ceny znamenají, že prodejny na nových hrách příliš nevydělají. Velké obchody, jako Taget či Walmart, si mohou dovolit prodeje s malým ziskem, jako je tomu třeba u PlayStationů. Peníze vydělají jinde. Gamestop oproti tomu vydělá téměř polovinu prodejem bazarových her," píše Coxová.

Autorka upozorňuje, že tak dochází k umělému stanovování cen. To se však děje za podmínek, které nelze považovat za ilegální. Jednotlivé vydavatelství totiž tímto způsobem postupují, aniž by došlo ke kartelové dohodě. Zkrátka vycházejí z podobných obchodních studií, počítají se zavedenými praktikami a musí navzájem soupeřit o přízeň hráčů.

Situaci však během minulé dekády začala měnit společnost Valve, která provozuje digitální distribuci Steam. Ta totiž běžně nabízí slevové akce i na několik týdnů staré hry. Jenže návrh ekosystémů pro konzole předchozí generace s ničím takovým nepočítal a obchody Xbox Live i PlayStation Store reagovaly teprve pomalu.

Dnes již nabízejí podobné akce jako Steam, na rozdíl od PC však chybí konkurence a majitelé platforem tak nad situací mají absolutní kontrolu. A tvrdí, že svou cenovou politikou nechtějí podkopávat nohy kamenným obchodům.

Autor:




Nejčtenější

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.