Česká herní scéna má šesté narozeniny!

  • 30
Ač je to k nevíře, přesně před šesti lety se pod rukama dvou šikovných studentů střední školy urodila první počítačová hra pro platformu PC v České republice - Tajemství Oslího ostrova od Pterodon Software vydané Vochozka Tradingem. Gratulujeme!
Česká scéna slaví 6. narozeniny. Gratulujeme!

Možná se nyní ptáte, jaký nesmysl jsme zase vložili do nadpisu tohoto článku? Hry v České republice přeci vznikaly dávno před 20. červnem roku 1994 a stejně tak to bylo i s jejich prodejem. Nebojte se ale, nemateme vás a ani z vás neděláme tupce, onen titulek má své opodstatnění - přesně před šesti lety totiž vyšla vůbec první počítačová hra pro platformu PC a to Tajemství Oslího ostrova od Pterodon Software, které vydal tehdy jediný domácí vydavatel Vochozka Trading. A protože je tento den všeobecně považován za historický milník domácí herní scény a Tajemství Oslího ostrova je jejím základním kamenem, připravili jsme pro vás v rámci oslav tohoto šestého výročí týdenní speciál o hrách, na nichž pracovali či pracují vývojáři z České republiky a jako třešničku na dortu vám ve spolupráci s Petrem Vochozkou dnes přinášíme také onu oslavovanou plnou hru - Tajemství Oslího ostrova.

O hře Tajemství Oslího ostrova jsme už toho na BonusWebu napsali dost a dost v klasice, dnes tedy přidáváme plnou hru a návod, přičemž byste se koncem týdne mohli dočkat ještě interview, pokud nám jej elektronická pošta po svých linkách doručí včas. Tajemství Oslího ostrova Možná by stálo za to připomenout si i další hry z domácí produkce, na něž skuteční pařani prostě nemohou zapomenout. Věřte mi, že ač bych to udělal velice rád, byli byste tu vzhledem k velkému množství titulů až do rána a vzhledem k tomu, že to za mě ve svém rozsáhlém několikadílném seriálu udělal Vrah, odkážu vás raději na jeho články:
České realtime strategie
České adventury - 1. díl
České adventury - 2. díl
České RPGčka - 1. díl
České RPGčka - 2. díl
České logické a akční hry
Závěr seriálu o historii českých PC her

Co říci závěrem? Snad jen vyslovit přání, aby domácí herní vývojáři (a tím nemyslím jenom ty české, ale i slovenské) nezaspali na vavřínech a stále se snažili produkovat tituly srovnatelné s těmi zahraničními alespoň tak, jak se jim to daří v poslední době. Mafia či Hidden & Dangerous 2 (Illusion Softworks), FlashPoint: 1985 Status Quo (Bohemia Interactive Studio) nebo Battle Isle 4: The Andosia War a Chaser (Cauldron) jsou totiž tituly, které domácím vývojářům ve světě ostudu rozhodně neudělají. A abych nezapomněl - k dnešním šestým narozeninám české herní scény srdečně gratulujeme!


Témata: software