Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

aktualizováno 
Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední dobou vyrojilo opravdu hodně.

A nyní je v tomto žánru i český zástupce, Killing Room od brněnských Alda Games. Od většiny roguelike her se liší tím, že má mnohem více společného se střílečkami než s hrami na hrdiny a dungeony. Také se nebojuje na tahy, ale pěkně v reálném čase.

Sami autoři píší, že se při tvorbě hry inspirovali knihou a filmem Běžící muž, kde soutěžící bojuje o přežití v bludišti plném smrtících pastí a také s lidskými protivníky, kteří jsou zpravidla mnohem lépe vyzbrojení.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Problém je bohužel v tom, že tam, kde akční klasika s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli bavila ujetými záporáky a tunou akce, nabízí Killing Room (zatím) jen spoustu nudy. A taky frustrace.

Killing Roomu je velmi monotónní a nevyvážený. Místnosti, které daly titulu jméno, jsou si totiž podobné jako vejce vejci a liší se jen naprosto minimálně. Navíc se v nich nepřátelé objevují náhodně (to je v pořádku), současně ovšem ve velmi kolísajících počtech.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Takže se může stát, že se na vás hned za dveřmi sesypou čtyři nepřátelé, kteří vás umlátí rychleji, než stihnete procítěně zaklít. A protože je Killing Room roguelike, jedete pěkně od začátku.

Kudla do zad

Jasně, roguelike hry mají být těžké. Jenže je velký rozdíl mezi tím, jestli jsou těžké, ale férové (jako třeba Darkest Dungeon), nebo těžké a dávající bez uzardění podpásovky jako právě Killing Room.

I nepřátelé jsou podivní. Chápu, že hra chce být parodií všelijakých reality show, ale ani tak nechápu, proč mám střílet do sněhuláků, kteří mě chtějí sežrat, nebo odpravovat létající dětské hlavičky.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Kdyby byl alespoň Killing Room kompetentní střílečkou, některé z vypsaných nedostatků bych mu odpustil. Jenže není. I když se totiž tváří jako střílečka, je to z části zamaskovaná hra na hrdiny. Což v praxi způsobuje, že kulky létají všude možně, jen ne tam, kam byste rádi.

V kombinaci s tím, že skoro v každé náhodně vygenerované místnosti je minimálně jeden výbušný sud, to je vskutku třaskavá směs. Můžete sice mířit skrz mířidla, ale protože mají asi všechny herní postavy silné astma, vydržíte to tak sekundu a půl, než vaše herní alter ego začne místo míření hlasitě lapat po dechu.

Fotogalerie

Občas při procházení levelů narazíte v místnostech i na něco užitečného, většinou ovšem najdete nějakou serepetičku, která vám přidá dvě procenta zdraví nebo trochu brnění. A to je v kombinaci s tím, že hned boss na konci prvního patra je skoro nesmrtelný, další podpásovka.

Osobně jsem ho ze zhruba patnácti pokusů poslal do permanentního důchodu jen jednou a to ještě jen díky tomu, že se na mě usmálo štěstí a našel jsem v jednom z pokojů brokovnici s více než třicítkou nábojů.

Samozřejmě je hra zatím jen ve fázi betatestu, a je tedy možné, že se autorům povede spoustu z neduhů odstranit. Doufejme. Nápad brněnských vývojářů totiž není vůbec zlý. Jen to provedení zatím poněkud pokulhává.

Killing Room vychází 20. října.

staré záběry z rané verze hry

Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.