Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

aktualizováno 
Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední dobou vyrojilo opravdu hodně.

A nyní je v tomto žánru i český zástupce, Killing Room od brněnských Alda Games. Od většiny roguelike her se liší tím, že má mnohem více společného se střílečkami než s hrami na hrdiny a dungeony. Také se nebojuje na tahy, ale pěkně v reálném čase.

Sami autoři píší, že se při tvorbě hry inspirovali knihou a filmem Běžící muž, kde soutěžící bojuje o přežití v bludišti plném smrtících pastí a také s lidskými protivníky, kteří jsou zpravidla mnohem lépe vyzbrojení.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Problém je bohužel v tom, že tam, kde akční klasika s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli bavila ujetými záporáky a tunou akce, nabízí Killing Room (zatím) jen spoustu nudy. A taky frustrace.

Killing Roomu je velmi monotónní a nevyvážený. Místnosti, které daly titulu jméno, jsou si totiž podobné jako vejce vejci a liší se jen naprosto minimálně. Navíc se v nich nepřátelé objevují náhodně (to je v pořádku), současně ovšem ve velmi kolísajících počtech.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Takže se může stát, že se na vás hned za dveřmi sesypou čtyři nepřátelé, kteří vás umlátí rychleji, než stihnete procítěně zaklít. A protože je Killing Room roguelike, jedete pěkně od začátku.

Kudla do zad

Jasně, roguelike hry mají být těžké. Jenže je velký rozdíl mezi tím, jestli jsou těžké, ale férové (jako třeba Darkest Dungeon), nebo těžké a dávající bez uzardění podpásovky jako právě Killing Room.

I nepřátelé jsou podivní. Chápu, že hra chce být parodií všelijakých reality show, ale ani tak nechápu, proč mám střílet do sněhuláků, kteří mě chtějí sežrat, nebo odpravovat létající dětské hlavičky.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Kdyby byl alespoň Killing Room kompetentní střílečkou, některé z vypsaných nedostatků bych mu odpustil. Jenže není. I když se totiž tváří jako střílečka, je to z části zamaskovaná hra na hrdiny. Což v praxi způsobuje, že kulky létají všude možně, jen ne tam, kam byste rádi.

V kombinaci s tím, že skoro v každé náhodně vygenerované místnosti je minimálně jeden výbušný sud, to je vskutku třaskavá směs. Můžete sice mířit skrz mířidla, ale protože mají asi všechny herní postavy silné astma, vydržíte to tak sekundu a půl, než vaše herní alter ego začne místo míření hlasitě lapat po dechu.

Fotogalerie

Občas při procházení levelů narazíte v místnostech i na něco užitečného, většinou ovšem najdete nějakou serepetičku, která vám přidá dvě procenta zdraví nebo trochu brnění. A to je v kombinaci s tím, že hned boss na konci prvního patra je skoro nesmrtelný, další podpásovka.

Osobně jsem ho ze zhruba patnácti pokusů poslal do permanentního důchodu jen jednou a to ještě jen díky tomu, že se na mě usmálo štěstí a našel jsem v jednom z pokojů brokovnici s více než třicítkou nábojů.

Samozřejmě je hra zatím jen ve fázi betatestu, a je tedy možné, že se autorům povede spoustu z neduhů odstranit. Doufejme. Nápad brněnských vývojářů totiž není vůbec zlý. Jen to provedení zatím poněkud pokulhává.

Killing Room vychází 20. října.

staré záběry z rané verze hry

Autor:




Nejčtenější

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Battlefield 1
Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.