Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

aktualizováno 
Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední dobou vyrojilo opravdu hodně.

A nyní je v tomto žánru i český zástupce, Killing Room od brněnských Alda Games. Od většiny roguelike her se liší tím, že má mnohem více společného se střílečkami než s hrami na hrdiny a dungeony. Také se nebojuje na tahy, ale pěkně v reálném čase.

Sami autoři píší, že se při tvorbě hry inspirovali knihou a filmem Běžící muž, kde soutěžící bojuje o přežití v bludišti plném smrtících pastí a také s lidskými protivníky, kteří jsou zpravidla mnohem lépe vyzbrojení.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Problém je bohužel v tom, že tam, kde akční klasika s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli bavila ujetými záporáky a tunou akce, nabízí Killing Room (zatím) jen spoustu nudy. A taky frustrace.

Killing Roomu je velmi monotónní a nevyvážený. Místnosti, které daly titulu jméno, jsou si totiž podobné jako vejce vejci a liší se jen naprosto minimálně. Navíc se v nich nepřátelé objevují náhodně (to je v pořádku), současně ovšem ve velmi kolísajících počtech.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Takže se může stát, že se na vás hned za dveřmi sesypou čtyři nepřátelé, kteří vás umlátí rychleji, než stihnete procítěně zaklít. A protože je Killing Room roguelike, jedete pěkně od začátku.

Kudla do zad

Jasně, roguelike hry mají být těžké. Jenže je velký rozdíl mezi tím, jestli jsou těžké, ale férové (jako třeba Darkest Dungeon), nebo těžké a dávající bez uzardění podpásovky jako právě Killing Room.

I nepřátelé jsou podivní. Chápu, že hra chce být parodií všelijakých reality show, ale ani tak nechápu, proč mám střílet do sněhuláků, kteří mě chtějí sežrat, nebo odpravovat létající dětské hlavičky.

Killing Room preview build

Killing Room preview build

Kdyby byl alespoň Killing Room kompetentní střílečkou, některé z vypsaných nedostatků bych mu odpustil. Jenže není. I když se totiž tváří jako střílečka, je to z části zamaskovaná hra na hrdiny. Což v praxi způsobuje, že kulky létají všude možně, jen ne tam, kam byste rádi.

V kombinaci s tím, že skoro v každé náhodně vygenerované místnosti je minimálně jeden výbušný sud, to je vskutku třaskavá směs. Můžete sice mířit skrz mířidla, ale protože mají asi všechny herní postavy silné astma, vydržíte to tak sekundu a půl, než vaše herní alter ego začne místo míření hlasitě lapat po dechu.

Fotogalerie

Občas při procházení levelů narazíte v místnostech i na něco užitečného, většinou ovšem najdete nějakou serepetičku, která vám přidá dvě procenta zdraví nebo trochu brnění. A to je v kombinaci s tím, že hned boss na konci prvního patra je skoro nesmrtelný, další podpásovka.

Osobně jsem ho ze zhruba patnácti pokusů poslal do permanentního důchodu jen jednou a to ještě jen díky tomu, že se na mě usmálo štěstí a našel jsem v jednom z pokojů brokovnici s více než třicítkou nábojů.

Samozřejmě je hra zatím jen ve fázi betatestu, a je tedy možné, že se autorům povede spoustu z neduhů odstranit. Doufejme. Nápad brněnských vývojářů totiž není vůbec zlý. Jen to provedení zatím poněkud pokulhává.

Killing Room vychází 20. října.

staré záběry z rané verze hry

Autor:




Nejčtenější

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Vanille
10 nejotravnějších videoherních postav

Tvůrci se obvykle snaží o to, aby postavy ve videohrách byly zapamatovatelné. Některé díky tomu, že jsou velmi sympatické, jiné jsou skvostnými padouchy, ale...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to, že...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.