Již déle než rok pracuje bratislavský tým Illusion Softworks na akční hře s pracovním názvem Chameleon (pozor, finální název může být zcela jiný), která byla novinářům odhalena pouze prostřednictvím jednoho jediného řádku v obsáhlé tiskové zprávě. Tuto vydala firma při příležitosti tiskové konference ve čtvrtek minulý týden a v případě Chameleona zde bylo uvedeno pouze jeho jméno a plánované datum vydání (nepřesné). Jak je ale vidět, kolegové příliš pozorní nebyli a tiskové zprávy, narozdíl od propisek a chlebíčků, většinou zůstaly na svých místech, což byla velká chyba, neboť další světovou exkluzivitku a vůbec první informace o hře Chameleon tak přináší opět BonusWeb.
Chameleon je totiž velmi nadějně vypadající projekt. Ten ani dosud nebyl publisherem, kterým je i v tomto případě Take 2 Interactive, oficiálně oznámen, což je však jen drobný detail, který by Take 2 Interactive mělo napravit podle slov Petra Vochozky v průběhu následujících tří měsíců. Vzhledem k dobrým vztahům s Illusion Softworks však BonusWeb vývoj Chameleona již zhruba tři čtvrtě roku (tedy téměř od počátků) pozorně sleduje a po této jednořádkové zmínce v tiskové zprávě vám konečně můžeme podat všechny nám dosud známé informace.
Jak už jsem zmínil v úvodu, Chameleon bude 3rd person akční hra a pokud bychom ji měli k něčemu přirovnat, tak asi k Hitmanovi. Příběh a zápletku zatím Petr Vochozka odmítl osvětlit s tím, že dějová linie hry bude poměrně silná. Moudřejší snad budeme po E3, neboť existuje reálná šance, že právě zde bude vývoj Chameleona oficiálně ohlášen spolu s bližšími podrobnostmi.
Stejně jako některé hry od Illusion Softworks bude i Chameleon postaven na herním enginu LS3D, který pro potřeby ostatních poboček vyvinul pražský tým programátorů pod vedením Denise Černého. Vidět Chameleona v pohybu jsme však měli možnost jen jednou, a to krátce a bez animací ve chvíli, kdy nám Petr Vochozka „za zavřenými dveřmi“ předváděl, co všechno bude Chameleon umět a jak v současné době vypadá. A jak už je u Illusion Softworks zvykem, vypadá skvěle a bude se stoprocentně řadit mezi AAA tituly nejvyšší kvality, které budou konkurenceschopné v celosvětovém měřítku.
Je vidět, že slovenský tým se kvalitou své práce plně vyrovná brněnským vývojářům Illusion Softworks a hra nabízí dokonalý vizuální požitek. Reálné stínování v závislosti na poloze světla, kdy se stíny mění i v závislosti na vaší vzdálenosti od místa objektu, dokáží reálně simulovat to, co člověk vidí svým okem ve skutečnosti. Fyzikální model je také velmi propracovaný a hra zohledňuje například i vítr, který vám velice reálně rozhoupe například šňůru i prádlo na ní se sušící, a když už jsem výše mluvil o těch stínech, tak i tyto se mění v závislosti na tom, jak fouká vítr a jak ovlivňuje polohu na šňůře se sušícího prádla vzhledem k jeho poloze k bodu světla.
Jak už jsem se zmínil výše, verze, kterou jsem měl možnost vidět na vlastní oči, byla ještě velmi raná a žádné animace se tudíž nekonaly, myslím si však, že Illusion Softworks si nebude chtít udělat ostudu a grafici s animátory si na nich dají pořádně záležet, zvláště mají-li k dispozici LS3D engine, které si „Vochozkovy týmy“ velice vychvalují. Máme se tedy na co těšit, ale rozhodně ne dříve než v průběhu příštího roku.