Championship Motocross 2001

  • 2
V posledních několika letech se na konzolích i počítačích objevilo velké množství motokrosových závodních her. Připravovaný Championship Motocross 2001 nebude mít tedy rozhodně nikterak jednoduchou pozici. O tom, zda má reálnou šanci na úspěch, mnohé prozradí již tento článek...
Championship Motocross 2001

Výstavní stánek firmy THQ nabízel na ECTS k vyzkoušení dva netrpělivě očekávané závodní tituly: Mercedes Benz Track Racing a Championship Motocross 2001. Druhou z výše jmenovaných her, připravovanou pro Playstation a Gameboy Color, jsem měl možnost si zahrát. Výsledný dojem z tohoto simulátoru motocrossu rozhodně nebyl špatný. Pokud přimhouřím oči nad grafikou, která se PC verzím závodních her vydaných tento rok rozhodně nevyrovná, jde o titul, který si může získat mnoho playstationových fanoušků.

Championship Motocross 2001 je následovníkem stejnojmenné hry (s letopočtem 2000), která byla vydána pro Playstation minulý rok. Podobně jako tehdy, i nyní je vytvářen pod záštitou Ricky Carmichaela, trojnásobného vítěze amerického motokrosového šampionátu, jehož jméno vám asi pravděpodobně mnoho neříká. Mnohem podstatnější je, jaká vylepšení si pro nás tvůrci tento rok připravili. Největší z nich by měl představovat zcela nový fyzikální engine nazvaný RMD, jenž umožňuje samostatné ovládání brzd předního a zadního kola a nezávislé modelováni pohybu motorky a jezdce sedícího na ní. Po pravdě řečeno, dvě tlačítka Championship Motocross 2001pro brždění mě nikterak neuchvátila. Používal jsem tedy pouze brzdu zadní a příliš velký rozdíl jsem ani nepociťoval.

Ovládání motorky i s pomocí pouze jedné brzdy vyžaduje určitou praxi. Reakce závodního stroje na vaše podněty jsou velmi citlivé a motorka se i při pokusu o drobné zatočení značně naklání. Samostatnou kapitolu představují skoky, které jsou mnohdy záludně umístěné před těmi nejostřejšími zatáčkami a jak sami dobře víte, ve vzduchu se poměrně obtížně mění směr jízdy (pardon - směr letu). Kamera, která vám poskytuje pohled na trať před vámi je umístěna nahoře vzadu za vámi ovládaným motocyklem. Lze také zvolit realistický pohled jezdce sedícího na motorce, ale chvějící se a neustále poskakující obraz neposkytuje potřebný přehled pro její dokonalé ovládání.

Championship Motocross 2001 bude kromě klasických závodů obsahovat i soutěže v disciplíně "Freestyle", která nabídne hráčům odreagování po adrenalinově náročných honičkách na bahnitých tratích. V obou dvou herních módech budou figurovat ve všech kubaturách skuteční motokrosový závodníci, se kterými bude možné změřit své síly. Samotné závodní stroje budou posledními modely všech značek účastnících se motokrosového šampionátu v Americe. Zahrnuty budou kubatury 125cc a 250cc, Championship Motocross 2001přičemž stroje budou jednak jinak vypadat a druhak budou mít také různé jízdní vlastnosti dle zvolené motorky. Ve verzi představované na ECTS však byl pouze jeden motocykl a tudíž nebylo možné porovnat, jak velké jsou rozdíly mezi jednotlivými typy.

Rozdíly mezi jednotlivými hráči této hry na ECTS však poznat šly, redaktorovi nejmenovaného (spíš si Honza nepamatuje jméno onoho periodika :-) - by Vreco) anglického herního magazínu trvalo zajetí jednoho kola o dobré tři minuty déle než mně. Nevím, zda byl tento rozdíl způsobený jeho chvilkovou nepozorností, probdělou nocí či notnou dávkou alkoholu v jeho krvi, nicméně byl spíše na zemi než na motorce. Pokud budete v době vydání konečné verze vyspalí a střízliví, rozhodně si nenechte tento slibně vypadající titul ujít. V případě Championship Motocross 2001 se totiž máme rozhodně na co těšit.