Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chicago 1930 - mafiánské blues na E3

  1:00aktualizováno  10:45
Po skvělých Commandos klonech Desperado a Robin Hood: Legend of Sherwood se Spellbound Games vydávají do neméně atraktivního historického období – do období prohibice ve Spojených státech amerických…

Chicago 1930

CHICAGO 1930
Výrobce: Spellbound
Vydavatel: Wanadoo
Datum vydání: Q4/2003
homepage N/A
Němečtí Spellbound Games jsou mezi strategickými hráči známi jako autoři dvou nejlepších Commandos klonů vůbec – jak westeroví Desperados, tak středověký Robin Hood: Legend of Sherwood jsou hry úchvatně graficky zpracované a bezvadně hratelné. Kdo ví, zda v Německu mají ono přísloví o ševci a kopytu, každopádně Spellbound se ho drží – jejich nově oznámená hra se od předchozích liší prakticky jen historickým obdobím. Odehrává se – jak už název napovídá – v Chicagu v roce 1930, tedy v období nejtvrdší prohibice a dost možná největší moci mafie, která tehdy ještě měla styl…

Příběh hry je rozdělen do dvou částí. První z nich se točí okolo Franka "Enforcera" Nittiho, pravé ruky slavného mafiána Al Caponeho. Během jednotlivých misí Nitti pomůže Caponemu ovládnout celé Chicago, čtvrt po čtvrti. Druhá ale hráče postaví na úplně opačnou stranu. Zdálo by se, že bojovat proti Caponemu ve chvíli, kdy má své nenechavé prsty všude, by bylo asi stejně chytré jako močit proti větru, policejní komisař Eliot Ness si to ale nemyslí a v sérii misí díky heroickému úsilí dokáže mafiány zničit a nakonec zajmout i samotného vůdce.

Chicago 1930 Jednotlivé kampaně bude možné hrát i v opačném pořadí. Každá z nich nabídne možnost vybrat si ze sedmnácti (mafiáni) / šestnácti (policisté) hratelných postav s různými schopnostmi a zbraněmi, jak to známe z Commandos či Robina Hooda. Ti budou moci využívat řady historicky věrných zbraní – Colt .38, Winchester, či klasický kulomet Thomson, známý spíše jako Tommy gun. Chybět nebudou ani zbraně pro boj takříkajíc "na férovku" – baseballová pálka, nůž či zákeřný chloroform. Později se objeví i první granáty. Důležité jsou i neutrální předměty jako provazy ke svázání zajatců či lékárničky. Postavy tentokrát budou mít každá svůj inventář a budou tak moci používat prakticky všechny zbraně, na jejich schopnostech ale bude záležet, jak dobře.

Hratelnost dozná oproti ostatním Commandos klonům značných změn, i když stále bude na první pohled klasiku od Pyro Studios připomínat. Síly by měly být vyrovnanější a hráč si nemůže dělat naději, že se osamocen postaví dvaceti nepřátelům, byť i postupně. Důležitou změnou je, že nepřátelé, kteří nejsou v zorném úhlu některé z postav, nejsou vidět, takže si lze jen těžko naplánovat postup a hráč musí řešit misi velice opatrně, pomalu a neustále se krýt, k čemuž lze využít řadu stínových oblastí. Je také nutné dávat si pozor na munici – bezhlavé střílení může vést až ke smutnému pohledu na prázdný zásobník a dav policistů či mafiánů, které přilákaly zvuky střelby. Chicago 1930

Rozdíly budou i mezi kampaní za mafii a policii. V té první je vcelku možné libovolně zabíjet i nevinné lidi – jen je vždy třeba se zbavit svědků. Ty je možné také zabít, což ale může vyústit v neblahou řetězovou reakci a totální masakr, podplatit, nebo trochu pomučit a přesvědčit, že vlastně nic neviděli. Ale ani tak se zabíjení obyčejných lidí nedoporučuje – popularita mafie tím klesá a stále méně a méně lidí má zájem o kariéru v ní. Hra za policisty je ještě o mnoho obtížnější – ti si totiž už vůbec nemohou dovolit bezhlavé používání zbraní, střílet mohou jen v sebeobraně. A navíc, na to, aby zajali gangstera, musí nejprve získat důkazy o jeho trestné činnosti, což lze jedině prostřednictvím svědků. Cíle misí budou různé – za mafii budou hráči kupříkladu muset zničit konkurenční pivovar, zjistit nějaké kompromitující skutečnosti o nepřátelské mafiánské rodině nebo zabít policistu, který vyvíjí přílišnou aktivitu v oblasti její nelegální činnosti. Za policii budou úkoly možná konzervativnější – vyšetřit vraždu, zatknout skupinu gangsterů, ochránit důležitého svědka nebo udělat razii v restauraci. Řada misí bude založena na skutečných historických událostech. Mezi misemi bude následovat mód ne nepodobný tomu z Robina Hooda, kdy se hráč bude muset starat o zásobení zbraněmi a novými rekruty. Nakupovat bude možné za body, které získá v průběhu mise za plnění úkolů, zajišťování svědků a zvyšování své obliby ve městě. Chicago 1930

Autoři se velmi chlubí umělou inteligencí nepřátel, kteří by měli projevovat různé nálady a podle svého založení různými způsoby útočit. Měli by si být schopni dojít pro posily nebo kousek utéci a počkat v záloze, takže jejich zabití nebude jednoduchou záležitostí. Realisticky se chovají i obyčejní lidé – svědek vraždy se dá na útěk a bude si velmi dobře pamatovat tvář pachatele.

Dalším zajímavým prvkem v hratelnosti je jakýsi Slow Motion mód, což ke strategii úplně nesedí, ale může jít o zajímavé zpestření. Ano – jedná se o něco podobného jako v Maxi Payneovi či Enter the Matrix, čas se prostě na chvíli zpomalí a hráč má možnost rychle ragovat na akce nepřátel. Slow Motion mód by měly doprovázet i zajímavé grafické efekty (rozmazání postav a animací) a úplně jiná hudba.

Když už padlo slovo o grafice, řekněme si o ní něco víc. Hra běží pod stejným enginem jako Robin Hood, tedy 2D izometrický engine (jediné, co je na něm výjimečného, je počítání trajektorií kulek a viditelnosti ve 3D), což znamená nádherné kreslené objekty a perfektně animované postavy – plus několik efektů a funkcí jako hrátky se světlem (v rohu místnosti je o poznání větší tma než u svítící lampy, dokud ji ale někdo nerozstřelí či nezničí) nebo efekty letících kulek, které budou pouhým okem viditelné.

Podobně jako předchozí tituly od Spellboundu ani Chicago 1930 není designováno pro hru více hráčů – což je vzhledem k potenciálu soubojů policisté versus mafiáni docela škoda. Na druhou stranu i tak se jedná stále o velmi zajímavý projekt, a tak je opět o důvod víc těšit se na letošní Vánoce, kdy se Al Capone a jeho kumpáni objeví na pultech obchodů.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...