Chlupatý Gameekonom

  • 732
Leoš Mareš to dotáhl do Sims 2 *** BSA: piráti připravili softwarové firmy o 29 miliard dolarů *** Acclaim potřebuje 30 milionů *** Sony PSP hrozí propadák

Leoš Mareš to dotáhl do Sims 2
Leoš Mareš, skoro-zpěvák, ale jinak vtipný moderátor, se stane první českou skoro-celebritou, která se dočká svého oficiálního vtělení do očekávaného pokračování nejoblíbenější hry pro ženy – The Sims. Jako první na možnost průniku "magora v kožichu" do nové verze oblíbené hry upozornil už začátkem června herní časopis Level, teprve nyní ale byla informace oficiálně potvrzena českým zastoupením společnosti Electronic Arts, která hru bude distribuovat i samotným Marešem. Udělat si tak s virtuálním Marešem dětičky nebo z něj zkusit vychovat homosexuála a odvyknout ho kožichům si budou moci hráči v České a pravděpodobně i Slovenské republice, v americké verzi se hráči dočkají členů skupiny Cypress Hill.
Marešův Simák bude do začátku vybaven poměrně slušně – práce v rádiu, Ferrari Mondena a v šatníku desítky chlupatých kostýmů, nakolik bude věrně vymodelovaná postavička nevíme, a dost možná ani vědět nechceme. Pokud ale patříte mezi fanoušky Leoše Mareše, máte o důvod více koupit si lokalizovanou českou verzi hry namísto stažení cracklé mezinárodní verze. Protože jsme v GameEkonomu, podotkneme jen, že si Mareš přišel svolením k využití své osoby na několik desítek tisíc korun, což není mnoho, za moderování firemních akcí dostává zcela jistě více. O implementaci další české skoro-celebrity Dolly Buster se bohužel ani nejedná.
Zdroj: MF Dnes

BSA: piráti připravili softwarové firmy o 29 miliard dolarů
Než se pustíte do bouřlivých diskusí, zkusíme si předem vyjasnit jednu věc, tady nejde o to, jestli je podle našich zákonů legální nebo nelegální stahovat si z internetu hudbu, software nebo filmy. Jde o to, že softwarové pirátství je prostě prasárna a výmluvy na vysoké ceny jsou jen... výmluvy. A to i přes to, že nemusíme souhlasit s cenovou politikou některých společností. A i přes to, že víme, že mnohem škodlivější jsou překupníci šmelící přepálená CD za stovku. Chcete-li to slovy klasika potom: "Krást je špatné, ááááno!" Ostatně o negativním vlivu softwarového pirátství na vývoj her pro platformu PC jsme už psali nespočetněkrát.
Zpět ke zprávě u nás tolik neoblíbené BSA (pamatujete kampaň s černým igelitovým pytlem a videokazetou s fingovaným zásahem policie ČR?). Podle výroční zprávy BSA dosáhly v roce 2003 škody způsobené piráty výše 29 miliard dolarů při celkovém obratu softwarového průmyslu ve výši 51 miliard. Když se pustíme do hypotetických počtů, zjistíme, že při utopistické nulové míře pirátství by software mohl stát okamžitě o třetinu méně. Ale to je jen fikce, realitou je, že rozvoj softwarového pirátství je veden vysokou dostupností rychlého internetu a využíváním peer to peer sítí pro získávání "warezu". Pro policii a další složky je tato situace mnohem složitější, protože uživatele distribuovaných sítí není možné tak efektivně sledovat a chytat jako v případě provozovatelů FTP serverů.
BSA při vydání své zprávy tentokrát pracovala s novou metodologií, namísto odhadu ztrát podle počtu prodaných PC v poměru k prodanému software nyní srovnává, jaký software je na počítači typického uživatele PC. Analýzy pro BSA vytváří nová společnost, IDC. Podle zjištění tohoto nového koštěte, které snad dobře mete, je celosvětová míra pirátství 36 %. Největší ztráty výrobci software trpí v západní Evropě, potom v Asii a na třetím místě jsou ztráty způsobené na americkém kontinentu. Největší podíl pirátského software na instalacích je ale v Číně, kde dosahuje míra pirátství výše 92 %, do první desítky se ještě dostalo například Rusko, Ukrajina a Indonésie. O strahovských kolejích protentokrát ani slovo.
Zdroj: CNN

Acclaim potřebuje 30 milionů
Další evergreen – problémy herních studií. Černého Petra si tentokrát vytáhla společnost Acclaim, které hrozí bankrot, pokud velice rychle nesežene překlenovací úvěr ve výši 30 milionů dolarů, v srpnu se ukáže, a šance Acclaimu nejsou příliš dobré. Za poslední dva roky společnost zaznamenala ztrátu 130 milionů dolarů zejména díky ztrátě distribučních práv na zajímavé tituly jako Burnout nebo licence na Major League Baseball a Turoka. A proč o ně Acclaim přišel? Neplatil tantiémy. Takže mu nakonec zbyl jen Australian Football a to je, pěkně prosím, hodně málo, zejména, pokud připočtete naprosto otřesné zpracování.
Pohled zasvěcených ale Acclaim úplně nezatracuje, pokud jsme v souvislosti s Acclaimem mluvili o jeho možném převzetí silným investorem, nyní to platí dvojnásob. Acclaim chystá pár zajímavých titulů a s trochou štěstí a dostatkem peněz by se mohl vylízat z nejhoršího a nakonec se stát i výnosnou investicí. Jestli máte zbytečných 50 milionů dolarů a milovali jste Mortal Combat, můžete najít nový smysl života.
Zdroj: Games Industry

Sony PSP hrozí propadák
Velké nadšení ze studií a prototypů kapesního herního zařízení Sony PSP – PlayStation Portable může zásadně narazit. Problémem podle analytiků bude problém, se kterým se potýkal Microsoft při uvedení Xboxu, s nedostatkem her. Toto nebezpečí zavinil spěch manažerů Sony, kteří rozhodli o brzkém uvedení PSP, o rok dříve než se původně předpokládalo. Hry tak nestihne připravit například Sega a další japonští výrobci. Podle nich je PSP stále ještě ve stádiu vývoje některých komponent a vývojáři nemají potřebné vybavení pro vývoj her na specifickou platformu.
Sony, pro kterou je kritický japonský trh se svými herními maniaky, navíc nezískalo podporu čtyř největších tamních herních vývojářů Konami, Capcomu, Square Enix a Koei, kteří pro PSP nenabídnou jediný nový titul. EA slibuje dostupnost čtyř her spolu s uvedením PSP na trh včetně NBA Street a Tiger Wooss PGA Tour, ale to skutečně nevypadá na žádný supertrhák. I kvůli problémům s nedostatkem her bylo už odloženo datum uvedení PSP v USA a Evropě. Ale snad se časem dočkáme.
Zdroj: Bloomberg