Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve hře se chovají otřesně, ale ve skutečnosti mohou být milí a nápomocní

aktualizováno 
Vědci tvrdí, že zlé skutky ve virtuálním prostředí vedou k dobrým skutkům ve skutečném světě. K tomuto závěru došla studie vedená doktorem Matthewem Grizzardem na Univerzitě Buffalo.

Ilustrační obrázek ze hry Grand Theft Auto

"Náš výzkum naznačuje, že násilné hraní her může zvyšovat morální citlivost," tvrdí Grizzard. To prý hráče může vést k dobrovolným činům, které slouží ku prospěchu ostatních.

Podle Grizzarda existují i další studie s podobným závěrem, tedy že nemorální činy ve hrách v lidech vytvářejí pocit viny. A to údajně může vést k větší citlivosti vůči morálním hranicím, které jste při hraní překročili.

Jiné studie pak v minulosti potvrdily, že pocit viny ve většině lidí vyvolává společensky prospěšné chování. "My naznačujeme, že k takovému chování může dojít i v reakci na virtuální zážitky," tvrdí Grizzard.

Výzkumníci k podobným závěrům došli poté, co hráče během testů vedli k porušování dvou z pěti morálních oblastí. Šlo o péči versus ublížení a férovost versus reciprocitu. V první jde o krutost, zneužívání a nedostatek soucitu, v té druhé o nespravedlnost či potlačení práv.

"Zjistili jsme, že se subjekt po hraní násilné hry cítil provinile. S tím se pojila větší citlivost vůči dvěma oblastem, ve kterých zhřešil," vysvětluje Grizzard.

Článek vyšel v časopise Cyberpsychology, Behavior and Social Networking pod názvem Being Bad in a Video Game Can Make Us More Morally Sensitive (Když jsme zlí ve videohře, můžeme se stát morálně citlivějšími).

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Druidstone: The Secret of Menhir Forest
Chystá se nová hra od autorů Legend of Grimrock

Pod názvem Druidstone se skrývá retro hra na hrdiny s tahovými souboji na čtverečkové mapě připravovaná autory, kteří stojí za dvěma díly populární...  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Další z rubriky

Lee Seung Hyun,vítěz turnaje ve StarCraftu 2 za rok 2014.
Na Asijských hrách v Číně budou počítačové hry medailovým sportem

Asijský olympijský výbor zařadil počítačové hry na seznam soutěžních sportů na Asijských hrách. Poprvé se hráči utkají o medaile v roce 2022 v čínském Hangzhou.  celý článek

Syberia 3
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Diego Maradona
Další soud na obzoru. Maradonu v počítačovém fotbalu už řeší právníci

Bývalému hvězdnému fotbalistovi sice jeho využití v počítačové hře lichotí, ale zároveň značně vadí.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.