Blizzard patří mezi nejúspěšnější videoherní firmy a prakticky každý titul je hitem. A to vytváří psychický nápor, kvůli kterému se člověk neustále snaží překonat sám sebe.
„Nezáleží na tom, jestli ta hra končí jako hit. Nikdy nejste v bezpečí. Příště to musí být ještě lepší. Je to jako vlak, ze kterého není možné vystoupit,“ popisuje Metzen práci v Blizzardu.
„Neviděl jsem, kolik napětí to ve mě vyvolává. Byl to tlak na tělo i na mysl. Ale když nějakým způsobem žijete tak dlouho, nic jiného neznáte. Nemáte objektivní pohled na věc,“ přiznal Metzen v podcastu Scotta Johnsona.
Jako viceprezident se vždy obával, že jeho příští hru lidé budou nesnášet. „Co když zneuctím firmu a zneuctím sebe tím, že moje výkony nebudou dost dobré?“ byla jedna z otázek, kterou si Metzen pravidelně pokládal.
„Tak trochu jsem uvízl v pasti kvůli snaze o výkony, za kterými se ukrývá potřeba být ostatními uznávaný. Možná to mám jako umělec výraznější,“ přemítá Metzen. Snažil se tak o naprostou kontrolu svých výstupů.
Negativní dopad na morálku měl zejména rok 2014, kdy firma zrušila projekt s pracovním označením Titan. Ten měl být příští velkou hrou na hrdiny a tým na něm podle neoficiálních informací pracoval od roku 2007. Vývoj zrušeného projektu přitom údajně stál až 140 milionů dolarů.
Řadu vývojářských veteránů proto zrušení Titanu zdrtilo a Metzen nebyl výjimkou. Obava ze zklamání fanoušků a snaha o překonávání sebe sama tak postupně vedla k úzkostem a panickým záchvatům. Projekt Overwatch pak vnímal jako požehnání, který ukázal všem jejich silné stránky.
Odchod ze společnosti Metzen vnímal jako jediný způsob, jak si zachovat zdravý rozum. Jako oficiální stanovisko pak letos v září uvedl, že se chce věnovat rodině a svému novorozenému dítěti.