Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Viceprezident Blizzardu: Má práce snů byla zároveň cestou do pekel

aktualizováno 
Chris Metzen ve značně osobní zpovědi prozradil, proč po téměř dvaceti třech letech opustil společnost Blizzard Entertainment. Od svého nástupu v roce 1993 zastával různé pozice, nakonec se však staral o příběhy a rozvoj jednotlivých světů Blizzardu.

Chris Metzen se podílel na vzniku všech značek Blizzardu, tedy i Warcraftu. Ilustrační obrázek | foto: Legendary

Blizzard patří mezi nejúspěšnější videoherní firmy a prakticky každý titul je hitem. A to vytváří psychický nápor, kvůli kterému se člověk neustále snaží překonat sám sebe.

Chris Metzen

Chris Metzen

„Nezáleží na tom, jestli ta hra končí jako hit. Nikdy nejste v bezpečí. Příště to musí být ještě lepší. Je to jako vlak, ze kterého není možné vystoupit,“ popisuje Metzen práci v Blizzardu.

„Neviděl jsem, kolik napětí to ve mě vyvolává. Byl to tlak na tělo i na mysl. Ale když nějakým způsobem žijete tak dlouho, nic jiného neznáte. Nemáte objektivní pohled na věc,“ přiznal Metzen v podcastu Scotta Johnsona.

Jako viceprezident se vždy obával, že jeho příští hru lidé budou nesnášet. „Co když zneuctím firmu a zneuctím sebe tím, že moje výkony nebudou dost dobré?“ byla jedna z otázek, kterou si Metzen pravidelně pokládal.

„Tak trochu jsem uvízl v pasti kvůli snaze o výkony, za kterými se ukrývá potřeba být ostatními uznávaný. Možná to mám jako umělec výraznější,“ přemítá Metzen. Snažil se tak o naprostou kontrolu svých výstupů.

Negativní dopad na morálku měl zejména rok 2014, kdy firma zrušila projekt s pracovním označením Titan. Ten měl být příští velkou hrou na hrdiny a tým na něm podle neoficiálních informací pracoval od roku 2007. Vývoj zrušeného projektu přitom údajně stál až 140 milionů dolarů.

Winston ve hře Overwatch

Winston ve hře Overwatch

Řadu vývojářských veteránů proto zrušení Titanu zdrtilo a Metzen nebyl výjimkou. Obava ze zklamání fanoušků a snaha o překonávání sebe sama tak postupně vedla k úzkostem a panickým záchvatům. Projekt Overwatch pak vnímal jako požehnání, který ukázal všem jejich silné stránky.

Odchod ze společnosti Metzen vnímal jako jediný způsob, jak si zachovat zdravý rozum. Jako oficiální stanovisko pak letos v září uvedl, že se chce věnovat rodině a svému novorozenému dítěti.

Autor:


Témata: Blizzard, Umělec


Nejčtenější

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Další z rubriky

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.