Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klíčem k nevídanému úspěchu hry Star Citizen je prý filmový průmysl

  14:20aktualizováno  14:20
Zkušenosti s tvorbou hollywoodských filmů jsou údajně zásadní při vytváření hry Star Citizen. Ta je vůbec nejúspěšnějším projektem v rámci komunitního financování, kde vybrala přes 72,7 milionu dolarů. A peníze do rozpočtu ještě stále přibývají.

Šéf vývojářského studia a hlavní návrhář projektu Chris Roberts přitom herní průmysl okolo milénia na čas opustil a pozici herního vývojáře vyměnil za post filmového producenta. Frustrovaly ho prý tehdejší technologická omezení a toužil po vytváření propracovanějších světů, které hráče více vtáhnou.

Podílel se proto na bídně hodnocené filmové adaptaci hry Wing Commander. Neúspěch ho však neodradil a Roberts založil produkční společnost Ascendant Pictures, která se podílela na filmech jako Obchodník se smrtí, Nabít a zabít, či Who’s Your Caddy?

Fotogalerie

Roberts prý chtěl sledovat, jak filmy zprostředkovávají emoce, a jak se soustředí na detaily.

„Moc mi nejde chodit na kurzy, nebo se zabývat něčím teoretickým. Rád věci dělám, sáhnu si na to a cítím, co se mi líbí, a co se mi nelíbí. Stejným způsobem jsem dělal svoje hry. Většinu jsem se naučil sám prací a experimentováním,“ vysvětluje Roberts pro server GamesIndustry.biz.

Technologický postup však zmenšil propast mezi herním a filmovým zážitkem. Roberts v souvislosti s tím říká: „V současné době si myslím, že se hry dostávají do bodu, kde můžete některé z těch konceptů a nápadů prozkoumávat a vytvořit zážitek způsobem, jehož nemožnost mě před deseti lety frustrovala.“

Filmy vývojáře inspirovaly také důrazem na drobné detaily. „Vesmírné lodě od začátku nemají být jen něco, co vidíte z dálky. Je to něco, co můžete používat a funguje to. Všechny kusy se skládají do správných částí. Má to téměř industriální design. Je to plně funkční stroj se všemi těmi detaily.“ To prý hráčům pomáhá se hrou vytvářet emocionální pouto. „Cítíte se, jako byste tam byli,“ věří vývojář.

Autor:




Nejčtenější

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

witcher film
Oddaní fanouškové shánějí prostředky na natočení filmu o Zaklínači

Amatérští filmaři z Polska vybírají prostředky na natočení krátkého filmu na motivy legendárního Zaklínače. S postupujícím časem to však vypadá, že se jim...  celý článek

Vanille
10 nejotravnějších videoherních postav

Tvůrci se obvykle snaží o to, aby postavy ve videohrách byly zapamatovatelné. Některé díky tomu, že jsou velmi sympatické, jiné jsou skvostnými padouchy, ale...  celý článek

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

Další z rubriky

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.