Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klíčem k nevídanému úspěchu hry Star Citizen je prý filmový průmysl

  14:20aktualizováno  14:20
Zkušenosti s tvorbou hollywoodských filmů jsou údajně zásadní při vytváření hry Star Citizen. Ta je vůbec nejúspěšnějším projektem v rámci komunitního financování, kde vybrala přes 72,7 milionu dolarů. A peníze do rozpočtu ještě stále přibývají.

Šéf vývojářského studia a hlavní návrhář projektu Chris Roberts přitom herní průmysl okolo milénia na čas opustil a pozici herního vývojáře vyměnil za post filmového producenta. Frustrovaly ho prý tehdejší technologická omezení a toužil po vytváření propracovanějších světů, které hráče více vtáhnou.

Podílel se proto na bídně hodnocené filmové adaptaci hry Wing Commander. Neúspěch ho však neodradil a Roberts založil produkční společnost Ascendant Pictures, která se podílela na filmech jako Obchodník se smrtí, Nabít a zabít, či Who’s Your Caddy?

Fotogalerie

Roberts prý chtěl sledovat, jak filmy zprostředkovávají emoce, a jak se soustředí na detaily.

„Moc mi nejde chodit na kurzy, nebo se zabývat něčím teoretickým. Rád věci dělám, sáhnu si na to a cítím, co se mi líbí, a co se mi nelíbí. Stejným způsobem jsem dělal svoje hry. Většinu jsem se naučil sám prací a experimentováním,“ vysvětluje Roberts pro server GamesIndustry.biz.

Technologický postup však zmenšil propast mezi herním a filmovým zážitkem. Roberts v souvislosti s tím říká: „V současné době si myslím, že se hry dostávají do bodu, kde můžete některé z těch konceptů a nápadů prozkoumávat a vytvořit zážitek způsobem, jehož nemožnost mě před deseti lety frustrovala.“

Filmy vývojáře inspirovaly také důrazem na drobné detaily. „Vesmírné lodě od začátku nemají být jen něco, co vidíte z dálky. Je to něco, co můžete používat a funguje to. Všechny kusy se skládají do správných částí. Má to téměř industriální design. Je to plně funkční stroj se všemi těmi detaily.“ To prý hráčům pomáhá se hrou vytvářet emocionální pouto. „Cítíte se, jako byste tam byli,“ věří vývojář.

Autor:




Nejčtenější

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.