Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klíčem k nevídanému úspěchu hry Star Citizen je prý filmový průmysl

  14:20aktualizováno  14:20
Zkušenosti s tvorbou hollywoodských filmů jsou údajně zásadní při vytváření hry Star Citizen. Ta je vůbec nejúspěšnějším projektem v rámci komunitního financování, kde vybrala přes 72,7 milionu dolarů. A peníze do rozpočtu ještě stále přibývají.

Šéf vývojářského studia a hlavní návrhář projektu Chris Roberts přitom herní průmysl okolo milénia na čas opustil a pozici herního vývojáře vyměnil za post filmového producenta. Frustrovaly ho prý tehdejší technologická omezení a toužil po vytváření propracovanějších světů, které hráče více vtáhnou.

Podílel se proto na bídně hodnocené filmové adaptaci hry Wing Commander. Neúspěch ho však neodradil a Roberts založil produkční společnost Ascendant Pictures, která se podílela na filmech jako Obchodník se smrtí, Nabít a zabít, či Who’s Your Caddy?

Fotogalerie

Roberts prý chtěl sledovat, jak filmy zprostředkovávají emoce, a jak se soustředí na detaily.

„Moc mi nejde chodit na kurzy, nebo se zabývat něčím teoretickým. Rád věci dělám, sáhnu si na to a cítím, co se mi líbí, a co se mi nelíbí. Stejným způsobem jsem dělal svoje hry. Většinu jsem se naučil sám prací a experimentováním,“ vysvětluje Roberts pro server GamesIndustry.biz.

Technologický postup však zmenšil propast mezi herním a filmovým zážitkem. Roberts v souvislosti s tím říká: „V současné době si myslím, že se hry dostávají do bodu, kde můžete některé z těch konceptů a nápadů prozkoumávat a vytvořit zážitek způsobem, jehož nemožnost mě před deseti lety frustrovala.“

Filmy vývojáře inspirovaly také důrazem na drobné detaily. „Vesmírné lodě od začátku nemají být jen něco, co vidíte z dálky. Je to něco, co můžete používat a funguje to. Všechny kusy se skládají do správných částí. Má to téměř industriální design. Je to plně funkční stroj se všemi těmi detaily.“ To prý hráčům pomáhá se hrou vytvářet emocionální pouto. „Cítíte se, jako byste tam byli,“ věří vývojář.

Autor:




Nejčtenější

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

Gravity Rush 2
RECENZE: Gravity Rush 2 je další parádní exkluzivita na PlayStation 4

Jedna z nejlepších her pro handheld PlayStation Vita se dočkala pokračování, které jde mnohem dále než originál. Na první pohled možná vypadá obyčejně, ale...  celý článek

(ilustrační snímek)
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Rychlý venkovský hrnec pro celou rodinu
Rychlý venkovský hrnec pro celou rodinu

Nakrmte rodinu s minimální námahou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.