Klíčem k nevídanému úspěchu hry Star Citizen je prý filmový průmysl

  • 0
Zkušenosti s tvorbou hollywoodských filmů jsou údajně zásadní při vytváření hry Star Citizen. Ta je vůbec nejúspěšnějším projektem v rámci komunitního financování, kde vybrala přes 72,7 milionu dolarů. A peníze do rozpočtu ještě stále přibývají.

Šéf vývojářského studia a hlavní návrhář projektu Chris Roberts přitom herní průmysl okolo milénia na čas opustil a pozici herního vývojáře vyměnil za post filmového producenta. Frustrovaly ho prý tehdejší technologická omezení a toužil po vytváření propracovanějších světů, které hráče více vtáhnou.

Podílel se proto na bídně hodnocené filmové adaptaci hry Wing Commander. Neúspěch ho však neodradil a Roberts založil produkční společnost Ascendant Pictures, která se podílela na filmech jako Obchodník se smrtí, Nabít a zabít, či Who’s Your Caddy?

Roberts prý chtěl sledovat, jak filmy zprostředkovávají emoce, a jak se soustředí na detaily.

„Moc mi nejde chodit na kurzy, nebo se zabývat něčím teoretickým. Rád věci dělám, sáhnu si na to a cítím, co se mi líbí, a co se mi nelíbí. Stejným způsobem jsem dělal svoje hry. Většinu jsem se naučil sám prací a experimentováním,“ vysvětluje Roberts pro server GamesIndustry.biz.

Technologický postup však zmenšil propast mezi herním a filmovým zážitkem. Roberts v souvislosti s tím říká: „V současné době si myslím, že se hry dostávají do bodu, kde můžete některé z těch konceptů a nápadů prozkoumávat a vytvořit zážitek způsobem, jehož nemožnost mě před deseti lety frustrovala.“

Filmy vývojáře inspirovaly také důrazem na drobné detaily. „Vesmírné lodě od začátku nemají být jen něco, co vidíte z dálky. Je to něco, co můžete používat a funguje to. Všechny kusy se skládají do správných částí. Má to téměř industriální design. Je to plně funkční stroj se všemi těmi detaily.“ To prý hráčům pomáhá se hrou vytvářet emocionální pouto. „Cítíte se, jako byste tam byli,“ věří vývojář.