Chrome na Xbox a v DirectX

Chrome na Xbox a v DirectX
Polská firma Techland připravuje již delší dobu příběhovou sci-fi střílečku Chrome (oficiální stránka). K vývoji byl použit domácí engine Chrome Engine na bázi OpenGL. "Protože je to pochopitelně levnější a můžeme si v něm dělat co chceme," vysvětlil tiskový mluvčí Jan Marek. Ten stejný engine používají vývojáři pro tituly Xpand Rally, Speedway Grand Prix a Day of the Mutants a nyní přikročili k nečekanému kroku: kompletně ho přepsali na standard DirectX. Proč? Všechny tituly totiž vyjdou i na Xboxu a to po PC premiéře. Jak uvádí tisková zpráva, opuštění původního OpenGL zrychlí hru o dvacet procent. Využívání DirectX nabízí propracovanější metody detailního stínování (Vertex & Pixel Shaders) a hry proto budou vypadat realističtěji. Microsoft to zřejmě myslí se svojí válkou proti rozhraní OpenGL, které prý "ukradlo" některé postupy DirectX, vážně a nabízí vývojářům metody pro vizuální bonbónky.