|
Jedna, dvě, Logan jde
Děj zasazený do vzdálené budoucnosti popisuje úspěšné kolonizování galaxie a rozmnožení lidské rasy na všechny planety. Bolt Logan je jedním z vojáků kolonizační síly SpecForce, která pomáhá prosazovat vládu Homo Sapiens ve vesmíru. Po jedné zvlášť vypjaté akci poblíž soustavy Helios se Logan dostává na seznam nepohodlných osob a utíká směrem k právě objevenému systému Valkyria. Hodlá se na nějakou chvíli ztratit a začít znovu a lépe. Valkyria ale není tak idylická, jak by se mohlo zdát: o moc válčí dvě těžařské korporace a Logana výčitky svědomí při pohledu na utrpení planety a obyvatel přimějí vzít spravedlnost do vlastních rukou. Kdyby Clinta znal, považoval by se Logan za reinkarnaci Clinta Eastwooda, tvrdého kriminálníka bojujícího za správnou věc. Společně s pilotkou Carrie - pamatujete na Dark Forces? - se pohybují po celém planetárním systému a snaží se obhájit Dobro. "Naši designéři vyrostli na filmech jako Mad Max nebo Blade Runner a to jsou díla, jejichž vliv dost dobře nelze přenést do fantasy. Navíc máme všichni načteny tuny sci-fi knih a mohli jsme podle nich vytvořit zajímavé lokace jako asteroidové pásy a osamělé planety," říká o inspiračních proudech Jan Marek. Pro vědecko-fantastickou literaturu je i dnes příznačná neochota hrdinů vrátit se na Zemi, jejich izolovanost anebo přímo pochybnosti o existenci rodné planety. "Země možná v našem příběhu existuje, možná ne," usmívá se pan Marek a rychle odvádí řeč na herní prostředí, které je díky domácímu enginu ušité hře na míru.
Od planety ku planetě Logan pušku nese
"V patnácti misích se prostřídá deset prostředí," vysvětluje. Od ledových plání planety Iceguard, jejíž drsné podmínky absolutně vylučují kolonizaci, přes pouštní Terbon a klimaticky mírnou Loomii až po teraformované měsíce Herbus a B4. Prostředí klade na Logana tvrdé nároky a ten se proto neobejde bez sady implantátů modifikujících jeho fyzičku a kondici. "Hráč může modifikovat Logana pomocí implantátů na svalnatého borce a skrz problémové místo se prostřílet. Pakliže upřednostňujete tiché odstřelovací metody, stačí zmutovat Logana na přesného střelce, ale tím se stane zranitelnější," vykládá praktickou stránku implantátů Marek. "Vše má své meze." Mezi nejcennější vynálezy moderní medicíny patří přibližovací oko TS12 k lepšímu zaměření vzdáleného nepřítele (viz obrázek) anebo Hudson SPL Mark III, hračička pro udržení nepřítele v hledáčku. "Zbraně a implantáty jsme vymýšleli s ohledem na prostředí, takže se celá hra nedá projít s tím nejsilnějším kanónem. Při designování jsme se drželi pokud možno co nejrealističtějích tvarů a samozřejmě jsme se už dozvěděli, že naše zbraně vypadají archaicky. Zdá se nám to lepší, než kdyby připomínaly nějaký šílený sci-fi film." Tvary smrtonosných nástrojů na první pohled vychází z dnešních samopalů, pistolí a brokovnic, přesto v sobě kombinují chladnost smrtící technologie reprezentované jedovatě svítícími diodami nebo mimozemsky vyhlížejícími modifikacemi. Žádné zbytečné lasery nebo plasmové paprsky se v Chrome nevyskytují, Logan je voják a projektilové zbraně působí za jakýchkoliv časových nebo prostorových okolností okázale. Koneckonců, už bylo viděno, jak se brokovnicemi střílí po dinosaurech nebo fantasy obludách - a nikdy to nerušilo.
Realismus jen pro zájemce
Zásah živého cíle doprovází realistický pád těla na zem, protože smrt není animace, ale ve chvíli zásahu vypočítané odhození. Když je tedy nepřítel zasažen do ramene, otočí se podél osy a pak se teprve zhroutí na zem. Dopadne-li náhodou na naskládané krabice, odhrne je stranou. Tím návrháři naznačují, jak moc jim záleží na pocitu skutečné války a ne masivní 3D střílečky - ostatně, ani nepřátelé na hráče neútočí po stovkách. Smrt nepřítele přichází s několika ranami a podle hratelné verze se vojáci chovají relativně rozumně a dokonce uskakují a vyhledávají úkryt. Střelbou do mrtvoly se tělo opět začne cukavě pohybovat, podle nárazu kulek. Je to sice jen drobnost, ale dodává modelu smrti důvěryhodnéost. Ovšem je to realističnost jen pro zvídavé: když se zeptáte na změny gravitace v závislosti na prostředí, dozvíte se: "V tomto směru Logan funguje všude stejně a když se nad tím zamyslíte, je to logické. Rozdílná gravitace by nepříjemně ovlivnila hratelnost." Aktivní dovádění ve Valkyrii zpestří možnost ovládání lodí, vznášedel, aut, robotů a skútrů - to vše samozřejmě buď k ofenzívě nebo obraně, nikoliv pro rekreaci. Z taktického simulátoru se přeci jen vynořuje střílečka. Anebo ne? Průvodcem zabíjení se stane adventurní část, mírně aromatizující pobíhání a střílení. Každou mrtvolu lze klasickým adventurním stylem "otevřít" a vybrat z ní předměty - peníze, munici, nástroje, cokoliv si jen Logan zamane. Navíc akci doprovází audio kontakt s Carrie a dalšími NPC v okolí a zřejmě se dočkáme i krátkých dialogů a častých vypravěčských meziher. Chrome bude zkrátka dobrodružství na jiné planetě. Kouzlo strategického pobíhání od stromu ke stromu odhalí teprve hra pro více hráčů, kterou nabízí Chrome až 32 hráčům najednou - to už je skoro malá online hra. "Pro vyvážení multiplayeru jsme dokonce založili zvláštní tým a s pomocí světově známých serverů jako GameSpy.com doufáme vytvořit organickou fanovskou komunitu," oznamuje Marek plány Techlandu, přitom dodává, že se servery budou starat i o zásobení hráčů novým herním obsahem. (podle nejnovějších informací není spolupráce s GameSpy.com jistá -pozn. red.)
Techland
Technické podmínky hře zajistil Chrome-engine vyvíjený zároveň s hrou. "Na enginu běhají všechny naše hry a zatím je kompletně konkurence schopný," tvrdí Marek a pohled na panoramatickou a přitom detailní herní krajinu mu dává za pravdu. "Řádově dokážeme během jedné sekundy rozpohybovat tři milióny polygonů. Herní model Logana má zhruba 3000 polygonů, pro marketingové účely používáme 40 000 model, který vypadá přesně jako lidské tělo." Chrome engine dále koriguje množství detailů v závislosti na výkonu hráčova počítače a například nevykresluje "sám pro sebe" předměty překryté jinými. Samozřejmostí se stávají postupy Transform&Lightning a vertexového stínování. Zkrátka a jednoduše: vypadá to pěkně. Poláci dokazují, že nejsou žádná béčka - tomu nenasvědčuje ani Chrome ani žádný z připravovaných titulů jako GROM nebo Fistful of Gold. Co chybí Techlandu do plánovaného vydání o Vánocích? Dopilovat umělou inteligenci, vychytat mouchy a najít zahraničního distributora: "Nejsložitější je hledání zahraničních distributorů, o tom zatím nemohu nic prozradit."
Děkujeme za příjemné povídání a hodně štěstí!