Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nezvyklý obchodní model: Za život postavy platíte, umírá však stářím

aktualizováno 
Chronicles of Elyria je fascinující směsí konceptů. V rukou ostřílených vývojářů by z projektu mohl být úspěšný titul, obáváme se však nevelkého rozpočtu v rámci komunitního financování a neznámého tvůrčího studia.

Projekt je on-line hrou na hrdiny se stálým světem a řadou originálních nápadů. Zahrnuje prvky z boje o přežití, je proto třeba mírnit hlad i žízeň, předcházet únavě a nenechat hrdinu utonout.

Zajímavý je zejména systém postav, díky kterému váš hrdina stárne a jednou definitivně zemře. S tím souvisí i vytváření postav. Například určujete matku a otce, což omezuje možnosti při volbě vzhledu. Dvěma zrzkům se totiž blondýn pravděpodobně nenarodí.

Postava v Chronicles of Elyria v průměru zestárne během 10 až 14 měsíců v závislosti na vašich činech. Herní smrti její skutečnou životnost zkracují zhruba o dva dny a definitivní konec významně postavených hrdinů je ještě o poznání rychlejší. Z hráče se může stát například král a tomu k finálnímu skonání může stačit čtyři nebo pět smrtí.

Chronicles of Elyria
Chronicles of Elyria
Chronicles of Elyria

Na stárnutí a permanentní smrt je navázán též netradiční obchodní model. Místo předplatného si zde kupujete „jiskru života“, díky které si lze vytvořit jednu postavu.

Jakmile však zemře, je třeba za dalšího hrdinu opět zaplatit. Jedna jiskra života vyjde na 30 dolarů, tedy zhruba na 720 korun. Tu první ale získáte za nákup hry.

Projekt je momentálně možné objevit v rámci komunitního financování na serveru Kickstarter. Tvůrci zmiňují, že hra vzniká již rok a úvodní vývoj zafinancoval ředitel studia Jeromy Walsh.

Nyní však vývojáři na Kickstartertu žádají 900 tisíc dolarů, tedy zhruba o 21,6 milionu korun. To je však na poměry on-line her na hrdiny téměř absurdně nízká částka.

Chronicles of Elyria

Malý rozpočet, veliké plány

Ambice tvůrcům Chronicles of Elyria nechybí. Hra je totiž prošpikovaná svěžími nápady. V titulu například chybí minimapa a je třeba se orientovat podle papírového nákresu, který hrdina musí vzít do rukou.

Názvy oblastí se navíc postupem času mohou měnit, a postavy tak místa někdy označují lidovým pojmenováním. Tedy takovým, které na mapě neobjevíte.

Fotogalerie

Kromě toho váš hrdina ve světe zůstává i po odhlášení se ze hry. Tvůrci proto využívají skripty, a postava tak v mezičase může trénovat konkrétní dovednosti, prodávat předměty a bránit se i v době, kdy nesedíte u počítače.

Hráčské dovednosti mají mít navíc zásadní dopad na souboje. Útokům je možné uhýbat, vykrývat je a je třeba mít na paměti, že se postava vyčerpává. Výpady je navíc v soubojích možné větvit podobně jako v klasických bojovkách, hráčova technika však závisí na zvolené zbrani.

Vytváření vlastních předmětů pak funguje formou miniher, kde výsledek opět záleží na vašich schopnostech.

Hra místo systému povolání umožňuje trénovat jednotlivé dovednosti. Hrdinu tak lze přirozeně vycvičit v oblastech, na které se chcete soustředit.

Vývojáři navíc tvrdí, že úkoly od jednotlivých postav nemůžete opakovat a že jim zásoba misí může dojít. Úkoly však vycházejí z potřeb obyvatel světa a průběžně se tak objevují nové a nové.

Chronicles of Elyria

Koncepce projektu zní lákavě. Obáváme se však, aby si tvůrci neukousli příliš veliké sousto. Řada nápadů by mohla život zkomplikovat i vývojářským veteránům a kampaň na Kickstarteru žádná věhlasná jména ani zásadní zkušenosti neuvádí.

Autoři přitom žádají skromný rozpočet, ve videu je možné spatřit mírně nepřirozené animace postav a hra má být hotová za rok a půl.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Další z rubriky

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.