Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nezvyklý obchodní model: Za život postavy platíte, umírá však stářím

aktualizováno 
Chronicles of Elyria je fascinující směsí konceptů. V rukou ostřílených vývojářů by z projektu mohl být úspěšný titul, obáváme se však nevelkého rozpočtu v rámci komunitního financování a neznámého tvůrčího studia.

Projekt je on-line hrou na hrdiny se stálým světem a řadou originálních nápadů. Zahrnuje prvky z boje o přežití, je proto třeba mírnit hlad i žízeň, předcházet únavě a nenechat hrdinu utonout.

Zajímavý je zejména systém postav, díky kterému váš hrdina stárne a jednou definitivně zemře. S tím souvisí i vytváření postav. Například určujete matku a otce, což omezuje možnosti při volbě vzhledu. Dvěma zrzkům se totiž blondýn pravděpodobně nenarodí.

Postava v Chronicles of Elyria v průměru zestárne během 10 až 14 měsíců v závislosti na vašich činech. Herní smrti její skutečnou životnost zkracují zhruba o dva dny a definitivní konec významně postavených hrdinů je ještě o poznání rychlejší. Z hráče se může stát například král a tomu k finálnímu skonání může stačit čtyři nebo pět smrtí.

Chronicles of Elyria
Chronicles of Elyria
Chronicles of Elyria

Na stárnutí a permanentní smrt je navázán též netradiční obchodní model. Místo předplatného si zde kupujete „jiskru života“, díky které si lze vytvořit jednu postavu.

Jakmile však zemře, je třeba za dalšího hrdinu opět zaplatit. Jedna jiskra života vyjde na 30 dolarů, tedy zhruba na 720 korun. Tu první ale získáte za nákup hry.

Projekt je momentálně možné objevit v rámci komunitního financování na serveru Kickstarter. Tvůrci zmiňují, že hra vzniká již rok a úvodní vývoj zafinancoval ředitel studia Jeromy Walsh.

Nyní však vývojáři na Kickstartertu žádají 900 tisíc dolarů, tedy zhruba o 21,6 milionu korun. To je však na poměry on-line her na hrdiny téměř absurdně nízká částka.

Chronicles of Elyria

Malý rozpočet, veliké plány

Ambice tvůrcům Chronicles of Elyria nechybí. Hra je totiž prošpikovaná svěžími nápady. V titulu například chybí minimapa a je třeba se orientovat podle papírového nákresu, který hrdina musí vzít do rukou.

Názvy oblastí se navíc postupem času mohou měnit, a postavy tak místa někdy označují lidovým pojmenováním. Tedy takovým, které na mapě neobjevíte.

Fotogalerie

Kromě toho váš hrdina ve světe zůstává i po odhlášení se ze hry. Tvůrci proto využívají skripty, a postava tak v mezičase může trénovat konkrétní dovednosti, prodávat předměty a bránit se i v době, kdy nesedíte u počítače.

Hráčské dovednosti mají mít navíc zásadní dopad na souboje. Útokům je možné uhýbat, vykrývat je a je třeba mít na paměti, že se postava vyčerpává. Výpady je navíc v soubojích možné větvit podobně jako v klasických bojovkách, hráčova technika však závisí na zvolené zbrani.

Vytváření vlastních předmětů pak funguje formou miniher, kde výsledek opět záleží na vašich schopnostech.

Hra místo systému povolání umožňuje trénovat jednotlivé dovednosti. Hrdinu tak lze přirozeně vycvičit v oblastech, na které se chcete soustředit.

Vývojáři navíc tvrdí, že úkoly od jednotlivých postav nemůžete opakovat a že jim zásoba misí může dojít. Úkoly však vycházejí z potřeb obyvatel světa a průběžně se tak objevují nové a nové.

Chronicles of Elyria

Koncepce projektu zní lákavě. Obáváme se však, aby si tvůrci neukousli příliš veliké sousto. Řada nápadů by mohla život zkomplikovat i vývojářským veteránům a kampaň na Kickstarteru žádná věhlasná jména ani zásadní zkušenosti neuvádí.

Autoři přitom žádají skromný rozpočet, ve videu je možné spatřit mírně nepřirozené animace postav a hra má být hotová za rok a půl.

Autor:




Nejčtenější

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Černoch v SS uniformě? Svastika a vojačky v Call of Duty: World War II

Tvůrci letošního Call of Duty, které je zasazeno do období druhé světové války objasňují, jak to bude s nacistickými symboly, vojačkami či černochy na straně...  celý článek

Diablo 2 pacifist
Pracovní inzerát prozradil přípravu remasteru Diabla 2 a Warcraftu 3

Sice to ještě není oficiální, ale vše naznačuje tomu, že vedle Starcraftu se brzy remasterované podoby dočkají i kultovní Diablo 2 a Warcraft 3.  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.