Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual - V zajetí průměrnosti

  0:02aktualizováno  0:02
Tahle hra má všechno, co má správná adventura mít, přesto jí nemůžeme nikomu doporučit. Co udělali soudruzi z Polska špatně?
45

Chronicles of Mystery: Scorpio Ritual

Platforma: PC
Výrobce: City Interactive

  • Rychle odsýpající hratelnost
  • Pěkná grafika
  • Zoufale neoriginální
  • Extrémě krátké
  • Příliš jednoduché

Herní karta

Chronicles of Mystery

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Dobrý den, vítáme vás na přednášce „Jak vyrobit adventuru rychle a levně“. Přednášku povede odborník na slovo vzatý - Zbyszek Nowotny, producent ze známé polské firmy City Interactive, která právě vydává svou novou hru Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual. Nebudu vás dále zdržovat a rovnou předám Zbyškovi slovo:

„Vážené dámy, vážení pánové…

Mnoho z Vás si jistě myslí, že tvorba počítačové hry je něco složitého. To jste ale úplně vedle, pokud budete postupovat podle mých rad, zvládne to jistě každý. Stačí jen trochu píle, štěstí a nějaký ten kapitál do začátku. Takže jdeme na to…

Nejprve musíte vymyslet pořádnou zápletku, vždyť příběh je na adventuře to nejdůležitější, že? Zapátrejte v minulosti a zvolte si nějaké osvědčené klišé.

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Co třeba útok mimozemšťanů? Ne, to se na adventuru moc nehodí. Vyšetřování série tajemných vražd? Jo, to by šlo, taky už jsme to jednou dělali (Art of Murder). Ale naprostá sázka na jistotu jsou templáři. Znáte to, ne? Templáři, skrytý poklad, artefakt schopný zničit lidstvo… blablabla… a je to. Templářů prostě není nikdy dost.

"Je lepší, když se hráč dostane nakonec, dokud se stále baví, než když ho hra začne v půli nudit. Pět hodin by mohlo bohatě stačit"

Další důležitý krok je výběr správného hrdiny. Doporučuji obsadit do hlavní role ženu, přece jen většina hráčů se rekrutuje především z mužského tábora, a tak jistě ženu na obrazovce uvítají spíše. Nemusím snad zdůrazňovat, že musí být tak krásná, jak jen vám to engine dovolí. Samotná žena by na tak těžký úkol ale nestačila, takže je potřeba vytvořit jí ještě pomocníka. Nedělejte si s tím příliš hlavu, bude to dejme tomu… doktor historie specializující se na templáře. Hlavně musí být neméně mladý a krásný, aby to mezi nimi mohlo začít jiskřit. Cože? Že je blbost, aby byl respektovaný odborník na historii mladý a krásný? Ale prosím vás, toho si všimne tak maximálně nějaký rýpavý recenzent.

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Nyní si vezměte do ruky mapu Evropy, zavřete oči a několikrát do ní náhodně zapíchněte prst. Opište si všechny označené lokace někam na papír a předejte grafikům. Důležité je, abyste nakonec mohli na krabici napsat, že hráč navštíví hromadu cizokrajných a exotických lokalit. S logikou si nedělejte hlavu, templáři určitě měli své skrýše po celé Evropě.

Teď je potřeba vytvořit nějaké ty hádanky. Hlavně ne nic obtížného - nezapomeňte, že dneska už nikoho nebaví u her přemýšlet. Pro jistotu do hry zapracujte i tlačítko, které označí všechny důležité objekty v lokaci. Ty bohatě stačí tak dva až tři na jednu obrazovku, přece se nebudete namáhat s detaily. Ještě by na ně někdo chtěl kliknout a kdo má věčně vymýšlet všechny ty komentáře? Logické rébusy už jsou dneska out, tak dejte jen jeden na konec, to bude stačit. Moc to nenatahujte, je lepší, když se hráč dostane nakonec, dokud se stále baví, než když ho hra začne v půli nudit. Pět hodin by mohlo bohatě stačit, alespoň si půlku nápadů můžete schovat na případné pokračování.

Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC)Co dál? Rozhovory! Já vím, že je příběh tak jednoduchý, že by bylo lepší, kdyby se v něm nikdo moc nešťoural. Pro jistotu tedy nechte všechny postavy žvanit o naprosto banálních věcech. Důležité je, aby měl hráč pocit, že může dialog nějak ovlivňovat, takže mu vždy dejte na výběr z několika otázek. Samozřejmě, že se postupně musí zeptat na všechno, ale na to už je zvyklý, a ani si toho nevšimne.

"Na propracovanou animaci pohybu se vykašlete – z obrázků nikdo nic nepozná a až bude mít hru doma, už bude pozdě."

Rozhodně nesmíte podcenit technické zpracování - obzvláště grafiku. To je totiž ze všeho nejdůležitější, podle čeho se většina lidí rozhoduje o případné koupi. Rovnou zapomeňte na ručně kreslené pozadí. Vypadá to sice mnohem lépe, ale stojí to moc peněz a trvá to dlouho, což samozřejmě nechceme. Dneska už dokáže kvalitní render vytvořit i děcko, takže s tím by snad neměl být problém.Chronicles of Mystery - The Scorpio Ritual (PC) Na propracovanou animaci pohybu se vykašlete – z obrázků nikdo nic nepozná a až bude mít hru doma, už bude pozdě. Dabing hlavních postav svěřte profesionálům a na zbytku už nezáleží - klidně si je namluvte sami.

Nakonec už zbývá vymyslet bombastický název s ještě bombastičtějším podtitulem, vyrobit pěknou krabici a je hotovo.

A to je vše. Jednoduché, že? Ovšem - nemůžete čekat, že se výrazně zapíšete do herní historie, ale o to vám předpokládám ani nejde. Děláme to přece kvůli penězům a těch bude dost.

Děkuji za pozornost a přeji vám hodně úspěchů při vlastní tvorbě.“

Báječné! Mockrát Vám děkujeme! Co dodat? Pokud má snad někdo pochybnosti, můžu ho ujistit, že pan Nowotny moc dobře ví, o čem mluví. Svou poslední hru Chronicles of Mystery vytvořil přesně tímto způsobem a jak se můžete za pouhých 20 dolarů sami přesvědčit, tak to funguje. Tímto způsobem je schopen vyprodukovat dvě hry ročně (Art of Murder 2 už v březnu 2009) a díky tomu už je za vodou. A že to zkušené hráče adventur už dávno nebaví? No tak, koho tihle lidé zajímají…

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

45 %

Čtenáři

53 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 76 čtenářů

Témata: dabing


Nejčtenější

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Další z rubriky

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.