Chystá se Dracula 2: The Last Sanctuary

Jak jsme se již několikrát zmiňovali, na letošní E3 bylo vystavováno hned několik opravdu zajímavých adventur a mezi onu skupinku, na kterou jsem byl zvědav ze všeho nejvíce, patřil i druhý díl upírské hry Dracula: Ressurrection od francouzské společnosti Index+.
Dracula 2: The Last Sanctuary

Jak jsme se již několikrát zmiňovali, na letošní E3 bylo vystavováno hned několik opravdu zajímavých adventur (1. várka, 2. várka, 3. várka) a mezi onu skupinku, na kterou jsem byl zvědav ze všeho nejvíce, patřil i druhý díl upírské hry Dracula: Ressurrection od francouzské společnosti Index+.

Stejně jako první díl, bude i Dracula: The Last Sanctuary (dále jen Dracula 2) opravdovým hororem jak se patří. Děj začíná zhruba tam, kde předchozí díl skončil - tedy v roce 1905. V hlavní roli se opět objeví Jonathan Harker a jeho žena Mina, kterou se mu minule podařilo vysvobodit z Drákulova zámku v Transylvánii. Kníže Drákula se však o Minu nehodlá nechat jen tak připravit a vydává se přimo do Londýna, kde se nad ní pokusí opět získat kontrolu. To samozřejmě Jonathan nehodlá dopustit a bude po Drákulovi a jeho posluhovačích pátrat po celém Londýně a snažit se tuto krvelačnou příšeru zlikvidovat jednou pro vždy.

Klasické hororové prostředí hry bude tentokráte mnohem variabilnější než tomu bylo minule. Nejvíce času strávíte v Londýně, Dracula 2: The Last Sanctuary kde během svých nočních cest navštívíte blázinec, věznici či sklepy starých a opuštěných domů. A věřte mi - atmosféra těchto šedivých polozřícenin plných pavučin, krys, stínů a vrzajících podlah bude vskutku hrůůůzostrašnááá! Velké finále se tradičně odehraje v Drákulově zámku v Transylvánii, kde byste se měli již konečně postavit této zubaté zrůdě tváří v tvář. Rozsáhlost hry by měla stoupnout oproti předchozímu dílu zhruba na dvojnásobek - čeká nás tedy 20 skvěle rozanimovaných charakterů, necelá stovka inventářních předmětů a přes 130 úchvatných animovaných sekvencí... z čehož taktéž plyne fakt, že dvě CD pro tuto hru tentokráte určitě stačit nebudou.

Ve své podstatě by ale měl Dracula 2 zůstat naprosto stejný jako jeho předchůdce - hlavní náplní hry tedy bude prozkoumávání lokací a používání předmětů. K mé nevoli však autoři do hry přidali i trochu akce (například střelbu revolverem po vlkodlacích), nicméně ta by měla být jen občasným doplňkem jinak klasického adventuření. V případě hororové hry potěší i ta skutečnost, že budete moci zemřít, což by tentokráte již mělo hráčům způsobit obavy o svůj holý život.

Dracula 2: The Last Sanctuary

Co se technického zpracování týče, tak změny oproti minulému dílu jsou téměř nulové, což mě popravdě řečeno docela mrzí... ona jistá inovace není nikdy na škodu, že ano. Dracula 2 poběží na stejném a opravdu jen minimálně (jestli vůbec) upraveném enginu, tedy zůstane zachován i stejný Atlantis-like interface (možnost 360 st. otáčení na všech lokacích) s pevným kurzorem uprostřed obrazovky. Vizuální styl zůstane taktéž zachován - můžeme se tedy těšit na nadstandardní grafiku v rozlišení 640x480. Soudě dle těchto informací je pravděpodobné, že může v době vydaní vypadat Dracula 2 mírně zastarale, čemuž odpovídají i jeho hardwarové požadavky: stačit by mělo obyčejné Pentium 166 s 32 MB RAM.

Přestože Index+ pracuje na Draculovi 2 teprve od ledna tohoto roku, plánují jej vydat již letos v říjnu, což mimochodem považuji za další důkaz toho, že se od této hry nic moc nového čekat nedá. I tak bychom však zklamáni neměli být v žádném případě.


Témata: Atlantida, Věznice